Witam
Panowie mam bardzo poważne pytanie odnośnie technicznych różnic w silnikach 1.8t 180ps od tych 150ps.
Zauważyłem ze w rożnych modelach Audi czy nawet ogólnie grupy Vag (Audi, Seat, Skoda, Vw) silniki 1.8t 180ps mają różne oznaczenia.
Pomimo tego ze moc mają taką samą to np. w A6 nazywa się on AJL a w A3 ARY.
Tutaj pierwsze moje pytanie, czy te silniki są takie same, a jedynie różnią się oznaczeniami, dlatego ze montowane są w rożnych modelach, czy może naprawdę czymś się różnią.
Drugie pytanie odnosi się już do różnicy pomiędzy silnikami 180ps a 150ps.
...wiadomo, różnią się mocą, ale czy różnica ta wynika tylko z np. innego komputera sterującego silnikiem lub też samego programu sterującego (mapy paliwowej), czy może oprócz różnicy w oprogramowaniu silnika są tez jakieś różnice sprzętowe w samych silnikach, np.: wałiki rozrządu, turbina, korby, cala głowica itp.
Pytam, bo kopiłem A6 1.8t z jak dotąd myślałem silnikiem 180ps, bo taką moc ma w dowodzie, oraz oznaczeniem na tabliczce znamionowej, tej na kielichu "AJL", z tym że oznaczenie na głowicy tego silnika (takie nabite punktowo na głowicy kolo rozrządu) jest "AEB", z czego wychodzi ze ma 150ps.
Teraz nie wiem czy ktoś wymieniał caly silnik, czy może tylko samą głowice, a niestety historii auta nie znam i na pewno nie poznam od starego właściciela.
Cały problem w tym ze auto jeździ, ale na pewno nie jak 180 konny pocisk, a raczej jak zwykły 1.8 "AQE" 125ps., a różnica w tych oznaczeniach pomiędzy tabliczką znamionową a oznaczeniem na na głowicy samego silnika całkowicie zbiła mnie z tropu.
[ INNY] CZYM ROÂŻNI SIę SILNIKI 1.8T 180 KONI OD 1.8T 150 KON
jak kiedyś miałem golfa iv 1.8t to porównywałem też do siebie 150 i 180. Różnica głównie była w turbinie i ecu, bodajże wtryski chyba były też inne ale tego pewien nie jestem.
Jeśli chodzi o moc to podłącz pod komputer i on prawdę powie. Może to być głupota jak u mnie (turbo do czyszczenia) a może n75 padł a może DV padł, może być dużo możliwości
pozdrawiam
Jeśli chodzi o moc to podłącz pod komputer i on prawdę powie. Może to być głupota jak u mnie (turbo do czyszczenia) a może n75 padł a może DV padł, może być dużo możliwości
pozdrawiam
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
w aeb jest turbina k03, w ajl k03s, inne ecu, ogólnie ajl to trochę odświerzona jednostka 1.8t od aeb (ajl wprowadzili w 1998) ale należy pamiętać żę istnieje także od 2000r. oznaczenie AWT o mocy 150KM następca AEB i tu niby silnik ten sam a jednak nie, turbina ta sama, ale słupek i głowica są juz typowo AWT i kosztują 2xtyle co AEB, nie wiem na czym dokładnie polega różnica ale zmodyfikowali ten motor.
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska