Muszę przyznać, że ktoś wpadł na całkiem niezły pomysł na biznes

... Jednakże w dalszym ciągu nie rozwiązano w ten sposób problemu homologacji.
BTW. Osobiście wolałbym dołożyć 50zł i kupić światła LED.
Głównym powodem dla którego stosuje się światła do jazdy dziennej jest oszczędność żarówek, jak i znaczne ograniczenie prądu. Jeżeli brać po uwagę w/w wytyczne światła na bazie LED są na chwilę obecną bezkonkurencyjne.
Jeszcze tylko parę informacji, które udało mi się znaleźć naprędce w necie:
Przepis ECE-R87
ÂŚwiateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
ÂŚwiatła dzienne muszą być zainstalowane:
- Symetrycznie względem osi pojazdu
- Na równej wysokości
- Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
- Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
- Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
- Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
- Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
- Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm²
- Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu.
- Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
- Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).
Reasumując stosowanie podobnych (czyt. nie homologowanych) rozwiązań może w zależności od 'czepialstwa' kontrolującego nas funkcjonariusza policji doprowadzić do zatrzymania dowodu rejestracyjnego za pokwitowaniem. Zatem zanim zdecydujemy się na podobne rozwiązanie powinniśmy być świadomi ewentualnych konsekwencji.