Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Halogeny przeciwmgielne - modyfikacja na dzienne

Elektryka
ODPOWIEDZ
audi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 sie 2012, 23:11
Lokalizacja: wroclaw

Re: Halogeny przeciwmgielne - modyfikacja na dzienne

Post autor: audi71 » 23 wrz 2012, 14:36

rafalpe pisze: Jest w ogóle możliwa taka przeróbka?
Tak. Jako że pytasz ogólnikami zakładam że z elektroniką za wiele wspólnego nie masz, więc daj sobie spokój albo zleć to komuś kto się na tym zna

A jak koniecznie sam chcesz się z tym bawić, to dorób sobie obwód na włączenie samych halogenów, najmniej będzie z tym roboty i myślę że laik nie powinien mieć z tym za dużo problemu

Awatar użytkownika
neever
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 04 lut 2012, 04:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neever » 23 wrz 2012, 16:00

Jak chcesz dzienne zrobić na samych halogenach to po co chcesz przerabiać włącznik? Wystarczy że podepniesz halogeny pod + po stacyjce i będzie działać. Ewentualnie można jeszcze wstawić diody prostownicze aby się na włączniku nie zapalała kontrolka od przeciwmgielnych podczas jazdy na dziennych. No i przekaźnik odcimający napięcie podczas zapalenia się świateł postojowych lub mijania. Jednocześnie mając przecwmgłowe na ORI włączniku.

A to co opisałeś można wykonać na przekaźnikach bez problemu, trzeba sobie rozrysować schemat i wszystko będzie jasne. Tylko taka modyfikacja wg mnie nie ma sensu.

No i pamiętaj że halogeny przeciwmgielne są wykonane z takiego tworzywa które po długim świeceniu się wytapia (chodzi o obudowę) Jak cały czas byś na tym jechał to może poprostu się obudowa stopić od ciepła wydzielanego przez żarówkę. Napewno w lifcie konstrukcja halogenu przystosowana jest do niezbyt długiego świecenia.

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 30 wrz 2012, 21:04

rafalpe pisze:
neever pisze:Jak chcesz dzienne zrobić na samych halogenach to po co chcesz przerabiać włącznik? Wystarczy że podepniesz halogeny pod + po stacyjce i będzie działać. Ewentualnie można jeszcze wstawić diody prostownicze aby się na włączniku nie zapalała kontrolka od przeciwmgielnych podczas jazdy na dziennych. No i przekaźnik odcimający napięcie podczas zapalenia się świateł postojowych lub mijania. Jednocześnie mając przecwmgłowe na ORI włączniku.

A to co opisałeś można wykonać na przekaźnikach bez problemu, trzeba sobie rozrysować schemat i wszystko będzie jasne. Tylko taka modyfikacja wg mnie nie ma sensu.

No i pamiętaj że halogeny przeciwmgielne są wykonane z takiego tworzywa które po długim świeceniu się wytapia (chodzi o obudowę) Jak cały czas byś na tym jechał to może poprostu się obudowa stopić od ciepła wydzielanego przez żarówkę. Napewno w lifcie konstrukcja halogenu przystosowana jest do niezbyt długiego świecenia.
Jak dla mnie jest to jedyna opcja aby mieć światła dzienne które jakoś będą wyglądały. Ledy paskowe rezane w kratki wlotu powietrza to wiejski tuning - ale to tylko moje zdanie. Myślałem też aby kupić dzienne okrągłe i wstawić je w miejsce halogenów ale nie ma możliwości tego wykonać bo jak wiadomo szkło halogenów jest nachylone.

Jedyną opcją wg mnie jest przeróbka halogenów tak żeby się odpowiednio włączały. Tym, że obudowa się roztopi się nie przejmuję, ponieważ nie będę w niej używać zwykłej żarówki H7. Wstawię tam diodę Cree H7 - świeci bardzo dobrze, jedyny minus to cena.



[url=http://images44.fotosik.pl/415/b0443b0eb6036e0bmed.png]Obrazek[/URL] [url=http://images50.fotosik.pl/1673/b31958eba73680ddmed.png]Obrazek[/URL]
Kolego kup lampki jakie tylko chcesz i do tego automatyczny włącznik świateł podłączany do alternatora +/- 25zł. Automatycznie włączane dzienne po starcie silnika i kłopot z głowy.

Arre84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 31 sty 2012, 19:38
Lokalizacja: Jelenia góra

Post autor: Arre84 » 01 paź 2012, 12:44

Ja osobiscie mam zrobione w ten sposob ze wsadzilem soczewke Bi-xenon - mam dlugie i krotkie w xenonie
w miejsce po dlugich mam h7 led i automat drl i jestem zadowolony
a przeciw-mglowe zostawilem w spokoju

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 01 paź 2012, 14:27

Kolego Arre84 zgrabne rozwiązanie dopóki nie podpadniesz któremuś z NIEBIESKICH jegomości.

Ja osobiście wstawiłem sobie gotowe światełka DRL w kratki wlotu powietrza. Jeżeli komuś się to rozwiązanie się nie podoba może warto zastanowić się nad zakupem światełek rozmiarem przypominających przeciwmgielne i zamontować w oryginalnych miejscach w zderzaku (widziałem takie rozwiązanie całkiem niedawno w A4 B6 - wyglądało całkiem zacnie).

Dodatkowym atutem tak jak wspomniał Kolega krischm jest załączany w 99% przypadków automat załączający oświetlenia DRL.

Arre84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 31 sty 2012, 19:38
Lokalizacja: Jelenia góra

Post autor: Arre84 » 01 paź 2012, 15:51

kolego kot919 Nie rozumiem dlaczego mial bym podpasc?
lampa ma homologacje na xenona, bixenon tez jest dopuszczony
A ledy w lapach jako dzienne w czym sa nie dopuszczalne?
Poza tym z tego co wiem w c6 sa drle w miejscu dlugich jak ma bixa...

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 01 paź 2012, 16:03

Arre84 pisze:kolego kot919 Nie rozumiem dlaczego mial bym podpasc?
lampa ma homologacje na xenona, bixenon tez jest dopuszczony
A ledy w lapach jako dzienne w czym sa nie dopuszczalne?
Poza tym z tego co wiem w c6 sa drle w miejscu dlugich jak ma bixa...
To prawda w c6 są lampy z led (DRL) i są one homologowene czyt. dopuszczone do ruchu na naszych drogach.

Jakakolwiek ingerencja w homologowane reflektory (wymiana źródła światła - hid, led niezgodnie z ich przeznaczeniem) sprawia, że tracą one homologację. I to właśnie tym idzie podpaść.

Nie chciałem nikogo straszyć czy też zło wróżyć, jednakże przestrzegam bo mój znajomy tak pozbył się dowodu do czasu usunięcia rzekomej niezgodności. Co prawda nie miało to miejsce w a6 tylko w octavii.

Zbyzsek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 lis 2011, 17:52
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Zbyzsek » 01 paź 2012, 23:48

W swoim A6 zamontowałem taki oto moduł: http://allegro.pl/swiatla-dzienne-modul ... 07953.html
Miom zdaniem rewelacja, kosztuje trochę, ale świetnie spełnia swoją funkcję i dobrze wygląda. A6/C6 coś takiego mają montowane fabrycznie.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 02 paź 2012, 01:00

Zbyzsek pisze:W swoim A6 zamontowałem taki oto moduł: http://allegro.pl/swiatla-dzienne-modul ... 07953.html
Miom zdaniem rewelacja, kosztuje trochę, ale świetnie spełnia swoją funkcję i dobrze wygląda. A6/C6 coś takiego mają montowane fabrycznie.
Muszę przyznać, że ktoś wpadł na całkiem niezły pomysł na biznes :-) ... Jednakże w dalszym ciągu nie rozwiązano w ten sposób problemu homologacji.

BTW. Osobiście wolałbym dołożyć 50zł i kupić światła LED.
Głównym powodem dla którego stosuje się światła do jazdy dziennej jest oszczędność żarówek, jak i znaczne ograniczenie prądu. Jeżeli brać po uwagę w/w wytyczne światła na bazie LED są na chwilę obecną bezkonkurencyjne.

Jeszcze tylko parę informacji, które udało mi się znaleźć naprędce w necie:

Przepis ECE-R87

ÂŚwiateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
ÂŚwiatła dzienne muszą być zainstalowane:

- Symetrycznie względem osi pojazdu
- Na równej wysokości
- Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
- Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
- Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
- Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

- Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
- Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm²
- Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu.
- Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
- Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).
Reasumując stosowanie podobnych (czyt. nie homologowanych) rozwiązań może w zależności od 'czepialstwa' kontrolującego nas funkcjonariusza policji doprowadzić do zatrzymania dowodu rejestracyjnego za pokwitowaniem. Zatem zanim zdecydujemy się na podobne rozwiązanie powinniśmy być świadomi ewentualnych konsekwencji.

Zbyzsek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 lis 2011, 17:52
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Zbyzsek » 02 paź 2012, 02:27

Nie zakładałem diodowych lamp, bo po prostu nie podoba mi się to rozwiązanie wizualnie. Moduł mam założony od ponad roku i jeszcze nie miałem nie przyjemności u niebieskich. Czy to jest dopuszczone homologacją, rzeczywiśćie nie sprawdzałem, ale na pewno jestem świetnie widoczny z daleka i mimo tego nie oślepiam jadących z naprzeciwka. Sprawdzone doświadczalnie :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 02 paź 2012, 03:35

rafalpe, wystarczy zmostkować we włączniku świateł, albo na kabelkach pin TFL z kablem od halogenów NL - opisy pinów są wytłoczone na włączniku. Wtedy chociaż będzie się to włączało w homologowany sposób - po przekręceniu kluczyka i tylko gdy przełącznik będzie na 0 lub w pozycji włączonych halogenów. Do tego skomplikowanego moda potrzebujesz 4 minut i kawałka kabla, ewentualnie kawałka kabla z damską końcówką wyjętą z najzwyklejszej radiowej kostki ISO.

Miliard razy było już o tym TFL...

Awatar użytkownika
MaRRcin929
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
Kontakt:

Post autor: MaRRcin929 » 07 paź 2012, 18:58

Efekt mega. Tak jak mówisz efekt duzo lepszy niz te dokładane ledy. Masz zmostkowane kable w przełączniku?

jmm

Post autor: jmm » 22 paź 2012, 22:08

No właśnie taki patent mi się podoba. Teraz mam zrobione tak, że automatycznie włącza się xenon bez postojówek, ale szkoda mi trochę żarników. Problem w tym, że halogeny nie mają DRL na obudowie i się może Pan policjant przyczepić :(

Ale chyba zrobię tak jak u Ciebie i do tego włoże LEDowe żarówki.

jmm

Post autor: jmm » 23 paź 2012, 09:18

Jak znajdziesz jakieś dobre ledy h7 to daj znać

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 06 maja 2013, 21:23

a z czego jest wykonany klosz halogenu? chodzi mi konkretnie o półlifta z 2000 roku bo nie wiem czy to jest plastik czy szkło, do starszych modeli widzialem wymienne klosze ale tylko do 99 roku
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga