Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AJL 1.8 180 KM] Gaśnie na klimie i przy skręcie kierownicy

Silniki benzynowe
kazelnikov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: kazelnikov » 26 lip 2012, 16:17

DV wymieniłem na oryginał. Obecnie sytuacja wygląda tak:
http://vaglog.rtnet.pl/kazelnikov_92655.html
http://vaglog.rtnet.pl/kazelnikov_92656.html


Dalej przepływka daje mało:/ nie mam pomysłów - chyba zostaje kupić nową, choć wykres wygląda ok.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 lip 2012, 20:45

Przed wymianą przepływki pomyśl o wymianie n75.
Nadal masz wartość w okolicy maksymalnej dla wysterowania turbiny (duty cycle 99%), czyli turbina nie ładuje przez uszkodzony zawór n75. Lub turbina jest uszkodzona mechanicznie.

Awatar użytkownika
krzyżak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2012, 13:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzyżak » 31 lip 2012, 07:32

Witam, mam dziwne pytanie, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi - która wtyczka na ścianie grodziowej jest od przepływomierza? Chciałem wypiąć żeby coś sprawdzić, ale tam są cztery, a po wiązce przewodów też trudno dojść...

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 31 lip 2012, 13:18

krzyżak, przepływomierz powietrza masz w obudowie. Możesz wyłączyć wtyczkę w gumie. 5 minut roboty ;)

kazelnikov... Ostatnio dorwałem w swoje ręce zaworek N75 z mojego silnika 1.8T AJL. Auto było strasznie mułowate. Chciałem opisać tutaj w jaki sposób przeczyściłem swój zaworek - teoretycznie nie rozbieralny.

Zaworek z jednej strony posiada blachę dość grubą, którą ja przecielem delikatnie boshem. Okazało sie to zbytecze i można ten krok pominąć.
Obrazek

Pomijając ten krok trzeba poprostu złapać jedną ręką mocno zaworek a drugą z wyczuciem ukręcić ten trójnik- powinien on sie jakgdyby odkleić. Jesli rękoma nie bedzie szło to złapac za środek trójnika kombinerkami - musi pójść. nalezy pamietac zeby tylko nie ułamać którejś z rureczek (trójnika)

Po dokonaniu tego zrobaczymy taki widok:
UWAGA: ja źle wsadziłem do zdjęcia sprężynkę. Musi być ona założona tak jak przedstawia kolejne zdjęcie i tak jak jest narysowana ona na czerwono.
Obrazek

POPRAWE UÂŁOÂŻENIE SPRęÂŻYNKI DO MONTAÂŻU:
Obrazek

Po zdemontowaniu elementów można zabrać się za czyszczenie. Ja użylem do tego Spreyu Castrola, ktory czysci samruje i bóg wie co jeszcze. Zapewne wiecej ludzi bedzie mialo pod ręką WD-40 i to bedzie najlepszy środek.

Spryskac OBFICIE cylinderek, tłoczek, sprezynke oraz trójnik. Ja pomagałem sobie patyczkiem do uszu oraz papierem kuchennym do rąk.

Po wyczyszczeniu elementów i ich w miare możliwości wytarciu, czas zacząć to skladać do kupy.

Pierw wkładamy tłoczek w cylinderek, nastepnie w tłoczek tą sprężynke- tak jak zailustrowalem to na zdjęciu powyżej.
Trójnik przesmarowujemy Super Glue lub Kropelką (ZROBIć TO TAK ABY NIC A NIC KLEJU NIE DOSTALO SIE DO ÂŚRODKA) i sklejamy ładnie.
Jak juz zaschnie, łaczenie elementów można dla szczelnosci przesmarowac klejem jeszcze.
Po wyschnięciu montujemy na autko i mam nadzieje ze cieszymy sie zwariowanym 1.8t - bo u mnie róznica była kolosalna.
Obrazek

Tak to wygląda. Auto teraz lata jak rakieta! ;-)

Teraz dalej...
Z twoim problemem, (bez błędów z VAGiem) może być:
1) Rozwalona przepływka.
2) Może być coś z wężem + obudowa zaworu + odma olejowa + elementy układu przewietrzania.
3) Sprawdzanie wirnika do turbiny
4) Sprawdzanie "gruszki" do turbiny

Nie musisz mieć żadnego kanału. Nawet możesz sprawdzić na parkingu.

ps.
Oczywiście nie znam się z LPG ;-)
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Awatar użytkownika
krzyżak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2012, 13:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzyżak » 31 lip 2012, 13:42

Doc pisze:krzyżak, przepływomierz powietrza masz w obudowie. Możesz wyłączyć wtyczkę w gumie. 5 minut roboty ;)
Dzięki, człowiek uczy się całe życie a i tak głupi umrze <lol>

kazelnikov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: kazelnikov » 01 sie 2012, 19:55

Doc
natchnąłeś mnie)
Jutro rozbieram N75,
znalazłem też jedną nieszczelność właśnie na odmie, pod kolektorem ssącym - ale to w serwisie do zamówienia, bo rurka jest pęknięta.
Ogarnę jeden i drugi temat i dam znać co i jak.
Dzięki za tutorial!

[ Dodano: 2012-08-02, 19:03 ]
Panowie!:)
dorwałem N75 w swoje łapy - nie piszę ręce, bo uwaliłem jeden króciec...i jutro jestem w ASO po nowy n75.

Ułamałem króciec od WG - ale teraz zapierdziela!!!:)

Powiedzcie mi proszę czy numer części - 058906283C, ma jakieś następstwa, zamienniki?

Dam znać po zmianie co i jak:)

pozdrowienia!

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 05 sie 2012, 00:55

kazelnikov, nie musisz kupować nowego N75. Wystarczy tylko klej z króćcem.
Tak same zrobiłem. Wszystko umyłem i klej. Wszystko działa elegancko rok temu.

Ewentualnie ;-) ok 150 max: 250 zł za nowy.
Pogadaj z interCarsem ;-)
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

kazelnikov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
Kontakt:

Auto szatan, ale przepływka dalej mało pokazuje:(

Post autor: kazelnikov » 05 sie 2012, 09:55

Panowie!
w logach dalej daje przepływka 124g/s przy 6tys, to jak dla AJL za mało, co?
http://vaglog.rtnet.pl/kazelnikov_93379.html

- DV nowy,
- N75 nowy,
- nieszczelności brak (Stwierdziłem przy okazji luźną opaskę na odmie i dziurkę w odmie - troche pluje olejem z prawej strony na blok. Ogarnę temat w poniedziałek, ale to na przepływkę raczej nie wpływa),
- auto SZATAN!
- turbina chodzi pięknie, wcześniej prawie jej nie było słychać,

Wykres przepływki ładny, bez wahadła ale chyba się powoli koĂączy.
Innych pomysłów mi osobiście brak.

Generalnie podsumowując, auto chodzi naprawdę dobrze, nie gaśnie, nic się nie dzieje "złego", więc temat raczej do zamknięcia, chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.

Plany: jak doprowadzę do serii, to trochę go podkręcę, polecicie kogoś na dolnym śląsku?

Ad. Doc
Stary N75 przerobię trochę...jak się uda:)

Awatar użytkownika
krzyżak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2012, 13:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzyżak » 03 wrz 2012, 14:56

Doc pisze: Po dokonaniu tego zrobaczymy taki widok:
UWAGA: ja źle wsadziłem do zdjęcia sprężynkę. Musi być ona założona tak jak przedstawia kolejne zdjęcie i tak jak jest narysowana ona na czerwono.
Obrazek

POPRAWE UÂŁOÂŻENIE SPRęÂŻYNKI DO MONTAÂŻU:
Obrazek

Po zdemontowaniu elementów można zabrać się za czyszczenie. Ja użylem do tego Spreyu Castrola, ktory czysci samruje i bóg wie co jeszcze. Zapewne wiecej ludzi bedzie mialo pod ręką WD-40 i to bedzie najlepszy środek.

Spryskac OBFICIE cylinderek, tłoczek, sprezynke oraz trójnik. Ja pomagałem sobie patyczkiem do uszu oraz papierem kuchennym do rąk.

Po wyczyszczeniu elementów i ich w miare możliwości wytarciu, czas zacząć to skladać do kupy.

Pierw wkładamy tłoczek w cylinderek, nastepnie w tłoczek tą sprężynke- tak jak zailustrowalem to na zdjęciu powyżej.

Ja się czepię jeszcze tej sprężynki i złożenia zaworu bo nie mogę znaleźć innego info;

- wkładamy tłoczek w ten metalowy cylinderek - to rozumiem
- i teraz NA TÂŁOCZEK nakładamy sprężynkę i ona ma siedzieć w tym "kapturku" z trójnikiem?

Podpowiedz proszę, bo teraz siedzę i myślę, jak ja to ustrojstwo poskładałem...

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 wrz 2012, 15:44

krzyżak pisze:i teraz NA TÂŁOCZEK nakładamy sprężynkę i ona ma siedzieć w tym "kapturku" z trójnikiem?
Nie, sprężynka musi iść na prowadnicę, tak aby bez napięcia zamykała kanał.
W innym przypadku zaworek byłby drożny we wszystkich kierunkach.

Teraz przyjrzałem się zdjęciom Doc, i jest błąd. Dobrze jest przed korektą nakreśloną na zdjęciu.

Awatar użytkownika
krzyżak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2012, 13:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzyżak » 03 wrz 2012, 15:53

grzemo pisze:
krzyżak pisze:i teraz NA TÂŁOCZEK nakładamy sprężynkę i ona ma siedzieć w tym "kapturku" z trójnikiem?
Nie, sprężynka musi iść na prowadnicę, tak aby bez napięcia zamykała kanał.
W innym przypadku zaworek byłby drożny we wszystkich kierunkach.

Teraz przyjrzałem się zdjęciom Doc, i jest błąd. Dobrze jest przed korektą nakreśloną na zdjęciu.
Uff, nie muszę go drugi raz rozkładać <okok>

Ale fakt pozostaje faktem, że po czyszczeniu zaworku autko nadal jakieś słabowite... Może aż tak jest popsuty, że czyszczenie nic nie daje <mysli>
Odepnę jeszcze wieczorkiem wężyk od WG i sprawdzę na drodze, jak z ładowaniem.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 wrz 2012, 15:58

krzyżak pisze:Ale fakt pozostaje faktem, że po czyszczeniu zaworku autko nadal jakieś słabowite... Może aż tak jest popsuty, że czyszczenie nic nie daje
Podłącz go na krótko do akumulatora i sprawdź czy cewka pracuje (będziesz słyszał cyknięcie) czy przetyka zamknięty kanał.

Awatar użytkownika
krzyżak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2012, 13:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzyżak » 03 wrz 2012, 16:09

grzemo pisze:
krzyżak pisze:Ale fakt pozostaje faktem, że po czyszczeniu zaworku autko nadal jakieś słabowite... Może aż tak jest popsuty, że czyszczenie nic nie daje
Podłącz go na krótko do akumulatora i sprawdź czy cewka pracuje (będziesz słyszał cyknięcie) czy przetyka zamknięty kanał.
Ok, dziękuję :)

PS.
Jednak pokusiło mnie, zdjąłem ten wężyk i... 150 KM tak jeździ ?? To lecę po nowy zaworek <okok>
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2012, 06:57 przez krzyżak, łącznie zmieniany 1 raz.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 wrz 2012, 21:40

Doc pisze: Auto teraz lata jak rakieta!
A wracając do poradnika czyszczenia n75. Doc, czy po złożeniu tak jak zaznaczyłeś na zdjęciu, vag nie wywala błędu o przeładowaniu ??
Bo autko może być żwawsze jak piszesz, szczególnie od dołu, gdyż turbo w Twoim złożeniu n75 nie ma ogranicznika. Ale tylko do czasu check engine informującego o przeładowaniu.

Awatar użytkownika
krzyżak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 kwie 2012, 13:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzyżak » 09 lis 2012, 09:18

Tak sobie myślę, że skoro Autor manuala nie odpowiada, rozbiorę jeszcze raz stary N75 i spróbuję o co chodzi z tą sprężynką - a nuż to dobra droga ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja