Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AMX 2.8 193 KM] Brak mocy, niskie obroty (do 2000)

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Zajec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 27 gru 2010, 15:01
Lokalizacja: Włocławek/Poznań

[ AMX 2.8 193 KM] Brak mocy, niskie obroty (do 2000)

Post autor: Zajec » 23 paź 2012, 08:49

Ostatnio miałem pecha, padł mi przwód WN (wyrzucało 6 cylinder) oraz pompa paliwa. W ramach poszukiwań, naprawy wymieniono/naprawiono:
1) Czujnik G62 (komputer rzucał jego błędem)
2) Przwód WN (wyrzucało 6 cylinder)
3) ÂŚwiece (miały sporo ponad katalogowe 60k)
4) Pompę paliwa (nie odpalał/gasł po 3 sekundach)

Teraz samochód odpala, chodzi równo (nie szarpie - przy wypadającym cylindrze była tragedia), jeździ. Niestety nie ma mocy, mam wrażenie jazdy 1.0 a nie 2.8.

Obserwowałem zachowanie silnika/skrzyni i widzę, że komputer utrzymuje obroty do max 2000. Po osiągnięciu 2000 wrzuca wyższy bieg i w rezultacie przy jeździe 70km/h mam już wrzucony 5 bieg :/

Próbowałem samemu sterować biegami i rozpędzić się na 3 biegu. Wszedłem powyżej 2000 obrotów, ale autu brakowało mocy. Przyspieszał bardzo delikatnie, nawet przy dojściu do 3000 obrotów.

Macie na to jakiś pomysł?

Chciałbym przedstawić jakieś ciekawe logi, ale nie wiem które grupy mogą coś podpowiedzieć. Wstępnie zalogowałem:
1) Log (0 - 002,003,008) na biegu jałowym
2) Log (1 - 002,003,005,002,003,005) przy rozpędzeniu od 0 do 60km/h i drugi raz do 50km/h (tutaj dałem grupę 005, żeby było widać zależność RPM vs. prędkość)
Oczywiście logi po rozgrzaniu do 90 stopni.

Błędy nie wyskakują, wcześniej przy okazji walki z pompą odczytałem:
1) Engine - zbyt niskie napięcie
2) Instruments - zbyt niskie napięcie i Passenger Door, Left Rear Door, Right Rear Door
Po wymianie pompy i wykasowaniu błędów, już nie wracają.

P.S.
Na gazie nie jeżdżę, wszystko testowane na benzynie, chcę najpierw benzynę doprowadzić do porządku.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Brak mocy, niskie obroty (do 2000)

Post autor: Zagór » 23 paź 2012, 09:26

Zajec pisze:Ostatnio miałem pecha, padł mi przwód WN (wyrzucało 6 cylinder) oraz pompa paliwa. W ramach poszukiwań, naprawy wymieniono/naprawiono:
1) Czujnik G62 (komputer rzucał jego błędem)
2) Przwód WN (wyrzucało 6 cylinder)
3) ÂŚwiece (miały sporo ponad katalogowe 60k)
4) Pompę paliwa (nie odpalał/gasł po 3 sekundach)

Teraz samochód odpala, chodzi równo (nie szarpie - przy wypadającym cylindrze była tragedia), jeździ. Niestety nie ma mocy, mam wrażenie jazdy 1.0 a nie 2.8.

Obserwowałem zachowanie silnika/skrzyni i widzę, że komputer utrzymuje obroty do max 2000. Po osiągnięciu 2000 wrzuca wyższy bieg i w rezultacie przy jeździe 70km/h mam już wrzucony 5 bieg :/

Próbowałem samemu sterować biegami i rozpędzić się na 3 biegu. Wszedłem powyżej 2000 obrotów, ale autu brakowało mocy. Przyspieszał bardzo delikatnie, nawet przy dojściu do 3000 obrotów.

Macie na to jakiś pomysł?

Chciałbym przedstawić jakieś ciekawe logi, ale nie wiem które grupy mogą coś podpowiedzieć. Wstępnie zalogowałem:
1) Log (0 - 002,003,008) na biegu jałowym
2) Log (1 - 002,003,005,002,003,005) przy rozpędzeniu od 0 do 60km/h i drugi raz do 50km/h (tutaj dałem grupę 005, żeby było widać zależność RPM vs. prędkość)
Oczywiście logi po rozgrzaniu do 90 stopni.
Musisz zlogować go powyżej tej bariety 2k rpm.
I to co już chyba widać, pedał gazu wciśnięty do podłogi, ale bez kickdown'a.
Bo tryb pracy powinien być Full Throttle.

Zajec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 27 gru 2010, 15:01
Lokalizacja: Włocławek/Poznań

Re: Brak mocy, niskie obroty (do 2000)

Post autor: Zajec » 23 paź 2012, 10:06

Zagór pisze:Musisz zlogować go powyżej tej bariety 2k rpm.
I to co już chyba widać, pedał gazu wciśnięty do podłogi, ale bez kickdown'a.
Bo tryb pracy powinien być Full Throttle.
Dzięki, dzisiaj wieczorem do tego usiądę!
Dwa pytania:
1) Jak to zalogować? Mój pomysł: rozpędzenie aż do wrzucenia np. 3 biegu przez komputer, przełączenie na manualne sterowanie skrzynią, start logowania, rozpędzanie aż do 4000 obrotów.
2) Jakie grupy logować? Czy 002, 003 i 005 będą OK?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 paź 2012, 10:22

Przełączasz na tip, i na 3-cim biegu od 1,5k rpm do odcinki, pedał gazu do konca, ale bez kickdowna.
Zloguj to co logowałeś, na początek będzie OK.

borussia_CK

Post autor: borussia_CK » 23 paź 2012, 11:07

Tez mam jakies cyrki z tym szarpanie, "pykaniem" pod maska bo swiece do wymiany i nie daj boze kable (cena o zgrozo) a czasem idzie jak zloto i wogole. Wymieniam swiece i powiem Wam jaki efekt. Jak u Ciebie Zajec- na PB jakos dziwnie sie wkreca- z tym, ze u mnie brak mocy a obroty ze ho ho ho- jedzie jaby mial 50 km. Przelaczam na LPG i obroty spadaja i eksplozja mocy.

Jak uzyskac "Full Throttle" ??? U mnie dwa razy sie tak stalo, ze mimo nacisniecia pedalu gazu auto nie ruszylo.

Czy faktycznie sa A6C5 z gazem mechanicznym czyli z linka jak i "elektronicznym" cos jakby potencjometr?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 paź 2012, 11:20

borussia_CK pisze:Tez mam jakies cyrki z tym szarpanie, "pykaniem" pod maska bo swiece do wymiany i nie daj boze kable (cena o zgrozo) a czasem idzie jak zloto i wogole. Wymieniam swiece i powiem Wam jaki efekt. Jak u Ciebie Zajec- na PB jakos dziwnie sie wkreca- z tym, ze u mnie brak mocy a obroty ze ho ho ho- jedzie jaby mial 50 km. Przelaczam na LPG i obroty spadaja i eksplozja mocy.

Jak uzyskac "Full Throttle" ??? U mnie dwa razy sie tak stalo, ze mimo nacisniecia pedalu gazu auto nie ruszylo.

Czy faktycznie sa A6C5 z gazem mechanicznym czyli z linka jak i "elektronicznym" cos jakby potencjometr?
To może być problem z TPS, ECU nie widzi, że wciśnąłeś do dna :(

Zajec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 27 gru 2010, 15:01
Lokalizacja: Włocławek/Poznań

Post autor: Zajec » 23 paź 2012, 22:21

Zrobiłem dwa podejścia do dynamicznego zalogowania na 3 biegu:
Log (0 - 002,003,005,002,003,005)

Niestety nie udało mi się zrobić całego przyspieszania na "Full Throttle". Czy takie logi się do czegoś przydadzą? Rozpędzałem się do 90km/h, musiałbym gdzieś na autostradę wyskoczyć żeby to lepiej zalogować.

Z moich obserwacji: od jakichś około 2500 obrotów auto rozpędzało się całkiem ładnie, wreszcie jak na siedzący w nim silnik. Kłopot był w zakresie 1500 do ~2500.
Mam wrażenie, że jedynym problemem jest za szybkie przełączanie biegów w górę przez komputer. Na wyższych obrotach auto zachowuje się OK, ale komputer (jak już pisałem) niestety trzyma cały czas zakres od ~1200 do 2000 obrotów.

Zapomniałem w 1 poście jeszcze napisać, że wymieniłem też przewody podciśnienia (były popękane i pewnie nieszczelne).

Teraz mam zagadkę... Czy silnik teraz zachowuje się... normalnie? Wcześniej samochód pracował raczej na wyższych obrotach, ale może była to wina/zasługa np. starych świec i zużytych przewodów podciśnienia? Wolałem raczej poprzednie zachowanie, bo teraz do każdego mocniejszego przyspieszenia muszę robić kickdown. Domyślne trzymanie silnika na obrotach do 2000 nie pozwala na swobodne przyspieszanie bez redukcji.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 24 paź 2012, 09:19

Skrzynia zmienia bieg po osiągnięciu wpisanego dla danego silnika momentu obrotowego, skoro wcześniej był jakiś problem z podciśnieniami, to możliwe, że auto nie miało właściwego przebiegu krzywej Nm, więc skrzynia zmieniała później bieg, bo silnik w wyższych obrotach łapał odpowiednie Nm.

Z tego co wylogowałeś, wygląda całkiem normalnie, zapłon, MAF zachowują się jak należy, nie wiadomo jak MAF mierzy, ale do tego trzeba osiągnąć redline :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja