Prośba o schemat
Prośba o schemat
Witam . Potrzebuję schematu od instalacji elektrycznej tiptronica w audi A6 C5 1998 rok silnik 2.4 . Szukałem ale bez rezultatów w ksiażce pdf 300 stron ale żadnego schematu . Chodzi o to że skrzynia wchodzi w ttryb awaryjny, wiązka była zalana pod fotelem pasażera nie można było sie połączyć vagiem z tym sterownikiem.Po osuszeniu połączyłem się i wyszły błędy 264 (sporadyczny - zawór 4 N91)
532 napięcie stała wartośc lub zwarcie do plusa (to mnie właśnie denerwuje)
526 - włącznik świateł hamowania - podobno zawsze jak się diagnozuje bez uprzedniego naciśnięcia na pedał hamulca
Jedno co sprawdziłem to jest ok z przejściem diagnostycznym pin 88 w grzebieniu sterownika do pinu 7 gniazda OBD.
Błędy wykasowałem ale powracają nieraz - zaraz po zapłonie lub po kilkudziesięciu sekundach . W chwili gdy występuje usterka gaśnie kontrolka naciśnięcia hamulca przy lewarku biegów z tego już wiem że skrzynia jest w trybie awaryjnym i na 3cim biegu. Gdy się świeci w pozycji P lub N to jest wszystko ok a gdy nie świeci w tej pozycji (na luzie i odpalone auto) to już wiem że pojedzie tak jak bez sterownika.Możliwe że jakieś złącze jest utlenione przy skrzyni a nie mając schematu elektrycznego nie mogę posprawdzać gdzie jest zwarcie w przewodach.
Sterownik skrzyni to 4B0 927 156 BB .Otwierałem i wygląda że nic nie jest spalone.
532 napięcie stała wartośc lub zwarcie do plusa (to mnie właśnie denerwuje)
526 - włącznik świateł hamowania - podobno zawsze jak się diagnozuje bez uprzedniego naciśnięcia na pedał hamulca
Jedno co sprawdziłem to jest ok z przejściem diagnostycznym pin 88 w grzebieniu sterownika do pinu 7 gniazda OBD.
Błędy wykasowałem ale powracają nieraz - zaraz po zapłonie lub po kilkudziesięciu sekundach . W chwili gdy występuje usterka gaśnie kontrolka naciśnięcia hamulca przy lewarku biegów z tego już wiem że skrzynia jest w trybie awaryjnym i na 3cim biegu. Gdy się świeci w pozycji P lub N to jest wszystko ok a gdy nie świeci w tej pozycji (na luzie i odpalone auto) to już wiem że pojedzie tak jak bez sterownika.Możliwe że jakieś złącze jest utlenione przy skrzyni a nie mając schematu elektrycznego nie mogę posprawdzać gdzie jest zwarcie w przewodach.
Sterownik skrzyni to 4B0 927 156 BB .Otwierałem i wygląda że nic nie jest spalone.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
poczytaj tu, może Ci to coś pomożeszczerba2 pisze:Witam . Potrzebuję schematu od instalacji elektrycznej tiptronica w audi A6 C5 1998 rok silnik 2.4
-a6-c5-tip-tronik-spalony-sterownik-pomocy-vt40571.htm.
szarpanie-skrzyni-tiptronic-vt27248.htm
a ten opis znalazłem na jakimś forum
miałem to samo u siebie bład 526 od niby przełącznika hamulca a jest on dobry i 532 napięcie zasilające, które wyskakuje poniżej 9V (słabe aku) lub powyżej 16V. u mnie było zwarcie w skrzyni biegów i spaliło sterownik ( nawet dwa). do sterownika dochodzi stały plus i dwa razy po zapłonie na piny 54 i 55 a wychodzi pinami 52 i 53 na elektrozawory w skrzyni a dalej są one sterowane 7 tranzystorami ale juz masą , jest to o skrzyni tiptronic bo jak masz multi to juz inaczej będzie bo gdzie indziej jest sterownik.
i jeszcze jedno ważne nie kasuj błedów zanim nie zajrzysz do sterownika bo za kazdym razem on zabiera plusa ze skrzyni i podaje jeszcze raz i wtedy mozesz upalić sterownik jeżeli będzie mocne zwarcie. błąd 532 wyskakuje zarówno przy zwarciu i przerwanym obwodzie. u mnie było zwarcie raz mniejsze a raz większe stad poleciał sterownik.
Powrót do góry
Czytałem te posty . Podobne do mojego problemu ale u mnie sterownik działa jak chce. Jest cały, bez spalonych elementów .Tak jakby tracił zasilanie po kluczyku lub po autodiagnostyce ale nieraz jest ok przez pół godziny a nieraz zaraz po przekręceniu kluczyka już kontrolka "buta" obok lewarka nie świeci na P i N . Dziwne to jest też że gdy nie świeci rzeczona kontrolka to program vag nie "widzi" sterownika skrzyni - nie wykrywa go tak jakby nie był przekręcony zapłon więc chciałbym posprawdzać wpierw od strony zasilania systemu. Czy to ma jakiś bezpiecznik? Nie jestem noga ze sprawdzania instalacji elektrycznej ale trzeba wiedzieć co ma się sprawdzać a bez schematu i koloru przewodów to nierealne.Po niedzieli wjeżdzam na kanał demontuję osłonę i sprawdzę styki w złączach przy skrzyni i przełączniku F125. Może coś tam będzie utlenione.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
rodam, zastanowił mnie ten wpis że -jakby nie widział zapłonu- może coś w stacyjce /kostce /brak styku albo coś takiego skoro to przemiennie wystepuje i masz braki w komunikacji ze sterem, warto sprawdić 
znalazłem jeszcze coś ssp 232 poszło na meila

znalazłem jeszcze coś ssp 232 poszło na meila
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
rodam, nie mam schematu ale chciałem tylko wyprostować 2 nieścisłości o których wspominasz:

Nieprawda z tym naciskaniem hamulca, nigdy tego przy odczycie błędów nie robię a błedu nie marodam pisze:526 - włącznik świateł hamowania - podobno zawsze jak się diagnozuje bez uprzedniego naciśnięcia na pedał hamulca

Jak skrzynia jest w trybie awaryjnym (wszystkie litery podswietlone) to jest na 4 biegurodam pisze:skrzynia jest w trybie awaryjnym i na 3cim biegu

Części samochodowe online - Motostacja pl
szczerba2 dzięki . Jest więcej kolory też są w miarę ale niestety nie ma tam numerów pinów w grzebieniu sterownika. Jakoś będe dłubał . Mam nadzieję że błąd który wskazuje na zwarcie - może być poczytany też jako przewa w obwodzie = utlenione połączenie.
RomanS z tym wyłącznikiem świateł stop-u opierałem swoją wiedzę na tym co wyczytałem w necie a z tym przejściem na trzeci bieg skrzyni w trybie awaryjnym to tak napisali w fabrycznej instrukcji obsługi którą się dostaje z autem . Ten samochód był kupiony w polskim salonie i ma taką instrukcję po polsku.
Niestety wywietlacz ma wypalone piksele i nie widać czy wszystkie biegi są podświetlone ale skrzynia pracuje wtedy tak jakby nie było wogóle sterownika . Szarpie mocno przy przełączaniu na R i D i startuje mułowato powyżej 2 tysięcy obrotów i nie ma oczywiście tip-u. A że tak jak bez sterownika to sprawdziłem odpinając sterownik i jest identycznie. Więc coraz bardziej ku temu jakby zasilania nie było?
RomanS z tym wyłącznikiem świateł stop-u opierałem swoją wiedzę na tym co wyczytałem w necie a z tym przejściem na trzeci bieg skrzyni w trybie awaryjnym to tak napisali w fabrycznej instrukcji obsługi którą się dostaje z autem . Ten samochód był kupiony w polskim salonie i ma taką instrukcję po polsku.
Niestety wywietlacz ma wypalone piksele i nie widać czy wszystkie biegi są podświetlone ale skrzynia pracuje wtedy tak jakby nie było wogóle sterownika . Szarpie mocno przy przełączaniu na R i D i startuje mułowato powyżej 2 tysięcy obrotów i nie ma oczywiście tip-u. A że tak jak bez sterownika to sprawdziłem odpinając sterownik i jest identycznie. Więc coraz bardziej ku temu jakby zasilania nie było?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A to ciekawerodam pisze:a z tym przejściem na trzeci bieg skrzyni w trybie awaryjnym to tak napisali w fabrycznej instrukcji obsługi którą się dostaje z autem

Bo w mojej instrukcji obsługi (wydanie polnisch 8.99) na str 90 jest napisane że w trybie awaryjnym skrzynia pracuje na czwartym)

Urzadzenie tiptronic w trybie awaryjnym jest wyłączone. Poza tym w trybie awaryjnym jest wyłączona blokada elektroniczna wstecznego biegu

Części samochodowe online - Motostacja pl
U mnie wydanie audi a6 avant polnisch 12.97
str 66 - aut. skrzynia 5-biegowa* (rysunek z tiptronikiem) napisali że w przypadku niesprawności w połozeniu D jest wtedy w każdym wypadku włączony trzeci bieg. I elektroniczna blokada wstecznego biegu jest wyłączona. Oczywiscie mogli niemiaszki cos źle napisać skoro u nich słowo "jeden" znaczy "każdy"
. Wracając do problemu w grzebieniu wtyczki sterownika napięcie stałe pojawia sie na pinie 26 a napięcie plus po kluczyku na pinie 54 i 55. Teraz nie wiem co szukac dalej bez schematu.
Edit . Znalazłem w forumowych schematach rozpiskę pinów całej instalacji tiptronic z 1998 roku tak że super - z kolorami kabli i numerem pinologii sterownika. Po angielsku ale dam radę .
str 66 - aut. skrzynia 5-biegowa* (rysunek z tiptronikiem) napisali że w przypadku niesprawności w połozeniu D jest wtedy w każdym wypadku włączony trzeci bieg. I elektroniczna blokada wstecznego biegu jest wyłączona. Oczywiscie mogli niemiaszki cos źle napisać skoro u nich słowo "jeden" znaczy "każdy"

Edit . Znalazłem w forumowych schematach rozpiskę pinów całej instalacji tiptronic z 1998 roku tak że super - z kolorami kabli i numerem pinologii sterownika. Po angielsku ale dam radę .
Ostatnio zmieniony 07 paź 2012, 13:46 przez rodam, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Obawiam się jednak, że to Ty namieszałesrodam pisze:U mnie wydanie audi a6 avant polnisch 12.97
str 66 - aut. skrzynia 5-biegowa* (rysunek z tiptronikiem) napisali że w przypadku niesprawności w połozeniu D jest wtedy w każdym wypadku włączony trzeci bieg. I elektroniczna blokada wstecznego biegu jest wyłączona. Oczywiscie mogli niemiaszki cos źle napisać skoro u nich słowo "jeden" znaczy "każdy"

Na tej stronie pierwsza kolumna jest zakończeniem poprzedniego rozdziału (pt: "Automatyczna skrzynia 4 biegowa"). I w tej kolumnie jest mowa o 3 biegu. Rozdział "Automatyczna skrzynia 5-biegowa rozpoczyna się od 2 kolumny, tak jak na to wskazuje rozmieszczenie tytułu i rysunku.
Podrozdział "Program awaryjny" jest na końcu tego rozdziału

Może to niewiele zmienia w tym wątku ale należy prostować takie niezrozumienia bo potem na forum jest to powielane i zaczyna żyć swoim życiem !

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Auto było ok tylko zaczęły się cyrki po pewnym czasie. Martwi mnie ta wilgoć pod fotelem pasażera ta szwamka pod wykładziną taka że można wydrzymnąć ale kaseta plastikowa w której był sterownik wewnątrz była sucha lecz wiązka poza kasetą mokra . A że mam niejako pojęcie i śmigam po schematach (jeśli posiadam) to mogę sam posprawdzać przewodzenie kabli i ich rezystancję czy nie traci gdzieś kontaktu. Myślę że to kwestia słabego pzrewodzenia któregoś przewodu . Zanim auto pójdzie do lekarza to zajmie się nim znachor - czyli ja.
Na razie zaordynowałem suszenie, które już spowodowało że mogłem vagiem połączyć się z tym sterownikiem.

- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No wilgoc zawsze niewskazana, wiadomo, że trzeba wysuszyć i usunąc źródło jej powstawania
.
Inaczej to auto zgnije i pojawi sie smród stęchlizny
Nie chcę się wymadrzać w temacie skrzyni, nigdy takowej swoimi rękami nie rozbierałem ale dosyć duzo przeżyłem perypetii z tiptronikiem. Do tego doszło, że musiałem się zaangażować w diagnostykę, odczyt i analizę błędów bo same nietypowe rzeczy się działy.
A i tak okazało się, że płyta sterująca (ta z elektrozaworami) była powodem
Jesli jeszcze nie zajrzałeś to obejrzyj dokładnie wtyczkę ta przy skrzyni, tam potrafi się ponoć coś dziać w sensie kłopotów ze stykami

Inaczej to auto zgnije i pojawi sie smród stęchlizny

Nie chcę się wymadrzać w temacie skrzyni, nigdy takowej swoimi rękami nie rozbierałem ale dosyć duzo przeżyłem perypetii z tiptronikiem. Do tego doszło, że musiałem się zaangażować w diagnostykę, odczyt i analizę błędów bo same nietypowe rzeczy się działy.
A i tak okazało się, że płyta sterująca (ta z elektrozaworami) była powodem

Jesli jeszcze nie zajrzałeś to obejrzyj dokładnie wtyczkę ta przy skrzyni, tam potrafi się ponoć coś dziać w sensie kłopotów ze stykami

Części samochodowe online - Motostacja pl