Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] Samodzielna wymiana odmy, filtrów,

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] Samodzielna wymiana odmy, filtrów,

Post autor: MajkelMS » 22 paź 2012, 13:46

Witam

Pod koniec miesiąca planuję wymienić samodzielnie odmę, filtr paliwa, oleju, powietrza oraz olej. Wiem dla niektórych to "małe piwo" ale przy dieslu pierwszy raz to będę robić i najbardziej się obawiam wymiany odmy oraz filtru paliwa, czy beż problemu odpalę później auto czy nie zapowietrzę pompy paliwa... Czas pokaże :). Zakładam nowy temat aby ktoś mi doradził co lepiej jako pierwsze robić czy spuścić olej powyciągać filtry i zabrać się za odmę czy pierwsza odma później filtry aby za długo przewody paliwowe nie były pozatykane. Może na coś szczególnie muszę zwrócić uwagę?

Pozdrawiam

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 22 paź 2012, 14:08

Najpierw odma, olej i filtr oleju to na gotowo trzeba zrobić, potem można zabierać się za filtr paliwa.

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 22 paź 2012, 20:18

MajkelMS, w okresie wakacyjnym czyscilem odme wiec jak cos to pisz moge pomoc :>

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 23 paź 2012, 06:50

citrin Dzięki, więc zacznę od odmy

Jarecki Na pewno się odezwę, myślę że brać za to się będę może po weekendzie. Muszę sprawdzić czy będzie odma w ASO na stanie, albo na kiedy będzie ale raczej tam to z dnia na dzień, zakładam ,że będę miał stary typ ten z siatką.

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 24 paź 2012, 19:48

MajkelMS, moim zdaniem wystarczy dobre wyczyszczenie odmy <okok> a kase przeznaczyc na lepszy olej itp. :)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 24 paź 2012, 20:00

Jarecki pisze:moim zdaniem wystarczy dobre wyczyszczenie odmy
Nawet tą starą z siateczką/bibułą ?? Jak to zrobić i czy w ogóle się da ? <mysli>

MajkelMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:21
Lokalizacja: Bolków, Zabrze

Post autor: MajkelMS » 25 paź 2012, 06:39

Wg mnie to nowy tym się czyści ale ze starym typem z siateczka jak pisze citrin to nie ryzykowałbym czyszczenie a jedynie wymiane, fakt to około 300 zł ale trudno...

[ Dodano: 2012-11-01, 07:40 ]
Filtra oleju mam zalać olejem prawda?

Witam

Po prawie całym dniu przy wymianie odmy i oleju wraz z filrerm auto narazie nie odpalilo. Teraz ładuje aku a rano poluzuje przewody wysokiego cisnienia po 1 stronie po 5 sekundkach zmiana i po 2 stronie , a pozniej licze ze odpali... mysle ze niskie cosnienie nie zapowietrzylo sie przez wymiane odmy, pecherzy nie ma w przeowdzie od flitra.

[ Dodano: 2012-11-07, 14:05 ]
Poluzowałem przewody z prawej lewej strony pokręciłem 5 sekund następnie dokręciłem je i poluzowałem drugą stronę i 5 sekund kręciłem.
Jak wszystkie dokręciłem przewody wysokiego ciśnienia to pokręciłem z 8 sekund i auto ładnie odpaliło :). Do tej pory ładnie odpala. W poniedziałek
czyściłem CRC przepływke i wczoraj testowałem, wydaje mi się że ładnej chodzi. Postaram się na dniach zrobić dynamiczne. Jedynie co mnie dziwi i martwi to że narazie jak silnik jest rozgrzany to coś śmierdzi pod maską... nie wiem czy to przez to że narazie mam ściągnięta osłonę termiczną turbiny i coś gdzieś tam od tego śmierdzi czy to może olej gdzieś się wypala bo na pewno z przewodów pociekł albo WD 40 ... Dodam że jak dobrze odczytałem datę to moja odma była z 98 roku... chyba od nowości

[ Dodano: 2012-11-09, 09:23 ]
Zauważyłęm teraz że znów mi powrócił problem z odpalaniem na ciepłym silniku... kiedyś na forum o tym pisałem, później samo jakoś przeszło a wczoraj patrze znów to samo. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z odkręcaniem przewodów wysokiego ciśnienia albo z odpowietrzaniem? Może ktoś miał coś podobnego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja