Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALL C5 V6] duże spalanie LPG

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 wrz 2012, 09:14

laszek_87 pisze:Zgadza się, to nie mikser :P co do sond, to komp LPG musi brać z nich sygnał żeby określić dawkę w SPAM do ilości paliwa, jak się mylę to mnie poprawcie.
Sygnał z sond komputerowi gazowemu nie jest do niczego potrzebny, on bierze pod uwagę tylko czas wtrysku komputera benzynowego, natomiast część gazowników podłącza sondy do kompa LPG, żeby popatrzeć na ich pracę czy nie za ubogo stroją auto - jak nie mają podglądu na korekty, i brak AFR :( - szczególnie w OL.
laszek_87 pisze:A teraz ciekawostka:
Znalazłem w szufladzie kabelek więc ściągnąłem polskiego VAGa z neta ver. 2.5 i 4.9 i co pokazał, nie będzie to dosłowne bo nie miałem nic do pisania o północy a chciałem zobaczyć czy pójdzie:
-błąd sondy lambda 1 zanik sygnału czy coś takiego ( że nie groźne czy coś w tym stylu)
-błąd sondy lambda 2 zanik sygnału ...(tak samo)
-błąd przepływomierza zanik sygnału
-błąd sondy lambda 1 za duża dawka
-błąd sondy lambda 2 za duża dawka
Nie przełączaj na LPG, polataj jeszcze trochę na Pb, sprawdzisz czy błędy się nie pojawią, jakieś 100km po kasowaniu błędów jak będzie nadal czysto - to oznacza LPG do strojenia.
laszek_87 pisze:I jeszcze co do temperatury to w którymś bloku, nie pamiętam w którym chyba 3 pokazywał VAG dwie temp. 91st i pion wskazówka na zegarze i jakaś 20st, nie wiem co to bo olej miałem ok 70st
Nie wiem w którym bloku jest pomiar temp, ale skoro miałeś 90 i wskazówka na 90 to znaczy że oba onwody czujnika temp są sprawne, jeden pomiar jest w ECU, drugi w zegarach.
Te 20st, to może być kąt zapłonu, choć ten raczej nie jest stały i się nieznacznie zmienia w czasie pracy silnika. Chyba że to było 20stC - to nie mam pojęcia co to może być, może i olej, bo wskaźnik przecież nie jest wyskalowany od 0, tylko od 80stC

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 19 wrz 2012, 13:38

laszek_87 pisze:i jakaś 20st, nie wiem co to bo olej miałem ok 70st
Temperatura powietrza dolotowego.

laszek_87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2012, 18:20
Lokalizacja: Żyrardów/Mazowieckie

Post autor: laszek_87 » 23 wrz 2012, 21:58

Witam.
Wracając do tematu zalałem ostatnio przy zapaleniu się rezerwy 17,5 litra Pb na których do kolejnej rezerwy zrobiłem 105km po mieście przy dynamicznej jeździe co daje 16,6 l/100km , według wskazania komputera średnie spalanie wyniosło 20,2 l/100km. Korzystając z Polskiego VAGa sprawdzałem czy wyskoczą jakieś błędy w tym czasie i nic po czym zalałem LPG i po nie całych 80km sprawdziłem błędy i wyskoczył jak poniżej jak na screenie.
Jakieś podpowiedzi?

[ Dodano: 2012-09-23, 22:01 ]
Jakby w razie nie było widoczne to:

17537 Mieszanka za bogata strona 2-regulacja długoterminowa brak osprzętu/nie związany ze sprzętem-BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
lemexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:56
Lokalizacja: Łobez

Post autor: lemexx » 24 wrz 2012, 10:46

a robiles mape gazu moim zdaniem cos z gazem masz rozrelegulowane skoro na benzynie ci pali normalnie 16 l w miescie jeszcze jak robisz krotkie odcinki na zimnym silniku to normalny wynik

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 wrz 2012, 12:45

no. mój na krótkich odcinkach w mieście wciąga 20-25ltr/100km

Awatar użytkownika
lemexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:56
Lokalizacja: Łobez

Post autor: lemexx » 24 wrz 2012, 18:43

no ale masz 100 koni wiecej

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 wrz 2012, 18:47

ale pojemność podobna <rotfl>

laszek_87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2012, 18:20
Lokalizacja: Żyrardów/Mazowieckie

Post autor: laszek_87 » 24 wrz 2012, 20:49

Co do mapy gazu to bylem u gazownika, robil autokalibracje gazu nie podpinajac sie pod obd2 bo niby nie mogl sie polaczyc, gdzie ja nie mam z tym zadnych problemow. a o co chodzi dokladnie z tym zrobieniem mapy gazu? Zauwazylem na fisie ze jezdzac na gazie spada srednie spalanie ale co z tego jak gazu pali 50% wiecej niz benzyny :-/

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 24 wrz 2012, 20:55

Za bogato na gazie, więc skraca czas wtrysku Pb i pokazuję głupoty, a że silnik czasem jedzie w OL i nie bierze pod uwagę wskazań sond, to może przepalać :(

Zajrzyj na lpg-forum.pl znajdziesz tam dobrego gazownika z Twojej okolicy, pojedziesz, wystroją i będzie OK.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 wrz 2012, 20:56

kolego,kopnij tego mechanika w dupę tak, że mu się oranżadą z komunii odbije! :[ jaki masz sterownik? Auto kalibracja to nie wszystko. Trzeba jeszcze pojeździć na benzynie, żeby pozbierał mapy we wszystkich (możliwych) warunkach, tj. jadąc wolno, średnio i zapierd.... musi być wykorzystany cały zakres obrotów i możliwie największe obciążenie silnika, wtedy przełączasz na LPG i robisz to samo w podobnych warunkach. mapy powinny się na siebie nakładać, jeśli nie, wprowadzasz korekcje czasów wtrysków...
Tak jest np. ze Stagami. ÂŚciągnij sobie instrukcję ze strony producenta, wszystkiego się dowiesz, a temu mechanikowi podziękuj, bo zrobisz to sobie sam i na dodatek lepiej. <okok>
Co do kabla OBD to albo miał spalony, albo po prostu nie potrafi tego obsłużyć, ale źle by wyglądało jakby nie miał <lol>

Awatar użytkownika
lemexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:56
Lokalizacja: Łobez

Post autor: lemexx » 25 wrz 2012, 16:17

jest jeden pan, dokładnie pan kożuszek z Kołobrzegu jest mistrzem od LPG warto do niego jechać nawet jak jest daleko ale na pewno ogarnie temat i nie będzie żadnych reklamacji a przy okazji można skoczyć na rybkę nad morze

laszek_87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2012, 18:20
Lokalizacja: Żyrardów/Mazowieckie

Post autor: laszek_87 » 25 wrz 2012, 22:44

Co do sterownika to OMVL DREEM XXI tak jak i cała reszta. Czyli powiadasz że na benzynie zrobić jazdę w pełnym zakresie obrotów, później przełączyć na gaz i powinno się trochę poprawić? nie sprawdzę czy mapy się pokrywają bo nie mam kabelka do LPG, tylko OBD II pod VAG PL :/ a gazowników w ÂŻyrardowie i okolicach dobrych nie ma :(

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 26 wrz 2012, 01:27

kolego, bez kabla LPG ani rusz, ale kupisz takie ustrojstwo pierwszy lepszy z brzegu za 30pln z przesyłką na allegroszu. ściągnij sobie instrukcję regulacji instalacji i odpowiedni program ze strony producenta, bo większość takie rzeczy udostępnia na swojej www i do dzieła!

arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: arczi1987 » 06 paź 2012, 19:07

Koledzy dołączam sie do tematu : bo ... jeszcze przed wakacjami średnie spalanie miałem okolice 13-14 litrów po mieście, w pewnym momencie coś sie popsuło i pali po mieście 16-17 co jest raczej sporo więcej, na początku myślałem ze to wina że sie ustawienie posypały, lecz robiłęm jeszcze raz strojenie, różne regulacje, zmiany programów, nawet sondy wymieniłem ob coś nie zawsze załapywały. Co może być przyczyną ? instalacja to stag 300plus, wtryski reg niebieskie

Awatar użytkownika
lemexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:56
Lokalizacja: Łobez

Post autor: lemexx » 06 paź 2012, 20:22

Arczi ja ci raczej nie moge pomóc gdyż mi w mieście kiedyś palił 20-25 i to był dla mnie problem teraz pali mi od 15 do 17 na trasie 12-14 wiec uwazam to za normalny wynik zwlaszcza ze idzie zima i jak sie robi krotkie odcinki na niedogzanym silniku to moim skromnym zdaniem 16l to normalny wynik

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja