Witam,
mam problem z ogarnięciem tematu. Byłem już u kilku domorosłych mechaników i żaden nie potrafi zdiagnozować problemu. W związku z tym, że nie mam zamiaru aby doktoryzowali się na moim aucie za moje pieniądze postanowiłem sam zająć się tematem. Ponieważ moja wiedza na temat diagnozy jest znikoma proszę Was o pomoc.
Ale zaczynając od samego początku. Przed wakacjami dałem do regeneracji turbiny i wszystko od tego się zaczęło. Po wymianie turbin, napinaczy (okazało się, że też trzeba je koniecznie wymienić) i łańcuchów auto dziwnie się zachowuje. W przedziale obrotów 2500 - 4000 obr. dziwnie szarpie i zwalnia, jak miną te obroty to idzie już normalnie. Dodatkowo przy tym występuje dziwny pisk jakby coś gwizdało. Takie rzeczy nie pojawiały się przed wymianą turbin. Firma, która robiła całą operację zgoniła winę na skrzynię (wersja tiptronic nadmienię). Pojechałem do specjalisty od automatów i okazało się, że coś tam trzeba wymienić. Faktycznie po naprawie skrzynia pracuje gładko ale wspominanie szarpanie nie zniknęło. Dodam, że objawy nie występują jak delikatnie wciskam gaz, dopiero jak mocniej przycisnę to wyżej wymienione objawy występują. Ale taka jazda jest tragiczna, moje drugie 100 konne auto lepiej przyspiesza.
Poczytałem forum i znalazłem jakieś podobne wątki, poczytałem i postanowiłem zrobić logi. Po podłączeniu VAG'a, chciałem zalogować kanały, które były często wymieniane na forum. Niestety grupy 000 nie dało się sprawdzić ze względu na błąd VAG'a 311.2. Grupa 007, którą często podajecie jako sprawdzenie temp. silnika wogóle nie pokazywała żadnych wartosci. Silnik był rozgrzany więc postanowiłem zrobić co się da. I tu są linki do 4 logów.
Log (0 - 001,003)
Log (1 - 004,011)
Dziś jeszcze postaram się wrzucić dodatkowo filmik z obrotomierza gdzie widać jak obroty szaleją i słychać pisk.
Co jakiś czas po wymianie turbin dodatkowo pojawia się błąd P1857 35-10 , który wykasowałem przed zrobienie tych powyższych logów.
Proszę Was o pomoc powiedzcie, które grupy ewentualnie jeszcze zapisać bo od tego pewnie będę musiał zacząć i co dalej.
Sorry za takie długie pisanie ale jestem zdesperowany żeby to auto doprowadzić do ładu i składu bo za dużo już zainwestowałem w tym roku.
Z góry dzięki za pomoc.
[ ARE 2.7 250 KM] Szarpanie i dziwne piski spod maski
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
logi, które przeprowadziłeś to logi statyczne, potrzebne są dynamiczne. dla doładowania w 2.7T kanał 115...
lektura:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=106226
lektura:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=106226
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Najprawdopodobniej, jak pisze grzemo, to system SAI. Tyle, że oprócz tego gwizdu powinieneś jeszcze słyszeć głośniejszą pracę silnika, bo równocześnie z pompą SAI powinny się otworzyć zawory połączone z wydechem.
Jeżeli się nie otwierają, to pompa SAI jeszcze bardziej hałasuje, bo działa wtedy jak odkurzacz z zatkaną rurą
Jeżeli się nie otwierają, to pompa SAI jeszcze bardziej hałasuje, bo działa wtedy jak odkurzacz z zatkaną rurą

Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW