Prośba o schemat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
w elsie znalazłem takie info
Wskazówka
Przy odchyleniach od wartości wymaganej usunąć przerwę w przewodzie wg schematu elektrycznego i sprawdzić złącze wtykowe pod względem korozji stykowej, przedostawania się wody i nieszczelności.
t Jeśli to sprawdzanie przewodów łączących nie wykazało żadnych niedopuszczalnych odchyleń, należy sprawdzić wiązkę przewodów wewnątrz skrzyni biegów, w tym celu wymontować skrzynkę zaworów elektromagnetycznych → Automatyczna skrzynia biegów 01V, napęd przedni i na cztery koła; Gr.napraw38
t Jeśli wiązka przewodów wewnątrz skrzyni biegów jest OK, wymienić odpowiednie zawory elektromagnetyczne lub zawory regulacji ciśnienia, w tym celu wymontować skrzynkę zaworów elektromagnetycznych → Automatyczna skrzynia biegów 01V, napęd przedni i na cztery koła; Gr.napraw38.
reszta poszła na meila
Wskazówka
Przy odchyleniach od wartości wymaganej usunąć przerwę w przewodzie wg schematu elektrycznego i sprawdzić złącze wtykowe pod względem korozji stykowej, przedostawania się wody i nieszczelności.
t Jeśli to sprawdzanie przewodów łączących nie wykazało żadnych niedopuszczalnych odchyleń, należy sprawdzić wiązkę przewodów wewnątrz skrzyni biegów, w tym celu wymontować skrzynkę zaworów elektromagnetycznych → Automatyczna skrzynia biegów 01V, napęd przedni i na cztery koła; Gr.napraw38
t Jeśli wiązka przewodów wewnątrz skrzyni biegów jest OK, wymienić odpowiednie zawory elektromagnetyczne lub zawory regulacji ciśnienia, w tym celu wymontować skrzynkę zaworów elektromagnetycznych → Automatyczna skrzynia biegów 01V, napęd przedni i na cztery koła; Gr.napraw38.
reszta poszła na meila
Po walce multimetrowej porozpinałem złącza przy skrzyni biegów i przełączniku f125. Obudowa złącz była zaolejona ale wewnątrz nie tak źle - ciut zielonego na dwóch pinach od F125.Popryskałem kontaktem i idąc instalacją doszedłem do bezpiecznika nr 15 . Mini 10A. Zasila on na stałe pin 26 sterownika skrzyni . Napięcie jak badałem było ale wartość tego prądu pewno odpiegała od prawidłowości bo styki w gnieździe bezpiecznika były bardzo utlenione myśle że brakowało prądu i sterownik po krótkim czasie się wyłączał. Samochód na razie jeździ biegi zmieniają sie chociaż błędy wróciły to zapewne od słabego aku - napięcie spadło poniżej dolnej wartości. Program diagnostyczny vag ładnie pokazuje który bieg został wybrany (czyli przełącznik F125 sprawny w 100%), elektrozawory wysterowane testami więc już nic w skrzyni nie ruszam . Może zmianę oleju chociaż biegi zmienia płynnie.Dzięki za wskazówki szczególnie szczerba2
Muszę niestety odświeżyć . Pojeżdził kilka dni i znów wchodzi w awaryjny.Jest ok i za chwilę na chwilę w tryb awaryjny i tak w kółko. Vag pokazuje że zwarcie i stałą wartość na wyjściu oraz wyłącznik pedału hamulca - niewłaściwy sygnał nr 526 i 532. Wlazłem do kanału pomierzyłem wszystkie kable od wtyczki sterownika do wtyczki płyty elektrozaworów i wszystkie 15 kabli jest ok . Rezystancja około 0.4 ohma nie ma żadnego zwarcia . Pomierzyłem też od strony masy - przewody również trzymają niską rezystancję , zasilanie stałe również ok rezystancja kabla tak jak wyżej . Zaciekawiło mnie tylko zasilanie po kluczyku . Niby pokazuje napięcie akumulatora ale rezystancja przewodów biegnących do pinów 54 i 55 we wtyczce sterownika wynosi aż około 50 omów. Czy tu może być problem? Chciałbym podać napięcie na te styki bezpośrednio z plusa aku na próbę ale nie wiem czy nie powinno być tak jak jest teraz te 50 omów.
Schemat nr 37
http://www.ziomal.itl.pl/motoryzacja/do ... y_elek.pdf
Pominę fakt że audi dla plusa po kluczyku użyło przewodu koloru czarnego (gdzie inni używają go do masy) ale tak widać miało być
Edit. Podłączyłem bezpośrednio i bez zmian . Pozostanie podmiana sterownika. Wczoraj rozmawiałem przypadkiem z mechanikiem wymyślał że zmiana nic nie da że trzeba kodować itp. Ja jemu że jeśli taki sam sterownik z takim samym wsadem to będzie ok . On jednak sceptycznie do tego podchodzi.
Schemat nr 37
http://www.ziomal.itl.pl/motoryzacja/do ... y_elek.pdf
Pominę fakt że audi dla plusa po kluczyku użyło przewodu koloru czarnego (gdzie inni używają go do masy) ale tak widać miało być
Edit. Podłączyłem bezpośrednio i bez zmian . Pozostanie podmiana sterownika. Wczoraj rozmawiałem przypadkiem z mechanikiem wymyślał że zmiana nic nie da że trzeba kodować itp. Ja jemu że jeśli taki sam sterownik z takim samym wsadem to będzie ok . On jednak sceptycznie do tego podchodzi.
Podpinałem osobno i tak samo.Nie odcinałem kabli tylko pod jeden pin wtyczki sterownika od góry się wpiąłem po odkręceniu jednego wkręta. Nawet się przestraszyłem bo samochód po przekręceniu stacyjki na stop pracował nadal. No ale dostał zasilanie przewodami 54 i 55 od tyłu po stacyjce więc mógł i dopiero jak odpiąłem przewód dodatkowy to zgasł. Czyli zasilanie dostawał na oba piny 54 i 55 bo pomierzyłem je razem we wtyczce i było 0.4 oma więc ok.Odpinałem wtyczkę na skrzyni - tą od płyty elektrozaworów , pomierzyłem każdy kabel od wtyczki sterownika do wtyczki płyty. 15 sztuk- zero zwarcia. Myślałem że jak vag pokazuje zwarcie to po odpięciu wtyczki zniknie i nie wejdzie w tryb awaryjny. Owszem zwarcia nie pokazało ani błędu wyłącznika stop-u ale zapisało się 5 błędów elektrozaworów. Po podpięciu wtyczki błędy wyszły jako sporadyczne. Dlaczego nie było 7 błędów elektrozaworów skoro tyle jest na tej wtyczcze odpiętej? I nic nie podało o przerwie w czujniku temperatury płynu oraz obrotów skrzyni a które też są na tej wtyczce przy skrzyni.To mi nasuwa myśl jedynie o sterowniku który podaje to co mu się podoba. Mimo odpiętej wtyczce - sterownik znów się wyłączył tak jak byłoby podpięte.Więc żadne zwarcie nie miesza tutaj w tym wszystkim. Jeszcze dziś przedzwonię przewody od tego wyłącznika hamulca ale z tego co mierzyłem kiedyś to zasilanie plus 12v pojawia się na pinie 10 sterownika jak wciskam pedał hamulca więc sterownik tez podaje błędy z kapelusza. Jeszcze żeby jakaś elektroniczna część byłą nadpalona ale tam wszystko jest ok i jak dostaje zasilanie to po rozgrzaniu sterownik milknie że nie mozna się z nim połączyć.Chciałbym sam jakoś dojść do naprawy bo wiadomo elektromechanik od skrzyń nie jest tani. Pomierzyłem co potrafiłem zasilania plusem i masa na strerowniku jest a skrzynia (sterownik skrzyni) nadal robi swoje fochy.
Nie no takim elektronikiem to nie jestem. Ale otworzyłem sterownik i na wzrok wszystko jest ok . Dwa kondensatory elektrolityczne bez napuchnięć. Nic nie nadpalone itp.Niestety nie mogę zerknąć pod spód sterownika gdzie są jeszcze elementy SMD i oporniki bo płytka jest przynitowana 8śmioma nitami. Musiałbym rozwiercić itp. Dziś sprawdziłem zasilanie w grzebieniu sterownika. Po wymontowaniu sterownika porobiłem probówki z żarówek 5W i podłączałem je w piny:
10 - sygnał z wyłącznika hamowania
26- stały plus
54 i 55 - plus po kluczyku.
masę brałem z pinu 6 , 28 i 34 wtyczki sterownika .
Wszystko działało jak należy, żarówki świeciły się a od hamulca żaświecała po naciśnięciu na pedał.żadna nie gasła samoczynnie czyli od strony stacyjki i zasilania prądem/masą jest wydolnie
Na sterowniku widać lekkie zacieki od wody po jednej stronie i chyba to będzie ten problem że był w wilgoci. Nie wiem czy dałoby coś jakbym popryskał jakimś spreyem do czyszczenia elektroniki czy mogłoby to zaszkodzić?
10 - sygnał z wyłącznika hamowania
26- stały plus
54 i 55 - plus po kluczyku.
masę brałem z pinu 6 , 28 i 34 wtyczki sterownika .
Wszystko działało jak należy, żarówki świeciły się a od hamulca żaświecała po naciśnięciu na pedał.żadna nie gasła samoczynnie czyli od strony stacyjki i zasilania prądem/masą jest wydolnie
Na sterowniku widać lekkie zacieki od wody po jednej stronie i chyba to będzie ten problem że był w wilgoci. Nie wiem czy dałoby coś jakbym popryskał jakimś spreyem do czyszczenia elektroniki czy mogłoby to zaszkodzić?
Zrobiłem wiązkę plusową i masową , zasiliłem interfejs i sam sterownik podpiąłem w domu . ÂŁączy się vagiem i po jakichś 5 minutach sterownik milknie . Zasilanie dochodzi ale nie nawiązuje połączenia po 6ściu próbach .Po jakimś czasie znów można się połączyć.Chyba jakieś luty zimne faktycznie ale z tym sobie nie poradzę - jakiś elektronik będzie działać. W błędach tylko błędy na 5ciu elektrozaworach . Nic o błędach w połączeniu ze sterownikiem silnika , z przełącznikiem tiptronic i F125 a ich fizycznie nie ma teraz. W blokach pomiarowych (jeżeli jest połączenie ok) pokazuje temperaturę płynu 180 stopni pewno dlatego że nie ma czujnika podpiętego. Co pokazują kolejne bloki pomiarowe w diagnostyce skrzyni biegów? Jest temperatura to wiem i napięcie a inne parametry? Są też obroty skrzyni itp
Też tak myślę. Ale zwarcia nie ma na przewodach na 100% posprawdzałem każdy kabelek . Myślałem że płyta elektrozaworów ale po odpięciu wtyczki no i po diagnozowaniu jak był tylko sam sterownik podpięty w domu i to samo to nie może być przyczyna jakiegoś czujnika zewnętrznego ale samego sterownika. Zamówiłem używany sterownik i będzie kontrola czy to jego wina.Czy będzie potrzebne jakieś kodowanie jeśli to identyczny sterownik z końcówką BB i takim samym wsadem programu GS8.33.1 ? Nawet data produkcji ta sama
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jeszcze chciałem się upewnić czy dobrze zamówiłem. Miałem zamontowany sterownik 4B0 927156 BB i taki zamówiłem.
Teraz przeglądam aukcje i natrafiłem na taki z końcówką AL
http://allegro.pl/audi-a6-c5-2-4-v6-ste ... 92163.html
też od silnika 2.4 audi a6 C5 - taki jak u mnie. Aż zgłupiałem
Edit 12.11.2012. Problem rozwiązany. Wina leżała po stronie sterownika. Od wymiany ani razu skrzynia nie weszła w tryb awaryjny i praełącza na wszystkie biegi.
Teraz przeglądam aukcje i natrafiłem na taki z końcówką AL
http://allegro.pl/audi-a6-c5-2-4-v6-ste ... 92163.html
też od silnika 2.4 audi a6 C5 - taki jak u mnie. Aż zgłupiałem
Edit 12.11.2012. Problem rozwiązany. Wina leżała po stronie sterownika. Od wymiany ani razu skrzynia nie weszła w tryb awaryjny i praełącza na wszystkie biegi.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga