[A6 C5] [1.8T AEB] Odczuwalny stuk przy zdjęciu nogi z gazu
[A6 C5] [1.8T AEB] Odczuwalny stuk przy zdjęciu nogi z gazu
Witam. Od czasu kiedy kupiłem auto zauważyłem pewien niepokojący objaw. W momencie gdy odejmuje się nogę z gazu i kiedy auto zacznie hamować silnikiem odczuwalne jest jakby lekkie stuknięcie z okolic silnika. Jest to bardzie odczuwalne niż słyszalne. Przeglądając forum znalazłem tylko jedno zdanie usera gumisv6: z tego co mi wiadomo to popychacze to jak jest STUK gdy zdejmiesz nogę z gazu przy bucie może i można by to podciągnąć ale stuku nie słychać ale bardziej go czuć. Jeżeli bardzo powoli odejmie się gaz to tego nie ma. Dodam jeszcze tylko że jedyne co zauważyłem jest to że linka od gazu na tym kółku na którym się zawija przy silniku ma luz ok 3 mm co przekłada się na ok 1,5-2cm luzu na pedale gazu ale wątpię aby to było to. Może ktoś się już spotkał z czymś takim, może w innym aucie?
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Jeżeli to w automacie matelek, to masz problem ze sterowaniem skrzyni i prawdopodobnie mogą już tam występować luzy. Oczywiscie jeżeli wszytkie inne luzy zostałe wyeliminowane , zawiecha , przeguby itp. Dodatkowo można to w automacie zauważyć jeżeli jest zimny to mniej stuka lub wcale lub jak jest bardzo gorąco i olej w automacie juz dobrze nagrzany to potrafi również zafalowac kilkakrotnie obrotami po zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu silnikiem. To takie standardowe objawy początków końca skrzyni lecz co na pocieszenie to jest to koniec ale nie całości skrzyni. Mnóstwo elementów w środku może się wyrobić. Jeżeli temperatura oleju nie ma na to wpływu to szukałbym luzów innych układów
panowie, do sprawdzenia poduchy pod silnikiem,
dwumasa tez moze byc - ale wtedy to slychac jak sie gasi silnik i pozatym docisniety lekko na luzie pedal sprzegla drży,
ja obstawiam poduchy
pozdrawiam
dwumasa tez moze byc - ale wtedy to slychac jak sie gasi silnik i pozatym docisniety lekko na luzie pedal sprzegla drży,
ja obstawiam poduchy
pozdrawiam
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
fishmanr11 tydzien temu wymienilem przeguby wewnetrzne - ostatnia rzecz procz skrzyni ktora moglaby miec wplyw na to wlasnie stuk podczas puszczania gazu.
Wiec mowisz ze trzeba robic skrzynie bo za niedlugo bedzie jej koniec?
edit: przetestowalem wczoraj autko na trasie - na zimnym nie ma objawow "stuk" przy puszczaniu/dodawaniu gazu.
Po zagrzaniu sluchac stuk przy calkowitym puszczeniu pedalu gazu badz rozpoczeciu dodawania gazu ale tylko po przekroczeniu 1400 rpm - ponizej wszystko jest ok
Wiec mowisz ze trzeba robic skrzynie bo za niedlugo bedzie jej koniec?
edit: przetestowalem wczoraj autko na trasie - na zimnym nie ma objawow "stuk" przy puszczaniu/dodawaniu gazu.
Po zagrzaniu sluchac stuk przy calkowitym puszczeniu pedalu gazu badz rozpoczeciu dodawania gazu ale tylko po przekroczeniu 1400 rpm - ponizej wszystko jest ok
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nom ja nie chce siać paniki ale u mnie było to samo no i skończyło się na regeneracji automatu za 3000 zł chociaż można było to taniej zrobić to ja jednak lubię robić to kompleksowo i mieć spokojna głowę na dłużej. Automat nie do poznania po tym zabiegu. a wydawało mi się że i tak jest pięknie. Możesz podjechać do jakiejś stacji specjalizującej się w automatach. Jak mają doświadczenie to powiedzą ci czy to skrzynia
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
No ja nie chce naprawdę straszyć no ale u mnie takie same objawy i po remoncie skrzyni jest super. Sprawdźcie wszystko dobrze żeby później nie było że dziadek Fishman was wprowadził w koszta
Chociąż ten ostatni objaw to jakoś dziwnie bo u mnie to najbardziej było czuć na 5 biegu. Może to luz na krzyżakach wału jak quattro albo przeguby lub luz na wahaczach też może być a trzeba dobrego mechanika i dobre szarpaki żeby sprawdzić tą zawiechę dobrze

- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Wsiadłem dzisiaj do auta, kilka dni temu robiłem serwis u mechanika. Przypomniała mi się nasza rozmowa. Nie mam absolutnie ÂŻADNEGO szarpania. Wszelkie operacje gazem są płynne, bardzo przyjemne. W końcu czuję, że jadę A6, a nie Corsą 1.2 w gazie 2 gen! Oto spis rzeczy, które zrobiłem i warto, żebyś sprawdził niektóre u siebie:
1) Rozrząd
2) Oleje, filtry
3) Prawy przegub
4) Prawe łożysko
5) Przewód podciśnienia (myślę, że to jest winowajca, bo był lekko przytarty. Taki gumowy przewód w szmacianym oplocie z przodu silnika, cieniutki. Domniemam, że to podciśnienie.)
6) Jeden z czujników temperatury.
Jak wyżej - uważam, że winowajcą jest przewód podciśnienia. Może to być też przegub albo łożysko. Bo miałem to od 80kkm, czyli od kupna samochodu. ÂŁożysko zaczęło wyć jakieś 5kkm temu, przegub zaczął klikać też dopiero ~5kkm temu, ale stwierdziłem, że przy rozrządzie wsio wymienię za jednym zamachem.
Pozdrawiam i życzę powodzenia! Warto to ogarnąć, teraz zupełnie inna jazda i pasażerowie nie gibią się w przód i w tył przy zdejmowaniu i zakładaniu nogi na gaz
1) Rozrząd
2) Oleje, filtry
3) Prawy przegub
4) Prawe łożysko
5) Przewód podciśnienia (myślę, że to jest winowajca, bo był lekko przytarty. Taki gumowy przewód w szmacianym oplocie z przodu silnika, cieniutki. Domniemam, że to podciśnienie.)
6) Jeden z czujników temperatury.
Jak wyżej - uważam, że winowajcą jest przewód podciśnienia. Może to być też przegub albo łożysko. Bo miałem to od 80kkm, czyli od kupna samochodu. ÂŁożysko zaczęło wyć jakieś 5kkm temu, przegub zaczął klikać też dopiero ~5kkm temu, ale stwierdziłem, że przy rozrządzie wsio wymienię za jednym zamachem.
Pozdrawiam i życzę powodzenia! Warto to ogarnąć, teraz zupełnie inna jazda i pasażerowie nie gibią się w przód i w tył przy zdejmowaniu i zakładaniu nogi na gaz