[ BRE 2.0 140 KM] Chiptuning 2.0TDI
- murzyn89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2011, 08:48
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
[ BRE 2.0 140 KM] Chiptuning 2.0TDI
Witam wszystkich. Po zregenerowaniu napędu pompy olejowej i wywaleniu DPF'a, kolejną rzeczą nad którą się zastanawiam to podniesienie mocy w moim aucie. Chciałem się spytać, czy warto by było jakoś przygotować specjalnie samochód pod chiptuning. Myślałem tutaj o wyczyszczeniu wtrysków i wymianie, lub też wyczyszczeniu turbiny, a dopiero w następnej kolejności podnieść moc w aucie???
Wtryski mozna sprawdzic i jezeli bedzie taka potrzeba to wyczyscic lub co gorsza wymienic. Jesli chodzi o turbine to zalezy co chcesz osiagnac. Jezeli Twoja turbina jest sprawna, nie masz z nia zadnego prolemu to mozna pod nia napisac program tak mniej wiecej do ok. 165KM. Jezeli taki wynik Cie nie satysfakcjonuje to radze wymienic turbine na BRD lub CAHA od silnika 170KM, ale przy CAHA jest wiecej zabawy w montazu.
Z takim zestawem mozna celowac w okolice 190KM. Pytanie jak wyglada u Ciebie dwumas i sprzeglo ? Moze i w to trzeba bedzie zainwestowac i np. zalozyc komplet - wzmocniony dwumas + sprzeglo.
Jezeli jednak dalej taka moc nie spowoduje usmiechu na Twojej twarzy to kolejnym sposobem jest wymiana IC na bardziej wydajny ( np. montowany centralnie ) co w polaczeniu z powyzszymi zmianami zaowocuje moca ok 200KM
Ja moze w przyszlym roku bede cos robil w tym kierunku
Powodzenia !
Z takim zestawem mozna celowac w okolice 190KM. Pytanie jak wyglada u Ciebie dwumas i sprzeglo ? Moze i w to trzeba bedzie zainwestowac i np. zalozyc komplet - wzmocniony dwumas + sprzeglo.
Jezeli jednak dalej taka moc nie spowoduje usmiechu na Twojej twarzy to kolejnym sposobem jest wymiana IC na bardziej wydajny ( np. montowany centralnie ) co w polaczeniu z powyzszymi zmianami zaowocuje moca ok 200KM

Ja moze w przyszlym roku bede cos robil w tym kierunku

Powodzenia !

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Witam powiem Ci kolego na moim przykładzie . nie baw sie w sam program bo szkoda kasy . Wsadz sobie turbine CAHA bo BRD tylko nowe ze sprawdzonego zródła inaczej może późno wstawać . Wsadz jeszcze IC centralny koszta niewielki ja mam wsadzony od a4 b8 3.0 tdi ja dałem 250 zł + turbina 1700zł (pamietac trzeba zeby brac z kolektorem wtedy nie ma problemu z montażem trzeba przespawac flansze ). Jak to wsadzisz wtedy tylko trzeba jechac do kumatego Tunera zeby zrobił program z glowa u mnie wyszlo 205KM
Mi sie zawsze "podoba" jedno.. Ktos tworzy POSTA z konkretnym pytaniem, zeby sie czegos dowiedziec/poradzic, ale w zamian za to otrzymuje dziwne wpisy typu : kup sobie 5.2 V10, lub szkoda kasy kup sobie 2.7 lub 3.0 TDI.
Pytanie murzyn89 jest konretne : "podniesienie mocy w moim aucie" nigdzie nie ma napisane : podniesienie mocy w moim aucie czy zmiana na inny ?!
murzyn89
Zrob tak jak napisal Peter22 i spokojnie bedziesz mial te 200KM
Zastanow sie tylko co Cie interesuje, jaki zakres modyfikacji i do roboty

Pytanie murzyn89 jest konretne : "podniesienie mocy w moim aucie" nigdzie nie ma napisane : podniesienie mocy w moim aucie czy zmiana na inny ?!
murzyn89
Zrob tak jak napisal Peter22 i spokojnie bedziesz mial te 200KM




- murzyn89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2011, 08:48
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Ja myślałem o delikatnym podniesieniu mocy (ok 160-165 KM), tak żeby samochód żwawiej ruszał z 1-biegu, bo trochę wkurza mnie to, że ciężko ma ruszyć z miejsca, potem na dalszych biegach jest już OK. Nie chce też tracić za dużo pieniędzy na to, bo tak jak ktoś już kiedyś napisał, lepiej kupić 2.7 lub 3.0TDI, niż zwiększać moc w 2.0 i obciążać silnik, lecz w tym wypadku chciałbym, choć trochę zyskać więcej mocy, bo czasami naprawde czuję się jakbym jechał taczką:).. nie obrażając pozostałych użytkowników 2.0TDI:)
A co do 5.2 fsi michok, to sory ale póki co nie stać mnie na takie wydatki
A co do 5.2 fsi michok, to sory ale póki co nie stać mnie na takie wydatki

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
Ja nie pisalem o 5.2 fsi :P, ja pisalem o 2.7/3.0 tdi 
Kolego...zakup to pikus...utrzymac to jest problem :P.
Ludzie chipuja bo brakuje im mocy w calym zakresie ( podczas wyprzedzania np. )...
Tobie brakuje mocy przy ruszaniu...
na Twoim miejscu dalbym sobie spokoj...
chip kosztuje 1200-1400 zl...sam napisales, ze pozniej jest ok.
ja na Twoim miejscu bym jezdzil i olal sprawe ( przyzwyczail sie )...

Kolego...zakup to pikus...utrzymac to jest problem :P.
Ludzie chipuja bo brakuje im mocy w calym zakresie ( podczas wyprzedzania np. )...
Tobie brakuje mocy przy ruszaniu...
na Twoim miejscu dalbym sobie spokoj...
chip kosztuje 1200-1400 zl...sam napisales, ze pozniej jest ok.
ja na Twoim miejscu bym jezdzil i olal sprawe ( przyzwyczail sie )...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1124
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
- Imię: hmm?
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
- Kontakt:
Jeśli ma ktoś wątpliwości czy robic 2.0 tdi to zapraszam
Ostatnio zmieniony 12 sie 2012, 16:10 przez shaqal, łącznie zmieniany 1 raz.
witam.
większość ma ten sam problem!! a to dla tego że 1 blokuje jakiś tam program skrzyni!!
w niektórych egzemplarzach tego niema, a niestety w niektórych jest. Użytkuje A6 C6 avant z 2008 rok sprowadzona z belgii 2.0 Tdi BRE. Przyśpieszenie jest lepsze ale tylko na lepszym paliwie i tu czuć różnice przy zwykłym ON a verwie. Zalej lepsze paliwo. Po drugie na biegu jałowym po wciśnieciu pedału gazu skazówka zatrzymuje się na 3000 tys. obr dalej nie idzie. a przy ruszaniu na około 1900 obr. koniec z mocą. Słyszałem że to program. Może ktoś się na tym zna. Automat by przładował, ty musisz szybko wajchować. Ja także zbieram się z zamiarem podniesienia mocy ale gdzieś na około 200km. czekam na zastrzyk got. pozdrawiam:)
większość ma ten sam problem!! a to dla tego że 1 blokuje jakiś tam program skrzyni!!
w niektórych egzemplarzach tego niema, a niestety w niektórych jest. Użytkuje A6 C6 avant z 2008 rok sprowadzona z belgii 2.0 Tdi BRE. Przyśpieszenie jest lepsze ale tylko na lepszym paliwie i tu czuć różnice przy zwykłym ON a verwie. Zalej lepsze paliwo. Po drugie na biegu jałowym po wciśnieciu pedału gazu skazówka zatrzymuje się na 3000 tys. obr dalej nie idzie. a przy ruszaniu na około 1900 obr. koniec z mocą. Słyszałem że to program. Może ktoś się na tym zna. Automat by przładował, ty musisz szybko wajchować. Ja także zbieram się z zamiarem podniesienia mocy ale gdzieś na około 200km. czekam na zastrzyk got. pozdrawiam:)
- MICHALKAROLINA
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 26 lut 2012, 01:40
- Lokalizacja: FELTHAM/WROCLAW