[ C5+LPG] Płaska mapa gazu stag 300-6 isa2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 190
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
Jak bym ustawiał prawidłowo to lekko by szła w górę. Teraz mam prawie plaska (z lekkim podbiciem), a reszta to korekta po obrotach. Korekty są od 0% przy 4000[obr/min] do 11% na jałowych. Działa to dobrze, ale jak by mnożnik tak naprawdę nie jest ustawiony, tylko korekty po obrotach. Nie brałem się za ustawianie bo jeszcze muszę rozwiercić dysze i zmniejszy ciśnienie na reduktorze. Bo z korektami na jałowych mnożnik wychodzi ok. 0,8 , a na pełnym bucie przy 6000 [obr/min] prawie zapętla. Ale AFR mam ustawiony na około 12,5 i tak trzyma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
To już widać że isa nie działa poprawnie, przecież jałowe masz już ustawione po samej autokalibracji i tylko pozostaje korekta po temperaturze.kazio234 pisze:od 0% przy 4000[obr/min] do 11% na jałowych.
Ewidentnie isa miesza w korektach i ja bym ją przyblokował dla jałowych a jedynie pozwolił działać przy wyższych obrotach jeśli już koniecznie ma działać.
I moim skromnym zdaniem isa chyba może ewentualnie prawidłowo działać ale tylko w silnikach rzędowych.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 190
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
Nie, bo ja nie robiłem autoadaptacji. Po zmienię ciśnienia już nie ruszałem autoadaptacji. Isa ma auto stop, jak już zrobi co ma zrobić, ręcznie poprawiam różnice miedzy komórkami. Jest tak że w wierszy praktykowanie są takie same wartości. Rożnicę nie mogą być duże bo powoduje to dodatkowe rozbieganie się korekt na dwóch bankach.grzemo pisze:To już widać że isa nie działa poprawnie, przecież jałowe masz już ustawione po samej autokalibracji i tylko pozostaje korekta po temperaturze.kazio234 pisze:od 0% przy 4000[obr/min] do 11% na jałowych.
Ewidentnie isa miesza w korektach i ja bym ją przyblokował dla jałowych a jedynie pozwolił działać przy wyższych obrotach jeśli już koniecznie ma działać.
I moim skromnym zdaniem isa chyba może ewentualnie prawidłowo działać ale tylko w silnikach rzędowych.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 190
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
Na wykresach zieloną i niebieska linie masz poziomą, a nie pod kątem jak wcześniej. MAP to takie cos: http://allegro.pl/s10-mapsensor-czujnik ... 98944.html albo http://allegro.pl/map-sensor-lpg-ps-01- ... 19428.html (w starszej wersji). Na jałowych powinien pokazywać ok. 0.35, a na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie ok. 0,98 (Wskazania masz pod ciśnieniem gazu).daniel1997 pisze:kolego jak to sprawdzić i gdzie szukać gdzie to wypatrzyłeś bo ja jeszcze raczkuje w lpgkazio234 pisze:Masz coś nie tak z czujnikiem MAP. Ciągle masz ciśnienie 35[kPa].
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
daniel1997,
Jaki masz reduktor i jakie wtryski
Zastanawia mnie tak wysokie ciśnienie gazu, dlaczego gazownik tak zostawił.
Przecież dla wtrysków lepsze jest niższe ciśnienie a i mnożnik poszedłby automatycznie w górę.
Może zrób taki test.
Skasuj korekty paliwowe vagiem poprzez kasowanie błędów. Skasuj również mapy w stagu i pojeździj na samej pb z większymi obrotami tak z kilka km aby mapa pb na nowo ustaliła się w programie sterownika lpg.
Jaki masz reduktor i jakie wtryski

Zastanawia mnie tak wysokie ciśnienie gazu, dlaczego gazownik tak zostawił.
Przecież dla wtrysków lepsze jest niższe ciśnienie a i mnożnik poszedłby automatycznie w górę.
Może zrób taki test.
Skasuj korekty paliwowe vagiem poprzez kasowanie błędów. Skasuj również mapy w stagu i pojeździj na samej pb z większymi obrotami tak z kilka km aby mapa pb na nowo ustaliła się w programie sterownika lpg.
grzemo, reduktor tomasetto arctic at 09 wtryski valteki czerwone zmiejszał cisnienie i auto słabło na cisnieniu 1.25,1.30 przy takim ustawieniu jak jest zbiera sie dobrze klima włączona pełen gaz i moment 190 km tylko ta mapa mnie martwi.
[ Dodano: 2012-08-10, 21:55 ]
gdzie prawidłowo podięty powinien być map sensor w silniku 2.4,2.8 v6
[ Dodano: 2012-08-10, 21:55 ]
gdzie prawidłowo podięty powinien być map sensor w silniku 2.4,2.8 v6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Ciężko będziesz miał to ogarnąć na tych wtryskach.
A kasowanie map nic nie da gdyż najważniejszy jest mnożnik, który dla tych wtrysków jest za niski. Gazownik powinien poczytać instrukcję od staga, najlepiej kilka razy.
Najlepiej podaj z vaga jakie masz korekty po jeździe na lpg. Bloki pomiarowe, grupa 032 i 033.
A kasowanie map nic nie da gdyż najważniejszy jest mnożnik, który dla tych wtrysków jest za niski. Gazownik powinien poczytać instrukcję od staga, najlepiej kilka razy.
Najlepiej podaj z vaga jakie masz korekty po jeździe na lpg. Bloki pomiarowe, grupa 032 i 033.