Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AQJ 4.2 340 KM] Układ podciśnienia nie działa

Silniki benzynowe
Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 05 wrz 2012, 10:35

Zobacz ze układ zaworów na schemacie i u mnie pod maska jest inny. Przeglądam właśnie net w poszukiwaniu jakiegoś dobrego zdjęcia i rzeczywiście w A6/A8 wszystko jest tak jak na schemacie ale juz np. w silniku BFM w A8 2005 jest tak jak u mnie ale jeszcze nie doszedłem jak te rurki tam idą.

Będę wdzięczny za info jak jest u Ciebie ;) Jeszcze Pisi mi sprawdzić w jednej eSce.

BTW: Przy okazji znalazłem taką stronę ( http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 18752.html ) z ciekawą informacją:

"On all S6 vehicles the first stage of the intake manifold changeover is omitted!
....
....
Increase the engine speed to approx. 5400 rpm to initiate the intake manifold changeover."
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2012, 10:50 przez Blade-Karol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 05 wrz 2012, 10:46

Obrazek, wyjaśni Ci wszystko, u mnie właśnie tak jest podłączone i działa :), przynajmniej tak mi się wydaje :), bo pod maską nie bywam w okolicach 5400rpm :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 05 wrz 2012, 11:06

Tutaj mam lepszą fotkę:
Obrazek


> Gruszki są połączone tylko ze sobą? No chyba ze przy (a) łączą sie z elektrozaworem 1.
> Elektrozawór 1 ma podłączony tylko 1 wężyk ??
> Gdzie idzie ciemny wężyk (c) z elektrozaworu 2 ?

Jak możesz to strzel parę zdjęć Twojego układu żeby była jasność. Thx.

[ Dodano: 2012-09-05, 11:17 ]
OK. mam pomysł! Czy (c) przypadkiem nie idzie to Power dolotu w Airbox'ie ?? Np. otwiera go przy ~3500 RPM ?
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2012, 10:19 przez Blade-Karol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 05 wrz 2012, 11:18

Hmm, jak dla mnie to ta sama fotka, numer obrazka nawet na to wskazuje :)
Zdjęcie powiadasz, nie sądzę aby dało się zrobić takie zdjęcie, na którym będzie coś widać.
Masz schemat z Etki, masz to, dodatkowo informację, że zaworek czarnym do góry - IMO masz wszystko żeby to podłączyć :)

[ Dodano: 2012-09-05, 11:28 ]
Blade05 pisze:OK. mam pomysł! Czy (c) przypadkiem nie idzie to Power dolotu w Airbox'ie Np. otwiera go przy ~3500 RPM ?
Tak, a (f) do akumulatora ciśnienia.
Reszta, to plątanina, wężyków i trójników, ale jest do ogarnięcia z tym co masz :)

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 05 wrz 2012, 11:35

Lepszą fotkę = lepszej jakości ;))

Dobra poczytałem trochę na niemieckiej stronie o tym: http://www.motor-talk.de/forum/schaltsa ... st25509560

i rzeczywiście gruszki sa podłączone równolegle właśnie na potrzeby tej zmiany przy 5400rpm.

Ten wężyk jest na 99% właśnie od tej klapki w dolocie <okok> Niestety ja jej nie posiadam <mysli> więc po prostu zatkam ten wężyk <cwaniak>


Numery elektrozaworów na schemacie i kablach się zgadzają ;)

Ufff... dobra składam to po pracy i po 20 widzimy się na spocie <okok>

EDIT:
Tutaj taka fotka poglądowa jak to wygląda i przekłada się na moc w RS4 B7:

Obrazek

Obrazek

Więcej na: http://www.audizine.com/forum/showthrea ... blem-fixed

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 05 wrz 2012, 11:45

Blade05 pisze:Lepszą fotkę = lepszej jakości
Wystarczy w moją kliknąć - i otwiera się w nowym oknie taka sama jak Twoja :)
Blade05 pisze:po 20 widzimy się na spocie
Gdzie macie tego spota, może i ja zajrzę na chwilę?

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 05 wrz 2012, 11:49

Zagór pisze:
Blade05 pisze:Lepszą fotkę = lepszej jakości
Wystarczy w moją kliknąć - i otwiera się w nowym oknie taka sama jak Twoja :)
<glupek> Sorry ale widać już jestem skołowany całą sytuacją...
Zagór pisze:
Blade05 pisze:po 20 widzimy się na spocie
Gdzie macie tego spota, może i ja zajrzę na chwilę?
warszawa-moze-jakis-spocik-vt2770,1530.htm#535497

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 05 wrz 2012, 16:05

Blade05, no widzę że sytuacja z tym podciśnieniem się u Ciebie rozwija... wpadaj dzisiaj to pogadamy... jak już pisałem robiłem to ostatnio w 3-ech ósemkach włącznie z rozbieraniem całego kolektora ssącego i jego wymianą więc jakby coś to pewnie się jakoś dogadamy ;)

Apropos... ja u siebie mam 4.2V8 BFM więc możesz podejrzeć jak to jest u mnie... chociaż nie sądzę aby układ był identyczny bo do BFM bardziej zbliżony jest AVP z S8 2001-2002 niż AQJ z S6 1999 <mysli>

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 05 wrz 2012, 16:31

Wiesz... ja jestem bohaterem w swoim domu i samochodzie więc liczę ze spokojnie to ogarnę bo co tutaj jest trudnego <luzik>

Ale na pewno pogadamy o kwestii wyciągnięcia kolektora i jego szorowaniu ;) Jakbym Cię nie znalazł to zagadaj do mnie <lol>


EDIT:

Według tego co pisali na tej niemieckiej stronie to AQJ ma inna konstrukcję jak.... ANK w S6 od 2000 roku... <mysli> Co oni tam zmienili. Myślę, że jak już modzić to równać do "lepszego".... a najlepiej najlepszego czyli S8 360KM <lol>

[ Dodano: 2012-09-06, 10:19 ]
Jak już wspominałem na spocie - temat ogarnięty!! 1h roboty na brand-new przewodach i....

Obrazek

Ta da!! Mam podciśnienie i zassane gruszki.

Efekty? Wydaje mi się, że samochód lepiej zbiera się w przedziale 2500-5xxx rpm.


MEGA WIELKIE DZIęKI ZA POMOC!!

Zagór
FOSS
SANTO
SzymekCRX

<brawo>

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 06 wrz 2012, 10:48

W kwestii różnic kolektora miedzy modelami S6 A6 A8 S8 jest soro począwszy od systemu napełniania czyli 2 etapowy 3 etapowy dochodzi średnica dolotu przy przepustnicy i konstrukcja samych klap jako materiał do zabawy najlepszy jest od nowyj wersji tego silnika gdzie klapy nie zasłaniają wlotu od strony przepustnicy.Czyli mamy wolny przelot którego nic nie ogranicza. bo klapy są zamocowane od góry a nie na środku w osi całego żółwia.Firma JHM zmienia te klapy na cieńsze dzieki temu zmniejsza straty przepływu myślę że proces dobry ale za cenę tej przeróbki można dostać cały w/w kolektor z klapami od dołu.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

robbro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: robbro » 18 mar 2013, 21:24

Podepnę się do tematu w mojej audicy a6 4,2 silnik ARS urwane są cięgła od gruszek podciśnieniowych poruszające klapkami w dolocie , natomiast samych klapek nie można poruszyć. Wiadomo cięgła trzeba kupić ale zastanawiam się jak odblokować zapieczone klapki. Czy wystarczy tylko walnąć młotkiem i ruszą czy trzeba demontować kolektor. Nie chciałbym czegoś zepsuć.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 18 mar 2013, 21:38

robbro,
_powitania

Pukacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 14 sie 2012, 22:25
Lokalizacja: Gniezno

Potrzebuje fotke ukladu podcisnieniowego audi a6 4f 4.2 benz

Post autor: Pukacz » 25 mar 2013, 15:59

Witam posiadam Audi a6 4f 4.2 benzyne z roku 2005 i potrzbowal bym fotke ukladu podcisnieniowego ., moze ktos mi w tym pomodz ?
Pozdrawiam

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 25 mar 2013, 16:55

Może jest taki jak w A8 4E (D3) z 4.2:

Obrazek

robbro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: robbro » 29 kwie 2013, 20:34

Naprawiłem zapieczone klapy w kolektorze ssącym w swojej audi. Pokrótce ktoś skonstruował to tak niefortunnie, że uchwyty w których osadzone są klapy wykonano z lekkiego stopu który utlenia się , puchnie i blokuje plastikową końcówkę która przez niego przechodzi. U mnie jedną klapę udało się uratować natomiast drugą musiałem rozbić dokupiłem używaną , następnie czyszczenie papierem ściernym wnętrza uchwytów przesmarowanie i ponowne złożenie. Ale najlepsze jest to że plastikowe końcówki na którym osadzone są cięgła potrafi ukręcić sama gruszka .Wizualnie wszystko jest ok czyli gruszki chodzą cięgła też a same klapy zapieczone.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja