[ AQJ 4.2 340 KM] Układ podciśnienia nie działa
[ AQJ 4.2 340 KM] Układ podciśnienia nie działa
Panie sprawa jest taka:
Wymieniłem wszystkie rurki układu podciśnienia sterującego klapkami w kolektorze ssącym. Wcześniej układ nie działał bo rurki były sparciałe i się rozpadły...
Aktualnie mimo wymiany rurek system nie działa ALE jak ma działać skoro nawet nie tworzy się podciśnienia w przewodach które idą od zaworów (EGR ) które są za głowicami (nr 11 i 12 na zdjęciu poniżej).
Pytanie:
- Co dalej sprawdzać?
- No i jak ten system działa bo w układzie jest elektroniczna pompa która jest podłączona do dolotu powietrza. Ona zasysa powietrze do dolotu czy odwrotnie??
Zdjęcie układu:
http://img210.imageshack.us/img210/6320/kopiaodma1.jpg
Wymieniłem wszystkie rurki układu podciśnienia sterującego klapkami w kolektorze ssącym. Wcześniej układ nie działał bo rurki były sparciałe i się rozpadły...
Aktualnie mimo wymiany rurek system nie działa ALE jak ma działać skoro nawet nie tworzy się podciśnienia w przewodach które idą od zaworów (EGR ) które są za głowicami (nr 11 i 12 na zdjęciu poniżej).
Pytanie:
- Co dalej sprawdzać?
- No i jak ten system działa bo w układzie jest elektroniczna pompa która jest podłączona do dolotu powietrza. Ona zasysa powietrze do dolotu czy odwrotnie??
Zdjęcie układu:
http://img210.imageshack.us/img210/6320/kopiaodma1.jpg
Strzykawke podlacze - tym najlepiej sie to sprawdziSzymekCRX pisze:W strone gruszek powinno się dać minimalnie wtłoczyć. Zatkasz palcem, powinno trzymać szczelność. Tak samo w drugą stronę.
Ok skoro to jest uklad wspomagajacy katalizatory to zapewne ta pompa zaciaga powietrze z airboxa do tych zaworow a one wrzucaja je do kanalow wydechowych?? W takim razie ten uklad zbgruszkami powinien miec pod czy nadcisnienie? Bo cos powinno je zasysac...
Uklad z gruszkami ma podcisnienie, ktore czeka, az elektrozawor "podlaczy" je do zaworow, ktore otworza sie na czas zimnego rozruchu. Pompa SAI pobiera powietrze z airboxa i wdmuchuje je do wydechu.
Generalnie caly ten uklad jest zbedny do poprawnej pracy, wielu uzytkownikow go wyrzuca, ale powoduje to bledy ECU. Cala pompe, zawory, gruszki, wezyki mozna wyrzucic. Spowoduje to bledy readiness codes. Sa specjalne zaslepki to tych kombi-zaworow.
Tak to robia w VW
http://forums.subdriven.com/showthread. ... VAP-Delete
Generalnie caly ten uklad jest zbedny do poprawnej pracy, wielu uzytkownikow go wyrzuca, ale powoduje to bledy ECU. Cala pompe, zawory, gruszki, wezyki mozna wyrzucic. Spowoduje to bledy readiness codes. Sa specjalne zaslepki to tych kombi-zaworow.
Tak to robia w VW
http://forums.subdriven.com/showthread. ... VAP-Delete
Zapomniałem, że ten układ jest podpięty do kolektora ssącego od przodu. (zaznaczyłem na czerwono na zdjęciu poniżej).
Może jak rurki od tych zaworów SAI były rozwalone to do układu zostały zaciągnięte jakieś syfy i coś tam się przytkało...
http://img194.imageshack.us/img194/7592 ... dma1v2.jpg
Może jak rurki od tych zaworów SAI były rozwalone to do układu zostały zaciągnięte jakieś syfy i coś tam się przytkało...
http://img194.imageshack.us/img194/7592 ... dma1v2.jpg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
Zobacz czy masz sterowanie elektrozaworem stojąc frontem do silnika na końcu po prawej on jest odpowiedzialny za podciśnienie na gruszki do sei.Jak będzie sygnał czyli napięcie na kostce a elektrozawór nie będzie puszczał to sprawa prosta.Podciśnienie na zały układ jest brane z jednego miejsca czyli między miechami od zmiennego kolektora na środku potem idzie w trójnik z trójnika na obwód z miechami potem dalej na elektrozawór od sterowania seiem i znowu trójnik z tego co pamiętam.Ja tego badziewia już niem mam i dobrze mi z tym :-D
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
- FOSS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 99
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
- Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
- Kontakt:
Nie wiem jak jest w A6/S6/RS6 C5 ale podejrzewam że tak samo jak w A8/S8 D2... przed wakacjami robiłem ze 3 takie auta z zapieczonymi klapami w dolocie i nieszczelnym układem podciśnienia i wg. mnie auto z niesprawnym tym układem nie jeździ tak dobrze jak te sprawne.
Podobne wrażenia mieli właściciele owych aut po odebraniu ich ode mnie.
Może się mylę ale czy aby przypadkiem klapy w dolocie nie mają współpracować ze zmiennymi fazami rozrządu... więc kiedy są niesprawne to raczej furacz nie będzie jeździł tak jak trzeba
Moim zdaniem nie ma co tego wyrzucać (czyt. gruszki podciśnienia) tylko trzeba to po prostu doprowadzić do stanu używalności
Podobne wrażenia mieli właściciele owych aut po odebraniu ich ode mnie.
Może się mylę ale czy aby przypadkiem klapy w dolocie nie mają współpracować ze zmiennymi fazami rozrządu... więc kiedy są niesprawne to raczej furacz nie będzie jeździł tak jak trzeba
Moim zdaniem nie ma co tego wyrzucać (czyt. gruszki podciśnienia) tylko trzeba to po prostu doprowadzić do stanu używalności
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie mylisz się, są to dwa układy ściśle ze sobą współpracujące, więc istnienie jednego bez drugiego, jest trochę bezsensowne, oczywiście zmienna faza rozrządu coś tam pomoże w napełnieniu cylindra, ale nie będzie to tak efektywne jak przy współpracy VML.FOSS pisze:Może się mylę ale czy aby przypadkiem klapy w dolocie nie mają współpracować ze zmiennymi fazami rozrządu... więc kiedy są niesprawne to raczej furacz nie będzie jeździł tak jak trzeba
Moim zdaniem nie ma co tego wyrzucać (czyt. gruszki podciśnienia) tylko trzeba to po prostu doprowadzić do stanu używalności
Ja wczoraj dobrałem się jeszcze raz do gruszek i.... kurw.. ! Ktoś tutaj ostro namieszał!
Rurki kompletnie źle podłączone i jedna (ukryta) była uwalona
Sprawdzałem w ETCE i w ANK/AQJ czyli 4.2 340KM kolektor jest najprawdopodobniej inny jak w słabszych wersjach (na pewno inny jak w A8 D2)
1. Gruszki są inaczej ustawione (i na schematach tego nie widać)
2. Nie ma 2 takich samych elektrozaworów tylko jeden większy drugi mniejszy:
077 906 283 - mały
077 906 283 B - duży
zdjęcie:
http://img213.imageshack.us/img213/434/zawory.jpg
Ustawione są one tak:
Mały schowany po środku lekko po lewej ma podpiętą wtyczkę z nr. 2:
http://img211.imageshack.us/img211/2507/gruszki2.jpg
Duży jest zaraz nad nim ustawiony prawie pionowo:
http://img526.imageshack.us/img526/9725/gruszki1.jpg
Potrzebuje sprawdzonej informacji:
> która gruszka ma być podłączona do dużego zaworu a która do małego no i oczywiście czy te wtyczki nr 1. i 2 są dobrze podpięte??
> ten zaworek jednokierunkowy (czarno-biały) powinien być podłączony czarną stroną do kolektora??
Rurki kompletnie źle podłączone i jedna (ukryta) była uwalona
Sprawdzałem w ETCE i w ANK/AQJ czyli 4.2 340KM kolektor jest najprawdopodobniej inny jak w słabszych wersjach (na pewno inny jak w A8 D2)
1. Gruszki są inaczej ustawione (i na schematach tego nie widać)
2. Nie ma 2 takich samych elektrozaworów tylko jeden większy drugi mniejszy:
077 906 283 - mały
077 906 283 B - duży
zdjęcie:
http://img213.imageshack.us/img213/434/zawory.jpg
Ustawione są one tak:
Mały schowany po środku lekko po lewej ma podpiętą wtyczkę z nr. 2:
http://img211.imageshack.us/img211/2507/gruszki2.jpg
Duży jest zaraz nad nim ustawiony prawie pionowo:
http://img526.imageshack.us/img526/9725/gruszki1.jpg
Potrzebuje sprawdzonej informacji:
> która gruszka ma być podłączona do dużego zaworu a która do małego no i oczywiście czy te wtyczki nr 1. i 2 są dobrze podpięte??
> ten zaworek jednokierunkowy (czarno-biały) powinien być podłączony czarną stroną do kolektora??
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga