[ AJL 1.8 180 KM] Gaśnie na klimie i przy skręcie kierownicy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
- Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 2961
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
krzyżak, przepływomierz powietrza masz w obudowie. Możesz wyłączyć wtyczkę w gumie. 5 minut roboty 
kazelnikov... Ostatnio dorwałem w swoje ręce zaworek N75 z mojego silnika 1.8T AJL. Auto było strasznie mułowate. Chciałem opisać tutaj w jaki sposób przeczyściłem swój zaworek - teoretycznie nie rozbieralny.
Zaworek z jednej strony posiada blachę dość grubą, którą ja przecielem delikatnie boshem. Okazało sie to zbytecze i można ten krok pominąć.
Pomijając ten krok trzeba poprostu złapać jedną ręką mocno zaworek a drugą z wyczuciem ukręcić ten trójnik- powinien on sie jakgdyby odkleić. Jesli rękoma nie bedzie szło to złapac za środek trójnika kombinerkami - musi pójść. nalezy pamietac zeby tylko nie ułamać którejś z rureczek (trójnika)
Po dokonaniu tego zrobaczymy taki widok:
UWAGA: ja źle wsadziłem do zdjęcia sprężynkę. Musi być ona założona tak jak przedstawia kolejne zdjęcie i tak jak jest narysowana ona na czerwono.
POPRAWE UÂŁOÂŻENIE SPRęÂŻYNKI DO MONTAÂŻU:
Po zdemontowaniu elementów można zabrać się za czyszczenie. Ja użylem do tego Spreyu Castrola, ktory czysci samruje i bóg wie co jeszcze. Zapewne wiecej ludzi bedzie mialo pod ręką WD-40 i to bedzie najlepszy środek.
Spryskac OBFICIE cylinderek, tłoczek, sprezynke oraz trójnik. Ja pomagałem sobie patyczkiem do uszu oraz papierem kuchennym do rąk.
Po wyczyszczeniu elementów i ich w miare możliwości wytarciu, czas zacząć to skladać do kupy.
Pierw wkładamy tłoczek w cylinderek, nastepnie w tłoczek tą sprężynke- tak jak zailustrowalem to na zdjęciu powyżej.
Trójnik przesmarowujemy Super Glue lub Kropelką (ZROBIć TO TAK ABY NIC A NIC KLEJU NIE DOSTALO SIE DO ÂŚRODKA) i sklejamy ładnie.
Jak juz zaschnie, łaczenie elementów można dla szczelnosci przesmarowac klejem jeszcze.
Po wyschnięciu montujemy na autko i mam nadzieje ze cieszymy sie zwariowanym 1.8t - bo u mnie róznica była kolosalna.
Tak to wygląda. Auto teraz lata jak rakieta!
Teraz dalej...
Z twoim problemem, (bez błędów z VAGiem) może być:
1) Rozwalona przepływka.
2) Może być coś z wężem + obudowa zaworu + odma olejowa + elementy układu przewietrzania.
3) Sprawdzanie wirnika do turbiny
4) Sprawdzanie "gruszki" do turbiny
Nie musisz mieć żadnego kanału. Nawet możesz sprawdzić na parkingu.
ps.
Oczywiście nie znam się z LPG

kazelnikov... Ostatnio dorwałem w swoje ręce zaworek N75 z mojego silnika 1.8T AJL. Auto było strasznie mułowate. Chciałem opisać tutaj w jaki sposób przeczyściłem swój zaworek - teoretycznie nie rozbieralny.
Zaworek z jednej strony posiada blachę dość grubą, którą ja przecielem delikatnie boshem. Okazało sie to zbytecze i można ten krok pominąć.
Pomijając ten krok trzeba poprostu złapać jedną ręką mocno zaworek a drugą z wyczuciem ukręcić ten trójnik- powinien on sie jakgdyby odkleić. Jesli rękoma nie bedzie szło to złapac za środek trójnika kombinerkami - musi pójść. nalezy pamietac zeby tylko nie ułamać którejś z rureczek (trójnika)
Po dokonaniu tego zrobaczymy taki widok:
UWAGA: ja źle wsadziłem do zdjęcia sprężynkę. Musi być ona założona tak jak przedstawia kolejne zdjęcie i tak jak jest narysowana ona na czerwono.
POPRAWE UÂŁOÂŻENIE SPRęÂŻYNKI DO MONTAÂŻU:
Po zdemontowaniu elementów można zabrać się za czyszczenie. Ja użylem do tego Spreyu Castrola, ktory czysci samruje i bóg wie co jeszcze. Zapewne wiecej ludzi bedzie mialo pod ręką WD-40 i to bedzie najlepszy środek.
Spryskac OBFICIE cylinderek, tłoczek, sprezynke oraz trójnik. Ja pomagałem sobie patyczkiem do uszu oraz papierem kuchennym do rąk.
Po wyczyszczeniu elementów i ich w miare możliwości wytarciu, czas zacząć to skladać do kupy.
Pierw wkładamy tłoczek w cylinderek, nastepnie w tłoczek tą sprężynke- tak jak zailustrowalem to na zdjęciu powyżej.
Trójnik przesmarowujemy Super Glue lub Kropelką (ZROBIć TO TAK ABY NIC A NIC KLEJU NIE DOSTALO SIE DO ÂŚRODKA) i sklejamy ładnie.
Jak juz zaschnie, łaczenie elementów można dla szczelnosci przesmarowac klejem jeszcze.
Po wyschnięciu montujemy na autko i mam nadzieje ze cieszymy sie zwariowanym 1.8t - bo u mnie róznica była kolosalna.
Tak to wygląda. Auto teraz lata jak rakieta!

Teraz dalej...
Z twoim problemem, (bez błędów z VAGiem) może być:
1) Rozwalona przepływka.
2) Może być coś z wężem + obudowa zaworu + odma olejowa + elementy układu przewietrzania.
3) Sprawdzanie wirnika do turbiny
4) Sprawdzanie "gruszki" do turbiny
Nie musisz mieć żadnego kanału. Nawet możesz sprawdzić na parkingu.
ps.
Oczywiście nie znam się z LPG

2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
- Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
- Kontakt:
Doc
natchnąłeś mnie)
Jutro rozbieram N75,
znalazłem też jedną nieszczelność właśnie na odmie, pod kolektorem ssącym - ale to w serwisie do zamówienia, bo rurka jest pęknięta.
Ogarnę jeden i drugi temat i dam znać co i jak.
Dzięki za tutorial!
[ Dodano: 2012-08-02, 19:03 ]
Panowie!:)
dorwałem N75 w swoje łapy - nie piszę ręce, bo uwaliłem jeden króciec...i jutro jestem w ASO po nowy n75.
Ułamałem króciec od WG - ale teraz zapierdziela!!!:)
Powiedzcie mi proszę czy numer części - 058906283C, ma jakieś następstwa, zamienniki?
Dam znać po zmianie co i jak:)
pozdrowienia!
natchnąłeś mnie)
Jutro rozbieram N75,
znalazłem też jedną nieszczelność właśnie na odmie, pod kolektorem ssącym - ale to w serwisie do zamówienia, bo rurka jest pęknięta.
Ogarnę jeden i drugi temat i dam znać co i jak.
Dzięki za tutorial!
[ Dodano: 2012-08-02, 19:03 ]
Panowie!:)
dorwałem N75 w swoje łapy - nie piszę ręce, bo uwaliłem jeden króciec...i jutro jestem w ASO po nowy n75.
Ułamałem króciec od WG - ale teraz zapierdziela!!!:)
Powiedzcie mi proszę czy numer części - 058906283C, ma jakieś następstwa, zamienniki?
Dam znać po zmianie co i jak:)
pozdrowienia!
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 2961
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
kazelnikov, nie musisz kupować nowego N75. Wystarczy tylko klej z króćcem.
Tak same zrobiłem. Wszystko umyłem i klej. Wszystko działa elegancko rok temu.
Ewentualnie
ok 150 max: 250 zł za nowy.
Pogadaj z interCarsem
Tak same zrobiłem. Wszystko umyłem i klej. Wszystko działa elegancko rok temu.
Ewentualnie

Pogadaj z interCarsem

2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
- Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
- Kontakt:
Auto szatan, ale przepływka dalej mało pokazuje:(
Panowie!
w logach dalej daje przepływka 124g/s przy 6tys, to jak dla AJL za mało, co?
http://vaglog.rtnet.pl/kazelnikov_93379.html
- DV nowy,
- N75 nowy,
- nieszczelności brak (Stwierdziłem przy okazji luźną opaskę na odmie i dziurkę w odmie - troche pluje olejem z prawej strony na blok. Ogarnę temat w poniedziałek, ale to na przepływkę raczej nie wpływa),
- auto SZATAN!
- turbina chodzi pięknie, wcześniej prawie jej nie było słychać,
Wykres przepływki ładny, bez wahadła ale chyba się powoli koĂączy.
Innych pomysłów mi osobiście brak.
Generalnie podsumowując, auto chodzi naprawdę dobrze, nie gaśnie, nic się nie dzieje "złego", więc temat raczej do zamknięcia, chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.
Plany: jak doprowadzę do serii, to trochę go podkręcę, polecicie kogoś na dolnym śląsku?
Ad. Doc
Stary N75 przerobię trochę...jak się uda:)
w logach dalej daje przepływka 124g/s przy 6tys, to jak dla AJL za mało, co?
http://vaglog.rtnet.pl/kazelnikov_93379.html
- DV nowy,
- N75 nowy,
- nieszczelności brak (Stwierdziłem przy okazji luźną opaskę na odmie i dziurkę w odmie - troche pluje olejem z prawej strony na blok. Ogarnę temat w poniedziałek, ale to na przepływkę raczej nie wpływa),
- auto SZATAN!
- turbina chodzi pięknie, wcześniej prawie jej nie było słychać,
Wykres przepływki ładny, bez wahadła ale chyba się powoli koĂączy.
Innych pomysłów mi osobiście brak.
Generalnie podsumowując, auto chodzi naprawdę dobrze, nie gaśnie, nic się nie dzieje "złego", więc temat raczej do zamknięcia, chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.
Plany: jak doprowadzę do serii, to trochę go podkręcę, polecicie kogoś na dolnym śląsku?
Ad. Doc
Stary N75 przerobię trochę...jak się uda:)
Doc pisze: Po dokonaniu tego zrobaczymy taki widok:
UWAGA: ja źle wsadziłem do zdjęcia sprężynkę. Musi być ona założona tak jak przedstawia kolejne zdjęcie i tak jak jest narysowana ona na czerwono.
Obrazek
POPRAWE UÂŁOÂŻENIE SPRęÂŻYNKI DO MONTAÂŻU:
Obrazek
Po zdemontowaniu elementów można zabrać się za czyszczenie. Ja użylem do tego Spreyu Castrola, ktory czysci samruje i bóg wie co jeszcze. Zapewne wiecej ludzi bedzie mialo pod ręką WD-40 i to bedzie najlepszy środek.
Spryskac OBFICIE cylinderek, tłoczek, sprezynke oraz trójnik. Ja pomagałem sobie patyczkiem do uszu oraz papierem kuchennym do rąk.
Po wyczyszczeniu elementów i ich w miare możliwości wytarciu, czas zacząć to skladać do kupy.
Pierw wkładamy tłoczek w cylinderek, nastepnie w tłoczek tą sprężynke- tak jak zailustrowalem to na zdjęciu powyżej.
Ja się czepię jeszcze tej sprężynki i złożenia zaworu bo nie mogę znaleźć innego info;
- wkładamy tłoczek w ten metalowy cylinderek - to rozumiem
- i teraz NA TÂŁOCZEK nakładamy sprężynkę i ona ma siedzieć w tym "kapturku" z trójnikiem?
Podpowiedz proszę, bo teraz siedzę i myślę, jak ja to ustrojstwo poskładałem...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Nie, sprężynka musi iść na prowadnicę, tak aby bez napięcia zamykała kanał.krzyżak pisze:i teraz NA TÂŁOCZEK nakładamy sprężynkę i ona ma siedzieć w tym "kapturku" z trójnikiem?
W innym przypadku zaworek byłby drożny we wszystkich kierunkach.
Teraz przyjrzałem się zdjęciom Doc, i jest błąd. Dobrze jest przed korektą nakreśloną na zdjęciu.
Uff, nie muszę go drugi raz rozkładaćgrzemo pisze:Nie, sprężynka musi iść na prowadnicę, tak aby bez napięcia zamykała kanał.krzyżak pisze:i teraz NA TÂŁOCZEK nakładamy sprężynkę i ona ma siedzieć w tym "kapturku" z trójnikiem?
W innym przypadku zaworek byłby drożny we wszystkich kierunkach.
Teraz przyjrzałem się zdjęciom Doc, i jest błąd. Dobrze jest przed korektą nakreśloną na zdjęciu.

Ale fakt pozostaje faktem, że po czyszczeniu zaworku autko nadal jakieś słabowite... Może aż tak jest popsuty, że czyszczenie nic nie daje

Odepnę jeszcze wieczorkiem wężyk od WG i sprawdzę na drodze, jak z ładowaniem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Ok, dziękujęgrzemo pisze:Podłącz go na krótko do akumulatora i sprawdź czy cewka pracuje (będziesz słyszał cyknięcie) czy przetyka zamknięty kanał.krzyżak pisze:Ale fakt pozostaje faktem, że po czyszczeniu zaworku autko nadal jakieś słabowite... Może aż tak jest popsuty, że czyszczenie nic nie daje

PS.
Jednak pokusiło mnie, zdjąłem ten wężyk i... 150 KM tak jeździ


Ostatnio zmieniony 04 wrz 2012, 06:57 przez krzyżak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
A wracając do poradnika czyszczenia n75. Doc, czy po złożeniu tak jak zaznaczyłeś na zdjęciu, vag nie wywala błędu o przeładowaniuDoc pisze: Auto teraz lata jak rakieta!

Bo autko może być żwawsze jak piszesz, szczególnie od dołu, gdyż turbo w Twoim złożeniu n75 nie ma ogranicznika. Ale tylko do czasu check engine informującego o przeładowaniu.