Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALG 2.8 193 KM] Spadki obrotów, zly kat zapłonu co jakis c

Silniki benzynowe
tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

[ ALG 2.8 193 KM] Spadki obrotów, zly kat zapłonu co jakis c

Post autor: tarq » 08 paź 2012, 22:20

Witam

Mam mały problem z moim nowym nabytkiem :P A6 C5 1998 ALG 2.8 + LPG !

Kupiłem auto 3 tyg temu, było ok, jedynie delikatnie drgało na jałowym poza tym nic... zero błędów na VAG...

Wymieniłem profilaktycznie:

( wrzesień 2012)
- drążki, końcówki + zbieżność
- kpl rozrząd z pompa wody
- termostat
- płyn chłodniczy + olej silnikowy valvoline 10w40
- wszystkie filtry
- bylem na sprawdzeniu LPG + regulacji która nawet nie była wymagana bo było OK
- czujnik temp oleju

Teraz tak w ostatnim roku za czasów EX właściciela wymienił on:
(rok 2011 + 2012) dodam że mam paragony na zakupione części
- sondy lambda NGK grudzien 2011
- Kable zapłonowe NGK luty 2012
- świece NGK BKR6EKUB czerwiec 2012
- wyciął katalizatory
- wymienił łańcuchy na wałkach
- uszczelki pokryw zaworowych

Ale teraz napisze o co chodzi, mam wrażenie szczególnie że jak pada deszcz jest mokro to auto dostaje nieco wariacji, jakby nie przepala LPG, kuleje, chodzi jakby na 5 garów, obroty szaleją, spadają w dół, nie jest to zawsze, szczególnie mam wrażenie jakby wilgoć miała na to wpływ oraz wysoka temp silnika, na zimnym to się nie dzieje !

Dzisiaj np było sucho i tez 2 razy auto zaczęło wariować spadają obroty na 400 i 800 i tak w kółko, wariuje tak do powiedzmy 2.000 obrotów powyżej już jest elegancko, w trakcie jak auto wariuje obrotami zmienia się kat zapłonu podłączałem VAGA i zamiast trzymać 12.8 wariuje i spada...
Moje bolączki występują na gazie i na benzynie, na gazie może mają jakby nieco większe nasilenie..
W trakcie jak sie to dzieję czuć z rury nie spalony gaz albo benzyne.

Dodatkowo wymieniłem olej na nowy i czujnik temp oleju, i wskazuje on w normalnym cyklu miejskim ciągle 120 stopni, jak naprawdę auto przegonie fest na czerwone pole z każdego biegu to temp powiedzmy wzrasta na 130 ale nigdy więcej, uważam ze to nieco za dużo 120 stopni na normalna jazdę, wcześniej w 1.8T miałem 80-90 stopni.


REASUMUJÂĄC ja obstawiam albo uwalona kompresje na którymś cylindrze ( jutro jadę na badanie - tyle ze auto ma naprawdę mega moc i jedzie prawidłowo na wysokich nigdy nie przebiera), ew nie wiem nowe świece czy przewody wymieniane pół roku temu by juz padły ? nowe jak nowe maja pół roku ale najechane maja ok 50tys km. Całe auto ma 315 tys :)

- nie pobiera hurtowej ilości oleju
- nie kopci na żadne kolory tęczy
- nie wywala błędów, czasem mam sygnał przepływki za wysoki ale to bład SPORADYCZNY !

czekam na rady, pozdrawiam !!

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 09 paź 2012, 13:16

No i ten błąd z przepływki, może być odpowiedzialny za to zamieszanie.
Umyj, a jak nie to kup nową - ale nową w pełnym tego słowa znaczeniu.

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 09 paź 2012, 21:04

ten blad nie ma nic do tego, do tego cyrku z obrotami po nagrzaniu

dzis zmienilem znowu swiece na NGK JAPAN nowki i wymylem przeplywke od A do Z, i bez zmian, jak bylo tak jest, po nagrzaniu mocno auta znowu zaczynaja sie cyrki przestawia sie zaplon spada na jakies 3,5,7 stopni zamiast trzymac 12.8

moze to czujnik walu korbowego ??

aha kompresja pomierzona od 11.5 do 13.5 na kazdym garze a przy mocnym kreceniu dobija nawet do 15, jedna glowica jak fabryka druga nieco gorsza moze ta jedna byla kiedys robiona, czyli ogolnie kompresja wypadla OK.

co teraz ?

- czujnik wału ?
- cewka ?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 09 paź 2012, 22:09

Teraz po wartości z bloku 093 i 090.
Na zimno i na ciepło, statycznie.

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 09 paź 2012, 22:20

co to za bloki ?
i dlaczego na nagrzanym mocno silniku, szczegolnie po tym jak go poprzeciagam mocno, wypada mi zapłon i wariuje ?

a moze rozjechala mi sie mapa LPG ? kilka dni temu odkad zaczelo sie tak robic to bylem na regulacji, skasowali mi mape LPg powiedzieli ze sie teraz narysuje nowa i dopasuje...

tyle ze na pb i lpg jest to samo

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 09 paź 2012, 22:55

VAG odczyt wartości mierzonych w silniku, wybierasz kanał 090 i 093.
Zrób logi na zimnym i na nagrzanym silniku, najlepiej jakbyś zlogował moment "wariacji"

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 09 paź 2012, 23:29

rozumiem tylko za co odpowiadaja te bloki ? czas wtrysku ? czy co to jest ?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 paź 2012, 09:10

Fazatory i rozrząd.

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 10 paź 2012, 18:03

ok jest nowy trop

kiedy auto zaczelo mi dzis wariowac, stwierdzilem ze odepne przeplywke ktora wywala sporadyczny blad za wysokiej wartosci i ku mojemu zdziwieniu auto cukierek, zero objawow, jedzie normalnie obroty ani drgna...
podlaczam przeplwke i spowrotem wariactwo, chociaz jak pojezdzilem chwile bez i podlaczylem to jest niby ok ale pewnie do czasu az znowu zacznie nim rzucac...

przeplywka by byla za moj problem odpowiedzialna ???

auto z odpieta wtyczka zachowuje sie perfekcyjnie

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 paź 2012, 20:53

tarq pisze:przeplywka by byla za moj problem odpowiedzialna ?

auto z odpieta wtyczka zachowuje sie perfekcyjnie
No to masz odpowiedź na bolączki Twojego silnika.
Potrzebujesz sprawnej przepływki.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 paź 2012, 21:07

tarq pisze:ok jest nowy trop

kiedy auto zaczelo mi dzis wariowac, stwierdzilem ze odepne przeplywke ktora wywala sporadyczny blad za wysokiej wartosci i ku mojemu zdziwieniu auto cukierek, zero objawow, jedzie normalnie obroty ani drgna...
podlaczam przeplwke i spowrotem wariactwo, chociaz jak pojezdzilem chwile bez i podlaczylem to jest niby ok ale pewnie do czasu az znowu zacznie nim rzucac...

przeplywka by byla za moj problem odpowiedzialna ???

auto z odpieta wtyczka zachowuje sie perfekcyjnie
Patrz drugi post w wątku, jakoś było, umyj, wymień....

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 10 paź 2012, 21:41

Zagór, szacunek faktycznie wycelowałeś bezbłędnie !!

ale powiedzcie mi jeszcze jedno, dzis u mnie pada deszcz jest mokro, auto juz od odpalenia ma problemy i swiruje, czyli jakis zwiazek z wilgocia to ma, ale oczywiscie odpiecie przeplywki zalatwia sprawe i auto hula ąz miło czy mokro czy sucho bez roznicy :D wiec jaki zwiazek ma przeplywka z deszczem czy wilgocia ? ew jakas nieszczelnosc w dolocie ?

jutro bede szukal nieszczelnosci w dolocie a jak nie znajde to nowka siemensa VDO 599zl po mega rabatach

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 paź 2012, 22:26

Zacznij od mycia, kup gdzieś IPA Cleaner i wymuj ją tym.

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 10 paź 2012, 22:39

to zrobiłem już wczoraj, alkoholem izopropylowym w sprayu :)

nic nie dalo, najlepsze jest to ze w mojej przeplywce ktos w srodku wycial normalnie dziure <luzik> taka dodatkowa dziure w srodku na 1 cm i powietrze teraz jest mierzone nie dosc ze gora to dolem :|

pokaze foto i co mi chodzi i jak to mam zrobione :

Obrazek

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 paź 2012, 22:42

Nie musisz, wiem o co chodzi, ktoś reanimował ją wiercąc w niej dziurę, bo źle mierzyła :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja