Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] CZYM ROÂŻNI SIę SILNIKI 1.8T 180 KONI OD 1.8T 150 KON

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
gmcars
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 03 wrz 2012, 00:24
Lokalizacja: Buszcza

[ INNY] CZYM ROÂŻNI SIę SILNIKI 1.8T 180 KONI OD 1.8T 150 KON

Post autor: gmcars » 03 wrz 2012, 21:31

Witam
Panowie mam bardzo poważne pytanie odnośnie technicznych różnic w silnikach 1.8t 180ps od tych 150ps.
Zauważyłem ze w rożnych modelach Audi czy nawet ogólnie grupy Vag (Audi, Seat, Skoda, Vw) silniki 1.8t 180ps mają różne oznaczenia.
Pomimo tego ze moc mają taką samą to np. w A6 nazywa się on AJL a w A3 ARY.
Tutaj pierwsze moje pytanie, czy te silniki są takie same, a jedynie różnią się oznaczeniami, dlatego ze montowane są w rożnych modelach, czy może naprawdę czymś się różnią.

Drugie pytanie odnosi się już do różnicy pomiędzy silnikami 180ps a 150ps.
...wiadomo, różnią się mocą, ale czy różnica ta wynika tylko z np. innego komputera sterującego silnikiem lub też samego programu sterującego (mapy paliwowej), czy może oprócz różnicy w oprogramowaniu silnika są tez jakieś różnice sprzętowe w samych silnikach, np.: wałiki rozrządu, turbina, korby, cala głowica itp.

Pytam, bo kopiłem A6 1.8t z jak dotąd myślałem silnikiem 180ps, bo taką moc ma w dowodzie, oraz oznaczeniem na tabliczce znamionowej, tej na kielichu "AJL", z tym że oznaczenie na głowicy tego silnika (takie nabite punktowo na głowicy kolo rozrządu) jest "AEB", z czego wychodzi ze ma 150ps.
Teraz nie wiem czy ktoś wymieniał caly silnik, czy może tylko samą głowice, a niestety historii auta nie znam i na pewno nie poznam od starego właściciela.
Cały problem w tym ze auto jeździ, ale na pewno nie jak 180 konny pocisk, a raczej jak zwykły 1.8 "AQE" 125ps., a różnica w tych oznaczeniach pomiędzy tabliczką znamionową a oznaczeniem na na głowicy samego silnika całkowicie zbiła mnie z tropu.
THC RALLY SQAD

audi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 sie 2012, 23:11
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: audi71 » 04 wrz 2012, 20:53

jak kiedyś miałem golfa iv 1.8t to porównywałem też do siebie 150 i 180. Różnica głównie była w turbinie i ecu, bodajże wtryski chyba były też inne ale tego pewien nie jestem.

Jeśli chodzi o moc to podłącz pod komputer i on prawdę powie. Może to być głupota jak u mnie (turbo do czyszczenia) a może n75 padł a może DV padł, może być dużo możliwości

pozdrawiam

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 05 wrz 2012, 19:22

sam słupek jest podobno taki sam. różnice są tylko w osprzęcie i mapie sterownika.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 06 wrz 2012, 10:48

W 180KM są wydajniejsze wtryski, wydajniejsza turbina, inny ecu. Generalnie jest sporo różnic.

Awatar użytkownika
kolo98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 16 gru 2009, 19:08
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: kolo98 » 06 wrz 2012, 21:06

w aeb jest turbina k03, w ajl k03s, inne ecu, ogólnie ajl to trochę odświerzona jednostka 1.8t od aeb (ajl wprowadzili w 1998) ale należy pamiętać żę istnieje także od 2000r. oznaczenie AWT o mocy 150KM następca AEB i tu niby silnik ten sam a jednak nie, turbina ta sama, ale słupek i głowica są juz typowo AWT i kosztują 2xtyle co AEB, nie wiem na czym dokładnie polega różnica ale zmodyfikowali ten motor.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 07 wrz 2012, 11:06

No i AEB nie można czipować kablem, tylko za każdym razem trzeba lutować czipiora.

Awatar użytkownika
kolo98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 16 gru 2009, 19:08
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: kolo98 » 07 wrz 2012, 12:19

Dokładnie AJL I AWT są łatwiejsze dla tunerów

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 07 wrz 2012, 12:58

No i po sieci krążą plotki, że AEB ma kute powierzchniowo tłoki oraz korbowody. Ile w tym prawdy - nie wiem.

Awatar użytkownika
kolo98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 16 gru 2009, 19:08
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: kolo98 » 07 wrz 2012, 14:13

podobno, ale te z pierwszych lat produkcji

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga