Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEB 1.8 150 KM] zamiana silnika z 1.8t na 2.4 v6

Silniki benzynowe
karolmi25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 lip 2012, 22:39
Lokalizacja: tychy

[ AEB 1.8 150 KM] zamiana silnika z 1.8t na 2.4 v6

Post autor: karolmi25 » 23 wrz 2012, 22:47

witam mam pytanie czy ktoś robił taka modyfikacje zamiana silnika z 1.8 t na 2.4 v6 .potrzebne sa jakieś z miany , czy ten silnik podejdzie bez problemu napewno wymiana komputera. prosze o pomoc . pozdrawiam
karol

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 23 wrz 2012, 23:44

Czy podejdzie, to nie wiem, ale czy mógłbym spytać - w jakim celu? Koszta raczej będą na tyle wysokie, że nie wiem, czy lepszym wyjściem nie byłby czip na 180kucy + ciekawiej (nie dresiarsko) brzmiacy wydech. Pytam, bo osobiście uważam, że oprócz brzmienia 1.8T jest pod każdym względem od vki lepszy.

karolmi25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 lip 2012, 22:39
Lokalizacja: tychy

Post autor: karolmi25 » 24 wrz 2012, 22:16

chce wymienić bo czeka mnie remont silnik bierze olej na kompresji na sucho wyszło 13,5 a pruba olejowa 19, mam silnik 2.4 v 6 na choszie i dobry za mało kase wiec jesli by podszedł to wymianka bo je sie tez ze koszty remon tu jednostki 1.8 t beda wysokie. pozdrawiam
karol

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 25 wrz 2012, 11:33

Uważasz, że koszt swapa będzie niższy? oprócz silnika i ecu potrzebujesz jeszcze skrzynię biegów i Bóg wie co jeszcze... Ne wiem jak w 1.8, ale w v6 taka kompresja jest jak najbardziej prawidłowa. To nie jest diesel, w benzynach kompresja jest niższa.
Co do samego remontu, jeśli już masz takie parcie na ten remont, zrobisz go za rozsądne pieniądze, jeszcze ci kasy na chipsa zostanie, bo to będzie na pewno tańsze od swapa. Ostatnia rzecz: jaką masz pewność,że kupisz zdrowiutkie V6 i nie włożysz w ten silnik ani grosza?

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 25 wrz 2012, 13:13

moim zdaniem lepiej remont robic lub szukac silnika 1.8T... osiągi 1.8T i 2.4 sa takie same kolego... a spalanie v6 jest wieksze :P a juz nie mowie o kosztach (rozrzad ponad 1000zł z pompą wody) niektorzy mowia ,ze dzwiek v6 fajny... a ja jezdzilem 2.4 i bardziej mi sie podoba praca 1.8t jak dam ognia :)

i co do kompresji to 12 i 12,5 na cylinder to juz jest OK kolego (minimalne chyba dla tego silnika to 10.3)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 25 wrz 2012, 13:31

Gdzie ty zaopatrujesz się w części? 1000pln na rozrząd? <szok>

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 25 wrz 2012, 13:38

INTER-Cars kolego bo tu pracuje :P (HEPU zestaw) 2.4 AGA,APS
pompa wody
dwie rolki
napinacz
amortyzator(tłumik drgań)
pasek

oczywiscie na allegro i u mnie sa tansze zestawy (okolo 700zł) ale akurat wczoraj mialem klienta na HEPU

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 25 wrz 2012, 13:57

Na pierwszej lepszej aukcji taki zestaw kupisz za 700PLN (Ruville, Conti), pewnie można znaleźć jeszcze taniej. Mowa oczywiście o allegroszu. <lol>
Poza tym nie dajmy się zwariować to jest wydatek w zależności od robionych przebiegów koszt raz na kilka lat/ aż do sprzedaży samochodu...

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 25 wrz 2012, 19:27

metyoo, do 1.8T rozrząd w okolicach 400zł kosztuje, a to praktycznie połowa ceny. Plus wymiana droższa w v6. Plus dolewki oleju w v6, plus wyższe spalanie. Wg mnie się nie opłaca, wolałbym remont 1.8T i czipsa.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 26 wrz 2012, 01:05

jak już zauważyłeś próbuję namówić kolegę na remont to po pierwsze, po drugie miałeś V6?
Ja tak i od wymiany do wymiany nie dolewałem oleju. Rozrząd na allegroszu znalazłem za 550PLN do 2.4. Co do wymiany to z odrobiną samozaparcia zrobi rozrząd sam pod domem. Ze spalaniem się zgodzę bo jakby nie patrzeć to większy silnik jest, ale coś za coś. Mniejsza awaryjność, a zarazem mało rozwojowy silnik kontra fajny silnik,w którym jest więcej osprzętu, który może zawieść...
Wracając do rozrządu to tak jak napisałem w poprzednim poście jest to wydatek "raz na ruski rok", więc nie przesadzaj z tym i nie stawiaj tego jako główny argument.
Więcej oliwy do wymiany i wyższe spalanie to konkretniejsze argumenty. <okok>

Samir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2012, 23:29
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Samir » 26 wrz 2012, 01:37

metyoo pisze:jak już zauważyłeś próbuję namówić kolegę na remont to po pierwsze, po drugie miałeś V6?
Ja tak i od wymiany do wymiany nie dolewałem oleju. Rozrząd na allegroszu znalazłem za 550PLN do 2.4. Co do wymiany to z odrobiną samozaparcia zrobi rozrząd sam pod domem. Ze spalaniem się zgodzę bo jakby nie patrzeć to większy silnik jest, ale coś za coś. Mniejsza awaryjność, a zarazem mało rozwojowy silnik kontra fajny silnik,w którym jest więcej osprzętu, który może zawieść...
Wracając do rozrządu to tak jak napisałem w poprzednim poście jest to wydatek "raz na ruski rok", więc nie przesadzaj z tym i nie stawiaj tego jako główny argument.
Więcej oliwy do wymiany i wyższe spalanie to konkretniejsze argumenty. <okok>
Jednym słowem mówiąc zamiana 1.8 na 2,4 V6 nie jest zbyt opłacalna , gdyż nabycie samego silnika za nieduże pieniądze to jedno a motanie przy przeróbce to drugie. Dokonana próba olejowa i nagły wzrost ciśnienia świadczy o zużyciu silnika ,bądź elementów uszczelniających pierścienie- tłok- cylinder ale to jeszcze nie tragedia. Silniki 1.8T Są dosyć żywotne wiec zamiana na sprawdzony egz używany a potem mała korekta mocy ;) może przynieść sporo radości :]

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 26 wrz 2012, 12:19

Ja bym szukal przyczyny i zainwestowal w ten silnik... mialem AEB w passacie 97r i mialem problemy z cisnieniem oleju praktycznie od kupna w salonie... co jakis czas zapalala sie kontrolka oleju żółta i od wyjazdu z salonu lany byl castrol magnattec 5w40 w serwisie klika lat nie wiedzieli co jest i mowili ze ten typ tak ma... po paru latach na forach byl wysyp silnikow 1.8T z zasyfionym silnikiem dzieki castrol magnatec :P paru mechanikow rozgryzło ,ze silnik ten bardzo mocno sie nagrzewa a castrol oblepia silnik syfem... dosłownie odchodzi płatami olej z scianek silnika i głowicy i zalepia smok oleju (padaja zaworki w pompie oleju co trzymaja cisnienie w głowicy po zgaszeniu silnika i przez to klepia popychacze) u mnie akurat panewki i pompa oleju do wymiany były :P i tak sprzedałem passata i obiecalem sobie ,ze nie kupie wiecej 1.8T... no i po paru latach jednak wrocilem do tego silnika ;) znam go na pamiec i polece go kazdemu... chyba najlepszy silnik z stajni VW

pozdrawiam

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 27 wrz 2012, 17:25

wiadomo posiadacz 1.8T bedzie za tym silnikiem a posiadacz V-ki za V, kwestia upodobania ale doze pojemnosci uzalezniaja <lol> , a co do kosztów pozdrawiam turobsprezarke i jej ewentualna regeneracje tutaj mysle koszta sie niweluja z rozrządem drozszym o 200 300 zł

pozdrawiam

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 28 wrz 2012, 11:13

raftor, Tak, ale turbo regenerujesz i jeździsz 300 tysięcy:P A rozrząd robisz i jeździsz 60k. Także jak ktoś chce samochód na 2 lata i 20kkm rocznie, to git. Ja np robię ~60kkm rocznie i taki rozrząd już bym poczuł. A turbo gwizda ;) Jeśli już, to mieniałbym na 2.8. Bo 2.4 się nie opłaca pod żadnym względem wg mnie.

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 28 wrz 2012, 13:26

A ja miałem 1.8t (bardzo byłem z niego zadowolony mimo iż był z 1998r) i teraz zaczynam rozglądać się za 2.4 (polift między 2002 a 2004r) + montaż lpg. Czy będzie to dobra inwestycja? Rocznie robię ok 22 tyś km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga