Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ARE 2.7 250 KM] Szarpanie i dziwne piski spod maski

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Wielki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 06 lis 2009, 13:03
Lokalizacja: Wrocław

[ ARE 2.7 250 KM] Szarpanie i dziwne piski spod maski

Post autor: Wielki » 24 wrz 2012, 08:47

Witam,

mam problem z ogarnięciem tematu. Byłem już u kilku domorosłych mechaników i żaden nie potrafi zdiagnozować problemu. W związku z tym, że nie mam zamiaru aby doktoryzowali się na moim aucie za moje pieniądze postanowiłem sam zająć się tematem. Ponieważ moja wiedza na temat diagnozy jest znikoma proszę Was o pomoc.

Ale zaczynając od samego początku. Przed wakacjami dałem do regeneracji turbiny i wszystko od tego się zaczęło. Po wymianie turbin, napinaczy (okazało się, że też trzeba je koniecznie wymienić) i łańcuchów auto dziwnie się zachowuje. W przedziale obrotów 2500 - 4000 obr. dziwnie szarpie i zwalnia, jak miną te obroty to idzie już normalnie. Dodatkowo przy tym występuje dziwny pisk jakby coś gwizdało. Takie rzeczy nie pojawiały się przed wymianą turbin. Firma, która robiła całą operację zgoniła winę na skrzynię (wersja tiptronic nadmienię). Pojechałem do specjalisty od automatów i okazało się, że coś tam trzeba wymienić. Faktycznie po naprawie skrzynia pracuje gładko ale wspominanie szarpanie nie zniknęło. Dodam, że objawy nie występują jak delikatnie wciskam gaz, dopiero jak mocniej przycisnę to wyżej wymienione objawy występują. Ale taka jazda jest tragiczna, moje drugie 100 konne auto lepiej przyspiesza.

Poczytałem forum i znalazłem jakieś podobne wątki, poczytałem i postanowiłem zrobić logi. Po podłączeniu VAG'a, chciałem zalogować kanały, które były często wymieniane na forum. Niestety grupy 000 nie dało się sprawdzić ze względu na błąd VAG'a 311.2. Grupa 007, którą często podajecie jako sprawdzenie temp. silnika wogóle nie pokazywała żadnych wartosci. Silnik był rozgrzany więc postanowiłem zrobić co się da. I tu są linki do 4 logów.

Log (0 - 001,003)
Log (1 - 004,011)

Dziś jeszcze postaram się wrzucić dodatkowo filmik z obrotomierza gdzie widać jak obroty szaleją i słychać pisk.
Co jakiś czas po wymianie turbin dodatkowo pojawia się błąd P1857 35-10 , który wykasowałem przed zrobienie tych powyższych logów.

Proszę Was o pomoc powiedzcie, które grupy ewentualnie jeszcze zapisać bo od tego pewnie będę musiał zacząć i co dalej.

Sorry za takie długie pisanie ale jestem zdesperowany żeby to auto doprowadzić do ładu i składu bo za dużo już zainwestowałem w tym roku.

Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 wrz 2012, 12:51

logi, które przeprowadziłeś to logi statyczne, potrzebne są dynamiczne. dla doładowania w 2.7T kanał 115...
lektura:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=106226

xxziomxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 08 lip 2012, 18:45
Lokalizacja: zabrze

Post autor: xxziomxx » 16 paź 2012, 13:49

jesli chodzi o ten gwizd z turbin to mam cos podobnego ale wystepuje tylko rano kiedy silnik jest zimny i ustepuje po okolo min gdy zaczyna silnik chodzic na wolnych obrotach i sie grzac.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 16 paź 2012, 18:28

xxziomxx pisze:jesli chodzi o ten gwizd z turbin to mam cos podobnego ale wystepuje tylko rano kiedy silnik jest zimny i ustepuje po okolo min gdy zaczyna silnik chodzic na wolnych obrotach i sie grzac
Jesteś pewny że to turbina.
Myślę że wszystko jest ok, a załącza się SAI, co jest prawidłowe.

xxziomxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 08 lip 2012, 18:45
Lokalizacja: zabrze

Post autor: xxziomxx » 18 paź 2012, 15:26

wydaje mi sie ze to turbina ale jesli mowisz ze to prawidlowe to dobrze wiedziec bo juz mialem male obawy co do tego:) ale dziekuje

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 18 paź 2012, 22:22

Najprawdopodobniej, jak pisze grzemo, to system SAI. Tyle, że oprócz tego gwizdu powinieneś jeszcze słyszeć głośniejszą pracę silnika, bo równocześnie z pompą SAI powinny się otworzyć zawory połączone z wydechem.
Jeżeli się nie otwierają, to pompa SAI jeszcze bardziej hałasuje, bo działa wtedy jak odkurzacz z zatkaną rurą ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja