Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AQJ 4.2 340 KM] Układ podciśnienia nie działa

Silniki benzynowe
Blade-Karol

[ AQJ 4.2 340 KM] Układ podciśnienia nie działa

Post autor: Blade-Karol » 01 wrz 2012, 20:46

Panie sprawa jest taka:

Wymieniłem wszystkie rurki układu podciśnienia sterującego klapkami w kolektorze ssącym. Wcześniej układ nie działał bo rurki były sparciałe i się rozpadły...

Aktualnie mimo wymiany rurek system nie działa ALE jak ma działać skoro nawet nie tworzy się podciśnienia w przewodach które idą od zaworów (EGR ??) które są za głowicami (nr 11 i 12 na zdjęciu poniżej).

Pytanie:

- Co dalej sprawdzać?
- No i jak ten system działa bo w układzie jest elektroniczna pompa która jest podłączona do dolotu powietrza. Ona zasysa powietrze do dolotu czy odwrotnie??

Zdjęcie układu:
Obrazek
http://img210.imageshack.us/img210/6320/kopiaodma1.jpg

SzymekCRX

Post autor: SzymekCRX » 02 wrz 2012, 08:13

To nie zawory EGR tyko SAI. Służą do rozgrzewania katalizatora przy zimnym starcie.

Czy sprawdzałeś nieszczelność dmuchając w układ po rozłączeniu trójnika ?

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 02 wrz 2012, 08:54

Ja nie mam katalizatorow wiec nie wiem jak to wplywa na ten uklad...

Co do dmuchania to wymienilem wszystko wiec powinno byc ok. Tak jak wspominalem badalem podcisnienie metoda na sline i nic sie nie stalo. W ktora strone dmuchnac? ;) W zawory czy w strone gruszek?

SzymekCRX

Post autor: SzymekCRX » 02 wrz 2012, 08:59

W strone gruszek powinno się dać minimalnie wtłoczyć. Zatkasz palcem, powinno trzymać szczelność. Tak samo w drugą stronę.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 02 wrz 2012, 09:12

SzymekCRX pisze:W strone gruszek powinno się dać minimalnie wtłoczyć. Zatkasz palcem, powinno trzymać szczelność. Tak samo w drugą stronę.
Strzykawke podlacze - tym najlepiej sie to sprawdzi ;)

Ok skoro to jest uklad wspomagajacy katalizatory to zapewne ta pompa zaciaga powietrze z airboxa do tych zaworow a one wrzucaja je do kanalow wydechowych?? W takim razie ten uklad zbgruszkami powinien miec pod czy nadcisnienie? Bo cos powinno je zasysac...

SzymekCRX

Post autor: SzymekCRX » 02 wrz 2012, 09:25

Uklad z gruszkami ma podcisnienie, ktore czeka, az elektrozawor "podlaczy" je do zaworow, ktore otworza sie na czas zimnego rozruchu. Pompa SAI pobiera powietrze z airboxa i wdmuchuje je do wydechu.

Generalnie caly ten uklad jest zbedny do poprawnej pracy, wielu uzytkownikow go wyrzuca, ale powoduje to bledy ECU. Cala pompe, zawory, gruszki, wezyki mozna wyrzucic. Spowoduje to bledy readiness codes. Sa specjalne zaslepki to tych kombi-zaworow.

Tak to robia w VW

http://forums.subdriven.com/showthread. ... VAP-Delete

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 02 wrz 2012, 09:39

No tak ale wtedy tez klapki w kolektorze nie beda dzalały. A wiesz moze co wytwrza to podcisnienie?

SzymekCRX

Post autor: SzymekCRX » 02 wrz 2012, 09:58

Podcisnienie z dolotu

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 03 wrz 2012, 10:04

Zapomniałem, że ten układ jest podpięty do kolektora ssącego od przodu. (zaznaczyłem na czerwono na zdjęciu poniżej).
Może jak rurki od tych zaworów SAI były rozwalone to do układu zostały zaciągnięte jakieś syfy i coś tam się przytkało... <mysli>

Obrazek
http://img194.imageshack.us/img194/7592 ... dma1v2.jpg

SzymekCRX

Post autor: SzymekCRX » 03 wrz 2012, 10:31

Tam jest i tak zaworek jednokierunkowy (zaznaczony wlasnie na czerwono), wiec mozna dmuchac w niego tylko od strony kolektora, a nie zaworow. Stad moza pobrac podcisnienie.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 03 wrz 2012, 13:14

Zobacz czy masz sterowanie elektrozaworem stojąc frontem do silnika na końcu po prawej on jest odpowiedzialny za podciśnienie na gruszki do sei.Jak będzie sygnał czyli napięcie na kostce a elektrozawór nie będzie puszczał to sprawa prosta.Podciśnienie na zały układ jest brane z jednego miejsca czyli między miechami od zmiennego kolektora na środku potem idzie w trójnik z trójnika na obwód z miechami potem dalej na elektrozawór od sterowania seiem i znowu trójnik z tego co pamiętam.Ja tego badziewia już niem mam i dobrze mi z tym :-D
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 05 wrz 2012, 00:16

Nie wiem jak jest w A6/S6/RS6 C5 ale podejrzewam że tak samo jak w A8/S8 D2... przed wakacjami robiłem ze 3 takie auta z zapieczonymi klapami w dolocie i nieszczelnym układem podciśnienia i wg. mnie auto z niesprawnym tym układem nie jeździ tak dobrze jak te sprawne.
Podobne wrażenia mieli właściciele owych aut po odebraniu ich ode mnie.

Może się mylę ale czy aby przypadkiem klapy w dolocie nie mają współpracować ze zmiennymi fazami rozrządu... więc kiedy są niesprawne to raczej furacz nie będzie jeździł tak jak trzeba <mysli>
Moim zdaniem nie ma co tego wyrzucać (czyt. gruszki podciśnienia) tylko trzeba to po prostu doprowadzić do stanu używalności :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 05 wrz 2012, 08:20

FOSS pisze:Może się mylę ale czy aby przypadkiem klapy w dolocie nie mają współpracować ze zmiennymi fazami rozrządu... więc kiedy są niesprawne to raczej furacz nie będzie jeździł tak jak trzeba
Moim zdaniem nie ma co tego wyrzucać (czyt. gruszki podciśnienia) tylko trzeba to po prostu doprowadzić do stanu używalności
Nie mylisz się, są to dwa układy ściśle ze sobą współpracujące, więc istnienie jednego bez drugiego, jest trochę bezsensowne, oczywiście zmienna faza rozrządu coś tam pomoże w napełnieniu cylindra, ale nie będzie to tak efektywne jak przy współpracy VML.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 05 wrz 2012, 09:45

Ja wczoraj dobrałem się jeszcze raz do gruszek i.... kurw.. !!! Ktoś tutaj ostro namieszał!
Rurki kompletnie źle podłączone i jedna (ukryta) była uwalona <zalamka>

Sprawdzałem w ETCE i w ANK/AQJ czyli 4.2 340KM kolektor jest najprawdopodobniej inny jak w słabszych wersjach (na pewno inny jak w A8 D2)

1. Gruszki są inaczej ustawione (i na schematach tego nie widać)
2. Nie ma 2 takich samych elektrozaworów tylko jeden większy drugi mniejszy:

077 906 283 - mały
077 906 283 B - duży

zdjęcie:

Obrazek
http://img213.imageshack.us/img213/434/zawory.jpg

Ustawione są one tak:

Mały schowany po środku lekko po lewej ma podpiętą wtyczkę z nr. 2:

Obrazek
http://img211.imageshack.us/img211/2507/gruszki2.jpg

Duży jest zaraz nad nim ustawiony prawie pionowo:

Obrazek
http://img526.imageshack.us/img526/9725/gruszki1.jpg



Potrzebuje sprawdzonej informacji:

> która gruszka ma być podłączona do dużego zaworu a która do małego no i oczywiście czy te wtyczki nr 1. i 2 są dobrze podpięte??
> ten zaworek jednokierunkowy (czarno-biały) powinien być podłączony czarną stroną do kolektora??

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 05 wrz 2012, 10:25

Przecież na rysukach, które sam wkleiłeś, jest wszystko, jedynie można mieć wątpliwości co do zaworka, mogę spojrzeć pod maskę za jakiś czas.

!!! Update - zaworek czarnym do góry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga