Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
karolson2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lip 2010, 12:10
Lokalizacja: Otwok

Post autor: karolson2 » 15 sie 2012, 09:48

jak to mówi mój kolega: każdy mechanik ma swój planik :)
Ja nie mechanik , ale zapoznałem się z budową silnika i staram się wszystko logicznie wytłumaczyć.
Zatem wyłaczając silnik, "napierający" łańcuch teoretycznie powinien wypchnąć olej z napinacza (bo zanika ciśnienie) - lecz tak się nie dzieje, bo jest zbyt gęsty żeby w tak krótkim czasie całość wypłynęła.
Raczej nie o to chodzi: napinasz hydrauliczne posiadają zawór zwrotny wiec dlatego pozostają napięte.
Nie sama temperatura jest tu najważniejsza a zmiana jej zmiana.
np. gdy temperatura silnika ma 90 stopni , to łańcuchy są nieco dłuższe a olej zwiększa swoją objętość.
Gdy silnik stygnie, olej zmniejsza objętość , łańcuchy się skracają ale nie znaczy to różnice w jednym i drugim materiale się kompensują.
Jednak wiosną i latem kiedy temperatury wyraźnie wzrastają powyżej zera - olej nawet w całkiem zimnym silniku nie jest tak zgęstniały jak zimą, a po krótkim podgrzaniu (mówiąc obrazowo) przybiera płynność wody. No i oczywiście im wyżasza temperatura zewnętrzna - tym dłużej silnik stygnie - a olej dłuzej pozostaje płynny, a więc łatwiej daje się wypchnąć z napinaczy.
Oczywiscie w drugą stronę też to działa i zimą, tuż po uruchomieniu silnika "pozostałości oleju z dnia poprzedniego" na tyle skutecznie usztywniaja napinacz, że jazgot luźnego łańcucha nie pojawia się natychmiast, a dopiero w kilka chwil po rozruchu. Latem, kiedy "rzadki" olej nie zalega w napinaczach - jazgot pojawia się już z chwilą odpalenia motora.

W lecie jazgot trwa krócej niż zimą, bo " zawsze ciepły" i "rzadki" olej szybciej wypełnia napinacze, zimą "resztkowy" olej utrzymuje "pozorny" naciąg łańcucha zbyt krótko i dlatego grzechotka pojawia się dopiero po chwili od uruchomienia silnika (lub wcale jeśli pomimo gęstej konsystencji napłynie wystarczająco dużo świeżego oleju aby ożywić napinacz zanim łańcuch zacznie grzechotać).
Masło maślane - wiem - ale inaczej Ci tego nie wytłumaczę. Mam jednak nadzieję, że dwukrotne i powolne przeczytanie moich wypocin pozwoli/ułatwi chociaż częściowe zrozumienie Ci mojego przekazu :) ... .
W całej reszcie zwróćcie uwagę, że napinacze są napinane ciśnieniem oleju, a to znowu bierze się z pompy oleju, która to jest napędzana z jednego z łańcuszków rozrządu.
Logiczne w takim razie jest, ze skoro nie ma odpowiedniego ciśnienia oleju(a za to odpowiada ilość obrotów silnika, płynność cieczy i oczywiście jej obecność w kanalikach) to napinacz nie napnie odpowiednio łańcuszków.

JamaL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 kwie 2012, 21:48
Lokalizacja: Monachium

Post autor: JamaL » 15 sie 2012, 22:36

Czy problem z rozrządem w silnikach 2.7 po 2007 roku został rozwiązany?

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 15 sie 2012, 23:02

podobno kolego dopiero po 2009 roku 3.0 tdi sa ok ( jezeli chodzi o rozrzad :P )

[ Dodano: 2012-08-16, 17:11 ]
michok pisze:podobno kolego dopiero po 2009 roku 3.0 tdi sa ok ( jezeli chodzi o rozrzad :P )
w innym temacie Piotrek Ci wszystko wyjasnil.

mariusz22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 24 sie 2012, 13:34
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mariusz22 » 26 sie 2012, 10:45

prosze nie odchodzic od tematu , dalej nie mam kompletnie pojecie gdzie sie udac aby nikt nie spieprzyl , dlugo zbieralem na ten samochod i nie moge sobie pozwolic na dodatkowe koszta poza juz wyliczonymi pozdrawiam

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 26 sie 2012, 16:06

Jak kogos nie stac na samochod to po co kupowac ?
tez slyszlaem, ze u Pana Sopy ogarniaja temat.

mariusz22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 24 sie 2012, 13:34
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mariusz22 » 26 sie 2012, 18:30

Kolega nie potrafi czytać ze zrozumieniem , mam przeznaczone środki na poszczególne naprawy , rozrzad , wtryski itp , nie moge sobie pozwolic aby jakis mechanik spartaczyl sprawe w konsekfencji mialbym do wymiany caly silnik a nowy rozrzad pojdzie na smieci , orientuje sie ktos jaki jest koszt na dzien dzisiejszy samych czesci i czy jest mozliwosc dostania ich gdzies poza aso?

mariusz22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 24 sie 2012, 13:34
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mariusz22 » 27 sie 2012, 23:13

Jak dla mnie oczywiste jest ze kazdy za usluge musi skasowac , w przypadkach gdzie kupujemy u mechanika to wchodzi dodatkowy rabat ale kwestia tego dodatkowego bonusu w postaci +30 % za robote dziwne ja sie nigdy w zadnych serwisach nie spotkalem ani w aso ani w Bosch service ani u zadnych mechanikow , ale co zrobic kieszen trzeba napchac

[ Dodano: 2012-08-28, 14:44 ]
Co do kosztów rozrządu pan sopa powiedzial ze trzeba podjechac na diagnoze i ocenic czy trzeba wymieniac tylko gorne czy calosc , polegac na ich diagnozie czy poprostu wymienic all co radzicie?

mariusz22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 24 sie 2012, 13:34
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mariusz22 » 29 sie 2012, 20:17

Ale koledzy jak radzicie odrazu wymieniac na dzien dobry nawet jezeli nie bedzie objawow ? czy jezdzic az pewnego pieknego dnia po nocy wsiade do auta i uslysze terkot trwajacy kilka sekund.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 10 wrz 2012, 22:33

Odgrzewajac kotleta, czy ktoś moglby napisac nr elementow potrzebnych do wymiany tych napianczy?
W watku ktory przeczytalem nr czesci sa rózne.
Jakie literki maja napinacze juz poprawione? Wiem ze jedna strona to literka k inni podaja J.. czy ktoś może zrobic spis potzrebnych cześci?
Jedni podaja :
1 057109218K napinacz
2 059109092A uszczelka
3 N91077901 pierścień usczelniający
4 N10156205 śruba
5 N91052201 śruba
6 N91077901 pierścień uszczelniający

Ktore sa tymi juz poprawionymi?:-(

Znajomy dal mi zestawie od SOPY i tam bylo tak:

1. 059 109 217 C lewy napinacz

2. 059 109 229 L lewy łańcuch

3. 057 109 218 K prawy napinacz

4. 059 109 229 K prawy łańcuch

5. 059109092A uszczelka

6. N91077901 pierścień usczelniający

7. N10156205 śruba

8.N91052201 śruba

9. N91077901 pierścień uszczelniający

Czy te rzeczy tez sie wymienia? Czy jak?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Społeczność Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.

Tuborg1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 11 cze 2010, 22:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Tuborg1 » 12 wrz 2012, 20:44

fenomenalny, w ubiegłym roku wymieniałem komplet , a części kupowałem w DE według tego co zalecił mi serwis krzyżacki ,jak chcesz mogę przesłać Ci skan faktury.

mariusz22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 24 sie 2012, 13:34
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mariusz22 » 12 wrz 2012, 21:02

Ostatnio pani Sopa wysłala mi kalkulacje z cennikiem i numerami czesci jak znajde to podepne

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 13 wrz 2012, 10:48

mariusz22, oki to poszukaj jak mozesz

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 13 wrz 2012, 11:16

fenomenalny
Nie raz już było mówione o tym, że wymiana samych górnych napinaczy co najwyżej poprawi twoje samopoczucie ;)

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 13 wrz 2012, 11:29

MaTyS, ale ja nie pytam sie o to czy warto czy nie warto, bo kazdy z nas zna konsekwencje. Chce poprostu znac wykaz elementow potrzebnych do wymiany gornych napinaczy wraz z lancuchami. Czyli oprocz tych 4 elementow( prawy , lewy napinacz, prawy i lewy lancuch) jakie elementy sa potrzebne:-)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 13 wrz 2012, 12:10

fenomenalny
ÂŚruby N10156205 i N91052201 przychodzą te same na dwie strony.
Jak dla mnie to w twoim wykazie brakuje koła 2 x 057109116J. Nie wiem z jakiego powodu nie wymienili ich koledze Praulinka. Czyżby bez wywalania motoru nie dało rady ... ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja