Witam,
Miałem ostatnio spory remont, w innym temacie pisałem, wszystko super wyszło,
zrobiłem już ponad 2kkm i dzisiaj zaniepokoiła mnie wskazówka temp. płynu (górna).
Jak dotąd, wskaźnik stał sztywno na 90, niezależnie od tempa jazdy czy postoju,
obecnie płynnie sobie chodzi od 60 z dołu do 75-80 i wraca, pomalutku, niewidzialnie
sobie pływa w tą i spowrotem. Termostat? Jest nowiutki, przy remoncie kompletny
rozrząd z termostatem Wahler. Dobrze myślę? bo błędów żadnych nie ma, sprawdziłem
i temp na VAG pokazuje 92,7 stałą, nawet nie drgnie.
[ A6 C5] Pływający wskaźnik temperatury płynu
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jeszcze raz sprawdziłem odczyt temp. VAGiem i jest 92 stałe, więc raczej termostat pracuje właściwie.
Pozostaje faktycznie czujnik, wczoraj jak jeździłem, miałem kilka razy zmiany, raz pokazywało dość
długo 90 na wskaźniku, a potem znowu wskazówka opadła na min. po czym nie zauważyłem nawet
kiedy spowrotem pokazało 90.
Czujnik G2/G62 odpowiada za wskazanie na zegarach? bo z tego co pamiętam, kiedyś wyczytałem właśnie
o nim, że lubi zwariować, a kosztuje 50zł, więc może warto zaryzykować i wyjąć, a jest w sumie na wierzchu.
Pozostaje faktycznie czujnik, wczoraj jak jeździłem, miałem kilka razy zmiany, raz pokazywało dość
długo 90 na wskaźniku, a potem znowu wskazówka opadła na min. po czym nie zauważyłem nawet
kiedy spowrotem pokazało 90.
Czujnik G2/G62 odpowiada za wskazanie na zegarach? bo z tego co pamiętam, kiedyś wyczytałem właśnie
o nim, że lubi zwariować, a kosztuje 50zł, więc może warto zaryzykować i wyjąć, a jest w sumie na wierzchu.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
To jest czujnik zblokowany, ma 2 pary pinów, jedna para-sygnał do komputera a druga- na zegary.Shrek pisze:Czujnik G2/G62 odpowiada za wskazanie na zegarach?
Weź zdejmij wtyczkę i zaglądnij, pisano, że piny potrafia "ugnić", niekiedy na zewnątrz a niekiedy pewnie w środku. Faktycznie takie wahania wskazań diagnozuje się przeważnie jako walniety czujnik

Możesz jeszcze spróbować poruszać kabelkami od czujnika, delikatnie bo nie dość że cienkie to z racji wieku kruche i sztywne. Jezeli przy tym poruszaniu wahałyby się wskazania to może gdzieś kabel peknięty ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
Nic nie ugniło ani nie pękło. Zdjąłem wtyczkę, stan idealny pinów, kabli, wtyku
więc jedyna diagnoza wg mnie, to padnięty czujnik. Na szczęście mam oryginał
za 50zł więc jak tylko na stałe przestanie mi wskazywać, wymienię i luz.
PS> Byłem w moim warsztacie, gdzie robiłem remont, widok miny właściciela,
na stwierdzenie, że z reklamacją na termostat jestem - bezcenny :D
No ale pośmialiśmy się i oni też mnie przekonali, że to czujnik, pokazali gdzie, więc luzik.
więc jedyna diagnoza wg mnie, to padnięty czujnik. Na szczęście mam oryginał
za 50zł więc jak tylko na stałe przestanie mi wskazywać, wymienię i luz.
PS> Byłem w moim warsztacie, gdzie robiłem remont, widok miny właściciela,
na stwierdzenie, że z reklamacją na termostat jestem - bezcenny :D
No ale pośmialiśmy się i oni też mnie przekonali, że to czujnik, pokazali gdzie, więc luzik.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków