Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL C5 V6] duże spalanie LPG

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lemexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:56
Lokalizacja: Łobez

Post autor: lemexx » 07 lip 2012, 16:59

panowie witam widze ze wasze problemy w porownaniu z moimi to blachostka ja mam instalacje od ok 3 tyg i gazu mi bierze po ponad 20 litrow i nie cisne wcale za czesto juz nie wiem co moze byc przyczyna bylem na regulacji po pierwszych 500km i z gazem wszystko w pozadku vag nie pokazuje zadnych bledow naprawde bardzo dbam o swoja maszyne wszystko jest powymieniane opony to chyba 205/55/16 nowe sondy lambda nowe swiece nowe odmy nowy ezektor wszystko co moglo by byc odpowiedzialne za spalanie jest powymieniane butle mam 50 litrow czujnik gazu ma 4 kreski a jak mam nalatane 140 km i boje sie ze mi sie zaraz rezerwa zapali jazda w stresie z cxiaglym zerkaniem na wskaznik pomiaru co moze byc przyczyna tego spalania ponad norme???

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 17 sie 2012, 00:31

lemexx pisze:panowie witam widze ze wasze problemy w porownaniu z moimi to blachostka ja mam instalacje od ok 3 tyg i gazu mi bierze po ponad 20 litrow i nie cisne wcale za czesto juz nie wiem co moze byc przyczyna bylem na regulacji po pierwszych 500km i z gazem wszystko w pozadku vag nie pokazuje zadnych bledow naprawde bardzo dbam o swoja maszyne wszystko jest powymieniane opony to chyba 205/55/16 nowe sondy lambda nowe swiece nowe odmy nowy ezektor wszystko co moglo by byc odpowiedzialne za spalanie jest powymieniane butle mam 50 litrow czujnik gazu ma 4 kreski a jak mam nalatane 140 km i boje sie ze mi sie zaraz rezerwa zapali jazda w stresie z cxiaglym zerkaniem na wskaznik pomiaru co moze byc przyczyna tego spalania ponad norme???
No coś masz nie tak...w Audicach lubią padać przepływomierze, które jeszcze mogą mieć wpływ na mieszankę. Dziwi mnie, że vag nic nie wspomniał o zbyt bogatej mieszance... Niech ktoś stanie za twoim samochodem i pociągnie nosem czy nie czuć gazu czasem. Szczelność na przeglądzie była sprawdzana ? Jedź na gwarancję i powiedz jak jest. Ja jeździłem co chwilę bo paliło 18L a jeźdizł jak muł, teraz pali 15L ale przynajmniej ma odpowiednie kopyto.

Oni ustawiają mapę gazową na podstawie mapy benzynowej - niby tak powinno się robić, żeby wszystko było cacy a u mnie dopiero teraz jest jak ustawili gaz niezależnie od benzyny... Bo benzyną szkoda kasy i jeżdze jak emeryt a z gazu wyciskam co się da...
kontakt administratora:
Polecam!

laszek_87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2012, 18:20
Lokalizacja: Żyrardów/Mazowieckie

Post autor: laszek_87 » 17 wrz 2012, 18:43

A co ja mam powiedzieć? gaz 8 letni a spalanie... :| w trasie 13l gazu ale w mieście jeżdząc bez szału bez katowania łyknęła mi dzisiaj 24l a wcześniej przy ostrzejszej jeździe 26l z hakiem. nie wiem o co chodzi :[ świece wymienione, przewód gazowy od reduktora do filtra i dalej na listwy nowy łącznie z filtrami, przewody na wtryskach gazu nowe, byłem u gazowników i niby wszystko jest w porządku, autokalibracje robione i nic nie pomaga. ostatnio sprawdzałem ciśnienie na cylindrach i wynosi od 11 do 12 bar. na początku jak ją kupiłem to trasa 500km w jedną i 500 powrót spaliłą 12l, następna taka trasa juz 13l a po mieście przy bardzo spokojnej jeździe max zeszła do 15l a teraz mniej niż 18/19l nie udaje mi się zejść <zalamka> ma ktoś jakieś pomysły?? myślałem nad sondami albo przepływką ale na VAGu nie wykazuje żadnych błędów, co najlepsze powinna mieć sondy przed i za katami, patrzyłem na kanale a tu zonk, ani przed ani za katami nie ma sond <szok> a katy orginał. komp średnie pokazywał mi na trasie 8,5l a gazu wypiła 13l, teraz po mieście średnie pokazuje mi 13l a pije ponad 20l. koledzy pomóżcie bo nie mam pomysłów.
Jakieś sugestie, porady lub podpowiedzi jak nie tu to na PW albo na maila.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

[ Dodano: 2012-09-17, 18:46 ]
aaaaa i jeszcze po odpaleniu z rana samochody wali benzyną z rury wydechowej jak rozpuszczalnik i wydobywa się lekki dymek, tak jakby można powiedzieć kopciła nie przepaloną benzyną

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 17 wrz 2012, 19:00

A sondy kiedy wymieniałeś ?
kontakt administratora:
Polecam!

laszek_87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2012, 18:20
Lokalizacja: Żyrardów/Mazowieckie

Post autor: laszek_87 » 17 wrz 2012, 19:04

Nie wymieniałem sond. przebieg 162tys km chciałem je ostatnio zlokalizować bo zastanawiałem się nad wywaleniem katów i w ich miejsca wstawić strumienice ale ani przed ani za katami nie znalazłem sond, patrzyłem czy może nie jest gdzieś w kacie od góry ale nie znalazłem ani jednej :| a spalanie tragedia <zalamka>

Awatar użytkownika
lemexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:56
Lokalizacja: Łobez

Post autor: lemexx » 17 wrz 2012, 20:26

na 100% masz sondy te odpowiadajace za dobor mieszanki masz zaraz na poczatku kolektora jak wysilisz wzrok zobaczysz je jak otworzysz maske, mialem ten sam problem co ty w miescie palila mi 24 benzyny bo gaz mam od niedawna w trasie 12 13 wymienialem wszystko co sie dalo nowy przewod odmy dostepny tylko w aso, ezektor no i na koncu wymienilem oby dwie sondy po tych zabiegach wymienilem jeszcze kable i swiece i jak reka odjol trasa 12 gazu tak przy 130-150km/h miasto normalnie to tak 14-15 czasami dojdzie do 17l ale to tylko w miescie i na krotkich odcinkach na nie dogrzanym silniku np z domu do tesko 700m stop z domu do pracy 1000m stop itd. wiec nie ma co sie dziwic to nie maluch musi swoje wciagnac zwlaszcza ze bardzo czesto krece do 6000 no ale nie bede sie rozpisywal w twoim przypadku na 99% obstawial bym lambdy wymien je i zobacz potem swiece kabli narazie nie ruszaj jak nie masz zadnych falowan no i sprawdz jak tam wyglada ezektor bo odpowietrzenie tez najlepiej jak jest drozne

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 wrz 2012, 20:34

laszek_87,
Może napisz coś więcej o podzespołach instalacji lpg.
I jeszcze pytanie ile teraz pali Ci pb ??

Ivan21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2012, 10:13
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Ivan21 » 17 wrz 2012, 20:44

Nie musza to być sondy , :) zrob logi kanał 033 sam to przerabiałem mozliwe ze masz zla mape gazu i dlatego ci tyle pali . Poczytaj było o tym nie dawno .

laszek_87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2012, 18:20
Lokalizacja: Żyrardów/Mazowieckie

Post autor: laszek_87 » 17 wrz 2012, 22:36

Co do gratów LPG to jest to zestaw OMVL DREAM XXL, wtryski metalowe REG-i sterownik OMVL DREAM XXL, reduktor chyba też OMVL bo nie znalazłem nic na nim czyli podejrzewam że cały komplet siedzi, butla walec 90l przewody miedziane fi8mm

[ Dodano: 2012-09-17, 22:44 ]
co do sond to jakie ewentualnie kupić i jaki koszt i w końcu 2 czy 4 sztuki są?
Na odmie zamiast karbowanej rurki wstawiony jest wąż, do ezektora jeszcze nie zaglądałem, muszę sprawdzic.
Benzyny nie sprawdzałem ile pali, dzisiaj zalałem benzę i zobaczę co z tego wyjdzie bo komp pokazuje po mieście średnie 13l.
Co do smrodu z wydechu z rana to obstawiałem albo sondy albo przepływkę, podobno przepływki nie wykaże na kompie <mysli>
Co do logów to VAG-iem? Muszę kupić bo kumpel mechanior co miał VAGA ma teraz uniwersala więc nie wykopie za dużo.
Nie wiem za bardzo o co chodzi z tymi logami bo wcześniej obsługiwałem się PP2000 (PeugeotPlanet ;) )
A sondę nie pokaże na VAG-u?

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 17 wrz 2012, 22:44

Ivan21 pisze:Nie musza to być sondy , :) zrob logi kanał 033 sam to przerabiałem mozliwe ze masz zla mape gazu i dlatego ci tyle pali . Poczytaj było o tym nie dawno .
Kanał 33 to było napięcie sondy ? Bo już nie pamiętam... niby miało tam być od 0.3v do 0.9v a mi skacze sobie między 2v a 4v :P Wolałbym to chyba jakos voltomierzem przemierzyć :)
kontakt administratora:
Polecam!

Awatar użytkownika
lemexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:56
Lokalizacja: Łobez

Post autor: lemexx » 18 wrz 2012, 19:52

sondy masz do wymiany te przednie one sa tylko odpowiedzialne za mieszanke kolejnymi dwoma sie nie przejmuj one sa sprawdzajace, koszt sond to w aso 780 zl szt. albo zastepniki boscha za ok 400 zl szt. ja wstawilem te tansze i jak do tej pory jest ok a co do weza w odpowietrzeniu to ja nie polecam tez tak mialem ale zmienilem na oryginalna odme jak chcesz to mam dwie sondy kupilem kiedys na allegro z auta sprowadzonego z anglii na czesci gosciu twierdzil ze na milion %%% sprawne i dawal gwarancje rozruchowa 1 miesiac ale zdecydowalem sie na nowe

laszek_87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2012, 18:20
Lokalizacja: Żyrardów/Mazowieckie

Post autor: laszek_87 » 18 wrz 2012, 21:30

lemexx pisze:sondy masz do wymiany te przednie one sa tylko odpowiedzialne za mieszanke kolejnymi dwoma sie nie przejmuj one sa sprawdzajace, koszt sond to w aso 780 zl szt. albo zastepniki boscha za ok 400 zl szt. ja wstawilem te tansze i jak do tej pory jest ok a co do weza w odpowietrzeniu to ja nie polecam tez tak mialem ale zmienilem na oryginalna odme jak chcesz to mam dwie sondy kupilem kiedys na allegro z auta sprowadzonego z anglii na czesci gosciu twierdzil ze na milion %%% sprawne i dawal gwarancje rozruchowa 1 miesiac ale zdecydowalem sie na nowe
Też miałeś podobny problem ze spalaniem?
W których miejscach usytuowane są dwie pierwsze sondy i dwie następne?
to stad ten zapach niedopalonej benzyny? dostaje za dużą dawkę a co dopiero na ssaniu.
Bo gazownik robił mi autokalibrację mapy gazu tylko że nie mógł się połączyć z kompem benzyny, gdzie kumpel podpiął się normalnie ale błędów żadnych nie pokazała

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 18 wrz 2012, 21:53

laszek_87 pisze:to stad ten zapach niedopalonej benzyny? dostaje za dużą dawkę a co dopiero na ssaniu.
Winny może być np czujnik temperatury, który może podawać błędne wskazania do ecu.
Co do dużego spalania lpg, to nie sądzę aby wpływ miały w Twoim przypadku sondy. U Ciebie sterownik lpg nie korzysta z ich wskazań przy podawaniu gazu, raczej to będzie zła regulacja lub rozkalibrowane wtryski.
Jeśli fis pokazuje Ci średnie w mieście na poziomie 13 litrów to przecież jest to dobry wynik, bo może przecież więcej wciągnąć i będzie to normalne dla tego silnika.
Dlatego sprawdź spalanie rzeczywiste pb, wtedy będziesz miał porównanie z lpg.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 18 wrz 2012, 22:51

grzemo pisze:U Ciebie sterownik lpg nie korzysta z ich wskazań przy podawaniu gazu
Ale ECU korzysta z sond aby określić czas wtsrysku, więc pośrednio również sterownik LPG z sond korzysta, bo określa czas wtrysku gazu na podstawie czasu wtsryku Pb z ECU x mnożnik z kompa LPG.
Zakładam że ten OMVL to IVGen, a nie mikser ;)

laszek_87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2012, 18:20
Lokalizacja: Żyrardów/Mazowieckie

Post autor: laszek_87 » 18 wrz 2012, 23:44

Zgadza się, to nie mikser :P co do sond, to komp LPG musi brać z nich sygnał żeby określić dawkę w SPAM do ilości paliwa, jak się mylę to mnie poprawcie.

A teraz ciekawostka:
Znalazłem w szufladzie kabelek więc ściągnąłem polskiego VAGa z neta ver. 2.5 i 4.9 i co pokazał, nie będzie to dosłowne bo nie miałem nic do pisania o północy a chciałem zobaczyć czy pójdzie:
-błąd sondy lambda 1 zanik sygnału czy coś takiego ( że nie groźne czy coś w tym stylu)
-błąd sondy lambda 2 zanik sygnału ...(tak samo)
-błąd przepływomierza zanik sygnału
-błąd sondy lambda 1 za duża dawka
-błąd sondy lambda 2 za duża dawka

po skasowaniu błędów i ponownym odczycie zero błędów, po jeździe testowej również zero błędów, dodam że to było wszystko na bP bo robie tesr spalania, a wcześniej jeździł na LPG.
Co do spalania bP to po przejechaniu krótkich odcinków po ok 2km do pracy z rana i powrót wieczorem średnie spalanie fis pokazywał 19,1l/100 a po jeździe testowej, ciągnięta do 6300 rpm podskoczyła do 22.8l/100.

Czyżby łapał błędy tylko na LPG? nie mogłem sprawdzić bo butla pusta ale sprawdzę po pracy czy wyskoczy jakiś błąd.

Co do logów czyli rozumiem logowanie po wpisaniu 33 brak dostępu czyli chyba ograniczenia ma ten VAG, w blokach danych blok 5 to chyba sondy, bo pokazywały jedna 0,49volt a druga 0,41volt a przepływka na wolnych obrotach waha się między 5 a 20 g/s, podczas testu przy ok 6000 rpm pokazała między 130 a 140 g/s.

Nie jestem w tym dobry więc może jakieś podpowiedzi, porady co sprawdzić, na co zwrócić uwagę.

[ Dodano: 2012-09-18, 23:47 ]
I jeszcze co do temperatury to w którymś bloku, nie pamiętam w którym chyba 3 pokazywał VAG dwie temp. 91st i pion wskazówka na zegarze i jakaś 20st, nie wiem co to bo olej miałem ok 70st

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga