Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] [1.8T AEB] Odczuwalny stuk przy zdjęciu nogi z gazu

Silniki benzynowe
gocci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:29
Lokalizacja: Katowice

[A6 C5] [1.8T AEB] Odczuwalny stuk przy zdjęciu nogi z gazu

Post autor: gocci » 24 cze 2011, 17:42

Witam. Od czasu kiedy kupiłem auto zauważyłem pewien niepokojący objaw. W momencie gdy odejmuje się nogę z gazu i kiedy auto zacznie hamować silnikiem odczuwalne jest jakby lekkie stuknięcie z okolic silnika. Jest to bardzie odczuwalne niż słyszalne. Przeglądając forum znalazłem tylko jedno zdanie usera gumisv6: z tego co mi wiadomo to popychacze to jak jest STUK gdy zdejmiesz nogę z gazu przy bucie może i można by to podciągnąć ale stuku nie słychać ale bardziej go czuć. Jeżeli bardzo powoli odejmie się gaz to tego nie ma. Dodam jeszcze tylko że jedyne co zauważyłem jest to że linka od gazu na tym kółku na którym się zawija przy silniku ma luz ok 3 mm co przekłada się na ok 1,5-2cm luzu na pedale gazu ale wątpię aby to było to. Może ktoś się już spotkał z czymś takim, może w innym aucie?
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 24 cze 2011, 19:21

Mam to samo. Przy zdejmowaniu i zakładaniu nogę na gaz. Nie znam się na tym, ale mi to pasuje do dwumasy:>

gocci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 24 cze 2011, 19:37

U mnie przy naciskaniu pedału to nie występuje. Poza tym koło dwumasowe ponoć było wymieniane ok 70 tys temu razem ze sprzęgłem.
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 25 cze 2011, 22:17

Ja tez mam slyszalny stuk ale tylko podczas puszczani gazu, plus obtroty mi skacza momentalnie ok 200 rpm w dol, u mnie w automacie nie ma dwumasy.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 25 cze 2011, 22:38

Jeżeli to w automacie matelek, to masz problem ze sterowaniem skrzyni i prawdopodobnie mogą już tam występować luzy. Oczywiscie jeżeli wszytkie inne luzy zostałe wyeliminowane , zawiecha , przeguby itp. Dodatkowo można to w automacie zauważyć jeżeli jest zimny to mniej stuka lub wcale lub jak jest bardzo gorąco i olej w automacie juz dobrze nagrzany to potrafi również zafalowac kilkakrotnie obrotami po zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu silnikiem. To takie standardowe objawy początków końca skrzyni lecz co na pocieszenie to jest to koniec ale nie całości skrzyni. Mnóstwo elementów w środku może się wyrobić. Jeżeli temperatura oleju nie ma na to wpływu to szukałbym luzów innych układów

gocci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 26 cze 2011, 00:23

Zgodnie z danymi o mnie wyświetlającymi się w okienku pod moim nickiem mam skrzynię manualną... ale dzięki za chęci.
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Kpietak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 11 lis 2009, 23:53
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Kpietak » 26 cze 2011, 10:07

panowie, do sprawdzenia poduchy pod silnikiem,
dwumasa tez moze byc - ale wtedy to slychac jak sie gasi silnik i pozatym docisniety lekko na luzie pedal sprzegla drży,
ja obstawiam poduchy
pozdrawiam
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii ;)

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 26 cze 2011, 16:50

fishmanr11 tydzien temu wymienilem przeguby wewnetrzne - ostatnia rzecz procz skrzyni ktora moglaby miec wplyw na to wlasnie stuk podczas puszczania gazu.
Wiec mowisz ze trzeba robic skrzynie bo za niedlugo bedzie jej koniec?


edit: przetestowalem wczoraj autko na trasie - na zimnym nie ma objawow "stuk" przy puszczaniu/dodawaniu gazu.
Po zagrzaniu sluchac stuk przy calkowitym puszczeniu pedalu gazu badz rozpoczeciu dodawania gazu ale tylko po przekroczeniu 1400 rpm - ponizej wszystko jest ok

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 27 cze 2011, 13:17

Nom ja nie chce siać paniki ale u mnie było to samo no i skończyło się na regeneracji automatu za 3000 zł chociaż można było to taniej zrobić to ja jednak lubię robić to kompleksowo i mieć spokojna głowę na dłużej. Automat nie do poznania po tym zabiegu. a wydawało mi się że i tak jest pięknie. Możesz podjechać do jakiejś stacji specjalizującej się w automatach. Jak mają doświadczenie to powiedzą ci czy to skrzynia

gietek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 01 wrz 2009, 08:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gietek » 28 cze 2011, 14:06

upss to u mnie po rozgrzaniu słychać stuk podczas odpuszczania i dodawania gazu na trójce, jakby rozłączał się bieg i załączał. :( Fishmanr11 czego to jest objaw ? co tam pada w skrzyni ? ?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 28 cze 2011, 16:27

No ja nie chce naprawdę straszyć no ale u mnie takie same objawy i po remoncie skrzyni jest super. Sprawdźcie wszystko dobrze żeby później nie było że dziadek Fishman was wprowadził w koszta :) Chociąż ten ostatni objaw to jakoś dziwnie bo u mnie to najbardziej było czuć na 5 biegu. Może to luz na krzyżakach wału jak quattro albo przeguby lub luz na wahaczach też może być a trzeba dobrego mechanika i dobre szarpaki żeby sprawdzić tą zawiechę dobrze

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 28 cze 2011, 17:56

Dobra. Ale autor i ja mamy manuale i też nam szarpie :>

tomekb164
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 26 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: Zbychowo

Post autor: tomekb164 » 29 cze 2011, 17:44

Spróbujcie dokręcić koła, może to dziwne ale w poprzednim aucie miałem takie same objawy i okazało się że koło było luźne.
Jeżeli to nie to to albo poduszki pod silnikiem/skrzynią, albo zerwane zaczepy gumowe trzymające wydech.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 30 sie 2012, 13:17

Wsiadłem dzisiaj do auta, kilka dni temu robiłem serwis u mechanika. Przypomniała mi się nasza rozmowa. Nie mam absolutnie ÂŻADNEGO szarpania. Wszelkie operacje gazem są płynne, bardzo przyjemne. W końcu czuję, że jadę A6, a nie Corsą 1.2 w gazie 2 gen! Oto spis rzeczy, które zrobiłem i warto, żebyś sprawdził niektóre u siebie:
1) Rozrząd
2) Oleje, filtry
3) Prawy przegub
4) Prawe łożysko
5) Przewód podciśnienia (myślę, że to jest winowajca, bo był lekko przytarty. Taki gumowy przewód w szmacianym oplocie z przodu silnika, cieniutki. Domniemam, że to podciśnienie.)
6) Jeden z czujników temperatury.

Jak wyżej - uważam, że winowajcą jest przewód podciśnienia. Może to być też przegub albo łożysko. Bo miałem to od 80kkm, czyli od kupna samochodu. ÂŁożysko zaczęło wyć jakieś 5kkm temu, przegub zaczął klikać też dopiero ~5kkm temu, ale stwierdziłem, że przy rozrządzie wsio wymienię za jednym zamachem.

Pozdrawiam i życzę powodzenia! Warto to ogarnąć, teraz zupełnie inna jazda i pasażerowie nie gibią się w przód i w tył przy zdejmowaniu i zakładaniu nogi na gaz

eddy82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 31 lip 2012, 23:49
Lokalizacja: londyn

Post autor: eddy82 » 30 sie 2012, 20:57

witam
mialem dokladnie ten sam problem
po sciagnieciu nogi z gazu mozna bylo odczuc szarpniecie i ciechy metaliczny stukot

w moim przypadku pomogla wymiana przegubow

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja