Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AGA 2.4 165 KM] Problem z odpalaniem i czasy wtrysków

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

[ AGA 2.4 165 KM] Problem z odpalaniem i czasy wtrysków

Post autor: arczi1987 » 28 paź 2012, 13:34

Witam, mój problem polega na tym że jak postoi długo to trzeba sługo kręcic aby odpalił, jak odpali to obroty trzyma przez chwile 400-500 max po czym dopiero zaczyna chodzić, jak byłem u znajomego co podłączał komputer to pokazuje że za mała dawka paliwa, a czasy wtrysków po jednej stornie 3,2 mniej więcej na drugiej cześći już 4,7 , 5, więc spora różnica, kompresja na tłokach mierzona, na tłokach 1,2,3 - około 13, a na 4,5, 14 - 14,5, i 6 - 13,7. Znajomy co mi mówił że tak pokazuje że zalewa go że wtryski na tej jednej stronie się zapętlają. Co może być tego przyczyną ? Gaz mam już ... 10lat w tym samochodzie

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem i czasy wtrysków

Post autor: Zagór » 28 paź 2012, 13:56

arczi1987 pisze:Witam, mój problem polega na tym że jak postoi długo to trzeba sługo kręcic aby odpalił, jak odpali to obroty trzyma przez chwile 400-500 max po czym dopiero zaczyna chodzić, jak byłem u znajomego co podłączał komputer to pokazuje że za mała dawka paliwa, a czasy wtrysków po jednej stornie 3,2 mniej więcej na drugiej cześći już 4,7 , 5, więc spora różnica, kompresja na tłokach mierzona, na tłokach 1,2,3 - około 13, a na 4,5, 14 - 14,5, i 6 - 13,7. Znajomy co mi mówił że tak pokazuje że zalewa go że wtryski na tej jednej stronie się zapętlają. Co może być tego przyczyną ? Gaz mam już ... 10lat w tym samochodzie
Sprawdź grupy 093 i 090 i pokaż co tam masz.
Pokaż też korekty długoterminowe

arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: arczi1987 » 28 paź 2012, 13:59

jak sprawdzić korekty długoterminowe ? bo jestem w tym zielony

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 28 paź 2012, 14:40

Kabelek i soft masz?
Podłączasz sie do Engine, bloki wartości mierzonych.
Wybierasz grupy
090, 093 i chyba 32 to długoterminowa i pokaż tu wartości z tych grup, zanotuj i wpisz wraz z opisem pól, albo zrób prntscr.

arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: arczi1987 » 28 paź 2012, 20:15

ok jutro będe miał kabelek to podłącze i odrazu podeśle

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 paź 2012, 20:33

arczi1987 pisze:Gaz mam już ... 10lat w tym samochodzie
To może to jest przyczyna. Może już czas na wymianę jakiegoś elementu, np reduktora lub wtrysków.
Ten rozjazd między bankami jest tylko na lpg, czy również na pb ??

arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: arczi1987 » 28 paź 2012, 21:01

np Pb też jest, a instalacja ma rok bo była wymieniona jak kupiłem odp poprzedniego właściciela

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 28 paź 2012, 21:08

u ciebie prawdopodobnie to beda grupy 006 i 007 pierwsze dwie kratki

arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: arczi1987 » 29 paź 2012, 10:28

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 paź 2012, 10:40

ÂŻeby wykluczyć wpływ sond (nierównomierne zużycie dla obu banków) zrób tak.
Rano na zimnym silniku skasuj błędy nawet jeśli ich nie ma.
Podłącz kompa (czasy wtrysku pewnie sprawdzałeś w sofcie od gazu), więc podłącz sie kabelkiem odpal soft do LPG i uruchom silnik, obserwuj czas wtrysku są do momentu startu sond, jeśli będą równe, masz jedną sondę starszą niż drugą - stąd rozjazd banków.
Jest też minimalnie rozjechany rozrząd (3 stopnie), i to też może mieć minimalny wpływ, z tego co pamiętam u mnie za rozjazd 0,2ms odpowiadał rozjazd rozrządu o 4 stopnie, ale u Ciebie rozjazd czasu wtrysku jest zdecydowanie większy, więc raczej tego bym się nie czepiał

arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: arczi1987 » 30 paź 2012, 13:55

czasy rano na zimnym silniku i po kolei kolejne zdjecia przy rozgrzewajacym sie, jedynie przy normalnych obrotach jak sie gazuje są w miare równe

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 30 paź 2012, 14:35

Krótko i na temat, nie mam pojęcia :(
Z pracy na zimno widać, że czasy są różne i to sporo bo aż o prawie 3ms.

Zrób jeszcze raz na zimno kasowanie błędów, i pokaż wartości z 090 i 093, najlepiej zloguj statycznie, czyli na postoju bez gazowania, i tylko na Pb, wyłącz centralkę STAG'a, żeby się nie przełączył na LPG.

Na zimnym silniku, nie pracuje system korekt od sond, silnik chodzi, to momentu nagrzania sond, w OL na podstawie mapy dla rozgrzewania silnika i czujników, więc z jakiegoś powodu dolewa i to sporo, u mnie dolewał z powodu źle ustawionego rozrządu, ale u Ciebie nie jest źle, tak by przynajmniej wynikało z obrazka z VCDS z grupą 093.
Może też być tak, że na zimno te wartości w 093 są inne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja