Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFN 1.9 110 KM] A6 C5 1.9TDi - Czarny dym

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
pawel0284
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 lis 2011, 16:39
Lokalizacja: Lublin

[ AFN 1.9 110 KM] A6 C5 1.9TDi - Czarny dym

Post autor: pawel0284 » 08 sie 2012, 17:25

Witam,

Wiem ze temat pewnie byl walkowany x razy juz wiec prosze nie bijcie mnie :) Wiec czarny dymek pojawil sie jakies 2 tyg temu i zaczyna sie przy okolo 1600 obr. Podejrzewalem ze wtryski ale mechanik powiedzial ze EGR do wymiany. Podpial komputer i wyskoczyl ten problem:

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654

czy moglby mi ktos naswietlic problem i jak go rozwiazac?

Dodam ze dzisiaj go 2 razy odpalalem i mocno przygazowalem i dymu nie bylo wogole tylko dopiero po paru minutach sie pojawil.

dziekuje bardzo.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 sie 2012, 19:19

Kolego jak zapodasz logi statyczne to bedzie wiadomo czy to egr. czy n75 ( u mnei jak padlo n75 samochod mial hamulec przy 120 i wiecej nie jechal )...a do tego dymil...

pawel0284
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 lis 2011, 16:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pawel0284 » 08 sie 2012, 20:26

z predkoscia tez mialem problem ale wczesniej niz zaczal dymic. ale bylem pewien ze musze go troche pobujac po obwodnicy zeby EGR przeczyscic, bo jezdzac caly czas po miescie nie przekraczam 2000 obr.
Czy w domorosny mechanik da rade uporac z N75? Zeby go przeczyscic/zregenerowac?

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 sie 2012, 22:07

Kolego, na poczatku logi....bedzie wtedy wiadomo na 100 %

N75 to zaworek ktory Ty jestes w stanie wymienic w 5 min ( nawet jak nie ogarniasz tematu ;) ).
Nic nie trzeba zdejmowac, nic odkrecac...jedyne co nalezy zapamietac, to aby dobrze podlaczyc wezyki podcisnienia ( masz 3 od n75 ).

Ja w celu wyeliminowania wlasnie n75 zamienilem zaworki miejscami ( n75 z n18 ), sa one obok siebie... U mnie jednak wina poznego wstawania turbo jest VNT.
N75 raczej sie nie regeneruje ( czesc nierozbieralna ), ale czytalem na forum audiTT, ze jakos im sie to udalo...wg mnie lepiej kupic nowke ok 200-250 zl i bedziesz spal spokojnie.

Mozesz sprawdzic wezyki podcisnienia czy nie sa sparciale.

Czy rowniez miales kaganiec przy powiedzmy 120 ? czy nadal on wystepuje ?

pawel0284
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 lis 2011, 16:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pawel0284 » 07 paź 2012, 22:26

Witam, po dlugiej przerwie i duzej pomocy uzytkownika michok Zaslepilem EGR ( jutro go odslepie i zobacze co sie dzieje) i wymienilem N75. Mimo to czarny dym i odcinalo turbo. Okazalo sie ze trzeba przejrzec jeszcze wszystkie rury i doloty do turba. Peknieta okazala sie rura od intercoolera ( idzie do metalowej rury na przodzie samochodu i dalej do turba). Pare minut i naprawione. Narazie zalatana bo w niedziele nie mialem gdzie takiej rury dostac. Pisze to zeby jak ktos bedzie mial podobny problem to niech wie gdzie zerkac.

pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 paź 2012, 22:41

pawel0284, no to szkoda, ze nie poczytałeś forum wcześniej. Czarny dym to książkowy przypadek dziury w dolocie, opisany na forum pewnie z kilkaset razy <okok> .

Może kolega michok, wpuścił Cię troche na boczne tory, co ? <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

pawel0284
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 lis 2011, 16:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pawel0284 » 07 paź 2012, 22:54

Romans, teraz to ja wiem ale zeby przekopac wszystko na forum to troche czasu potrzeba :) Jak skojarzylem wszystkie fakty to tez zajarzylem co i jak. No ale grunt ze autko smiga jak trzeba, teraz tylko trzeba go przedmuchac. Mechanik sie uparl na EGR i koniecznie chcial go wymieniac. Kolega michok probowal pomoc jak najbardziej a ze z powodu brakow logow nie mogl bardziej. Ale jak najbardziej sie staral :]

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 paź 2012, 23:25

pawel0284, napisałem tak bo dla mnie i pewnie połowy forumowiczów ten czarny dym to od razu się kojarzy z dziura w dolocie. To jest tak oczywiste skojarzenie, że od jakiegoś czasu już o tym prawie sie nie pisze <okok>

Akurat kolega michok, tez ma niewielki staż na forum i dopiero się uczy więc może jeszcze też nie doczytał :) W każdym razie wpuścił Cie w maliny <luzik>

Jak to mówiono przed lat: Gierek też chciał dobrze, a że nie wyszło ???? <zalamka> :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 paź 2012, 09:45

RomanS, zauwaz Kolego, ze nikomu nawet sie nie chcialo podrzucic tematu w ktorym problem bylby poruszony...

U mnie wina za dymienie byl wlasnie odpowiedzialny n75...

jak to mowia, chcialem dobrze a wyszlo jak zawsze...

Poza tym Kolego ja tylko radze, kazdy ma wlasny umysl i kazdy jest dorosly i podejmuje wlasne decyzje...

Dobrze, ze autorowi tematu udalo sie zreanimowawc fure ;)...
szerokosci zycze,

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 paź 2012, 12:01

michok pisze:RomanS, zauwaz Kolego, ze nikomu nawet sie nie chcialo podrzucic tematu w ktorym problem bylby poruszony...
michok, faktycznie, ale mnie osobiście już dawno sie znudziło podrzucać tematy tym którym nie chce się szukać <figielek>
michok pisze:Dobrze, ze autorowi tematu udalo sie zreanimowawc fure ...
No to prawda <okok>

Tyle, że wcześniej wymienił N75 (kilkaset zł) i pomeczył się z zaślepianiem EGR (a teraz będzie "odślepiał").

A gdyby miał podpowiedź którą powinien dostać na dzień dobry to byłoby
pawel0284 pisze:Pare minut i naprawione
Dobre checi to mogą wystarczyć w dziale "na każdy temat" a w dziale technicznym podstawą jest postawienie rzetelnej diagnozy a nie zgaduj-zgadula :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 paź 2012, 14:02

RomanS pisze:
michok pisze:RomanS, zauwaz Kolego, ze nikomu nawet sie nie chcialo podrzucic tematu w ktorym problem bylby poruszony...
michok, faktycznie, ale mnie osobiście już dawno sie znudziło podrzucać tematy tym którym nie chce się szukać <figielek>
michok pisze:Dobrze, ze autorowi tematu udalo sie zreanimowawc fure ...
No to prawda <okok>

Tyle, że wcześniej wymienił N75 (kilkaset zł) i pomeczył się z zaślepianiem EGR (a teraz będzie "odślepiał").

A gdyby miał podpowiedź którą powinien dostać na dzień dobry to byłoby
pawel0284 pisze:Pare minut i naprawione
Dobre checi to mogą wystarczyć w dziale "na każdy temat" a w dziale technicznym podstawą jest postawienie rzetelnej diagnozy a nie zgaduj-zgadula :)
...pozostawie to bez komentarza...szkoda sobie nerwow psuc.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 paź 2012, 14:44

michok pisze:...pozostawie to bez komentarza...szkoda sobie nerwow psuc.
Alemichok, co sie podniecasz ? :)

Dołączyłeś do forum 4 miesiące temu z kupą problemów w Twoim aucie. Zamęczałeś kolegów dziesiątkami pytań, chyba tylko jeden Piotruś to wytrzymał. Ledwo cos tam ogarnałeś to zacząłeś udzielać porad na lewo i prawo. Jednocześnie sam zakładasz tematy z prośbą o objaśnienie odczytanych błędów, przyznajmy dość typowych i wielokrotnie omawianych. Co zreszta świadczyłoby, że z autem cos dalej się dzieje. Nie przeszkadza Ci to w ogloszeniu o sprzedaży opisywać go jako tzw. "igłe".

Ludzie Cię oceniają tak jak Cie widzą <okok> Jak dla mnie to taki troche ginekolog-amator jesteś. Tzn. gdzie palec wsadzić to już wiesz, co z nim zrobic może tez ale co z tego wynika to moze już niekoniecznie <luzik>

Nie obrażaj się, nie o to chodzi. Jestes gaduła i huraoptymista to juz taki jesteś, ale może czasami pomysl czy pisaniem o wszystkim co tylko Ci się kojarzy (jako prawdy bezwzględne) nie zaszkodzisz komuś albo nie narazisz na koszty i niepotrzebną pracę <okok>

Trochę pokory by się przydało, zwłaszcza w tak niepewnej dziedzinie jak leczenie "pacjenta" przez internet <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

pawel0284
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 lis 2011, 16:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pawel0284 » 08 paź 2012, 15:11

Panowie, odswierzylem ten temat tylko dlatego zeby gdyby ktos mial taka sama historie to wiedzial gdzie szukac, a nie po to zebyscie sie teraz przepychali tutaj. Autko smiga i a ja jestem wdzieczny tutaj wszystkim. Glownie michok bo bardzo szybko odpowiedzial i byl bardzo chetny do pomocy. Moze sie i mylil ale mial szczere checi i nie zrobil nic specjalnie.

Pozdrawiam i zycze wszystkim dobre dnia :)

[ Dodano: 2012-10-08, 15:16 ]
RomanS pisze:
michok pisze:RomanS, zauwaz Kolego, ze nikomu nawet sie nie chcialo podrzucic tematu w ktorym problem bylby poruszony...
michok, faktycznie, ale mnie osobiście już dawno sie znudziło podrzucać tematy tym którym nie chce się szukać <figielek>
michok pisze:Dobrze, ze autorowi tematu udalo sie zreanimowawc fure ...
No to prawda <okok>

Tyle, że wcześniej wymienił N75 (kilkaset zł) i pomeczył się z zaślepianiem EGR (a teraz będzie "odślepiał").

A gdyby miał podpowiedź którą powinien dostać na dzień dobry to byłoby
pawel0284 pisze:Pare minut i naprawione
Dobre checi to mogą wystarczyć w dziale "na każdy temat" a w dziale technicznym podstawą jest postawienie rzetelnej diagnozy a nie zgaduj-zgadula :)
N75 kosztowal mnie okolo 200 zl :) wiec w na UK "paundy" to nie wychodzi duzo :) Zwlaszcza ze tutaj on kosztuje od 4 do 5 razy wiecej :) Zaslepienie EGRu moze i bylo zle a moze dobre. Dzisiaj odkrece i zobaczymy roznice. Kwestia 5 minut i dwoch srobek :) A co do zgaduj zgadula, to taka teze mial mechanik, bo jak dodawal gazu to nie bylo syku wiec rury byly (w jego tezie) cale. Chcial wymienic EGR i tez by byla dupa zbita :)

Tazke panowie wszystko jest ok :) Nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja