[ A6 C6] Przecięta opona
[ A6 C6] Przecięta opona
Panowie
Dziś patrzę na przednią prawą oponę i zauważyłem coś takiego
Czy ktoś może podpowiedzieć co z tym można zrobić? Podjadę za jakiś czas do serwisu wulkanizacyjnego, bo pewnie dla bezpieczeństwa warto zdjąć oponę i zobaczyć, jak to wygląda po wewnętrznej stronie. Powietrze nie uchodzi, ale boję się, czy opona nie jest przez to słabsza konstrukcyjnie... a nie uśmiecha mi się wymieniać wszystkich czterech (prawie nowych) opon
Dziś patrzę na przednią prawą oponę i zauważyłem coś takiego
Czy ktoś może podpowiedzieć co z tym można zrobić? Podjadę za jakiś czas do serwisu wulkanizacyjnego, bo pewnie dla bezpieczeństwa warto zdjąć oponę i zobaczyć, jak to wygląda po wewnętrznej stronie. Powietrze nie uchodzi, ale boję się, czy opona nie jest przez to słabsza konstrukcyjnie... a nie uśmiecha mi się wymieniać wszystkich czterech (prawie nowych) opon
- UneeK
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 477
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnośląskie
Jak dla mnie opona do wyrzucenia. Możesz pojechać do zakładu wulkanizacyjnego aby to ocenili - podobno zgrzewają takie rzeczy jeśli przecięcie nie jest zbyt głębokie tzn. nie uszkodziło włókien. Moim zdaniem szkoda ryzykować, przy dużych prędkościach różne rzeczy mogą się dziać z taką oponą (po naprawie), a chyba wolno nie jeździsz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
- Lokalizacja: Krak/leic uk
Re: Przecięta opona
.0x4B25A pisze:Panowie
Dziś patrzę na przednią prawą oponę i zauważyłem coś takiego
[url=http://images42.fotosik.pl/562/57fde6561608a311m.jpg]Obrazek[/URL]
Czy ktoś może podpowiedzieć co z tym można zrobić? Podjadę za jakiś czas do serwisu wulkanizacyjnego, bo pewnie dla bezpieczeństwa warto zdjąć oponę i zobaczyć, jak to wygląda po wewnętrznej stronie. Powietrze nie uchodzi, ale boję się, czy opona nie jest przez to słabsza konstrukcyjnie... a nie uśmiecha mi się wymieniać wszystkich czterech (prawie nowych) opon
Krzychu nie wierzę,że przy różnicy kilka mm na obwodzie musiałbyś wymienić wszystkie opony
W quattro nie ma innej możliwości w takim wypadku jak zmiana kompletu ... Dokupiona używana 1 sztuka nigdy nie będzie w identycznym stanie jak pozostałe 3.....0x4B25A pisze:nikos, dokładnie... tym bardziej potwierdzasz moją wiedzę nt. zmian wszystkich opon
Ja jednak miałem szczęście
Po za tym słyszałem kiedyś o 3x4
- zawsze 4 identyczne opony
- nie starsze niż 4 late
- minimalny bieżnik 4mm
Jak ma się ośkę to można jeszcze pomyśleć w razie takiej potrzeby na przód 2 identyczne ( z kompletu) , a na tył jedna z kompletu, a druga dokupiona z podobnym bieżnikiem ( oczywiście identyczna firma, model oraz rozmiar).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
- Lokalizacja: Krak/leic uk
nikos pisze:W quattro nie ma innej możliwości w takim wypadku jak zmiana kompletu ... Dokupiona używana 1 sztuka nigdy nie będzie w identycznym stanie jak pozostałe 3.....0x4B25A pisze:nikos, dokładnie... tym bardziej potwierdzasz moją wiedzę nt. zmian wszystkich opon
Ja jednak miałem szczęście
Po za tym słyszałem kiedyś o 3x4
- zawsze 4 identyczne opony
- nie starsze niż 4 late
- minimalny bieżnik 4mm
Jak ma się ośkę to można jeszcze pomyśleć w razie takiej potrzeby na przód 2 identyczne ( z kompletu) , a na tył jedna z kompletu, a druga dokupiona z podobnym bieżnikiem ( oczywiście identyczna firma, model oraz rozmiar).
A co w sytuacji jak ja mam u siebie z przodu 235 z tylu 245/40/18 na obwodzie jest roznica wedlug mnie mala bo 4mm czyli 2mm na promieniu to tak jakbys ma jednej osi mial 2mm bardziej zuzyty bierznik moj mechec twierdzi ze nic nie powinno sie stac bo jest zbyt mala roznica. Dodam ze wszystkie 4kola sa wrecz jak nowe tylke ze jie wiem co za baran zalozyl rozne rozmiary i po co. No ale w uk akurat jesli chodzi o opony nie zdziwi mnie nic