Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BRE 2.0 140 KM] Chiptuning 2.0TDI

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
murzyn89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 paź 2011, 08:48
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

[ BRE 2.0 140 KM] Chiptuning 2.0TDI

Post autor: murzyn89 » 05 sie 2012, 10:55

Witam wszystkich. Po zregenerowaniu napędu pompy olejowej i wywaleniu DPF'a, kolejną rzeczą nad którą się zastanawiam to podniesienie mocy w moim aucie. Chciałem się spytać, czy warto by było jakoś przygotować specjalnie samochód pod chiptuning. Myślałem tutaj o wyczyszczeniu wtrysków i wymianie, lub też wyczyszczeniu turbiny, a dopiero w następnej kolejności podnieść moc w aucie???

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 05 sie 2012, 13:36

Wtryski mozna sprawdzic i jezeli bedzie taka potrzeba to wyczyscic lub co gorsza wymienic. Jesli chodzi o turbine to zalezy co chcesz osiagnac. Jezeli Twoja turbina jest sprawna, nie masz z nia zadnego prolemu to mozna pod nia napisac program tak mniej wiecej do ok. 165KM. Jezeli taki wynik Cie nie satysfakcjonuje to radze wymienic turbine na BRD lub CAHA od silnika 170KM, ale przy CAHA jest wiecej zabawy w montazu.
Z takim zestawem mozna celowac w okolice 190KM. Pytanie jak wyglada u Ciebie dwumas i sprzeglo ? Moze i w to trzeba bedzie zainwestowac i np. zalozyc komplet - wzmocniony dwumas + sprzeglo.

Jezeli jednak dalej taka moc nie spowoduje usmiechu na Twojej twarzy to kolejnym sposobem jest wymiana IC na bardziej wydajny ( np. montowany centralnie ) co w polaczeniu z powyzszymi zmianami zaowocuje moca ok 200KM <lol>

Ja moze w przyszlym roku bede cos robil w tym kierunku :)

Powodzenia ! <okok>

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 05 sie 2012, 13:43

Kolego...wg mnie lepiej zadzwon do jakiegos tunera ktory Ci wszystko konkretnie wyjasni.

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 05 sie 2012, 14:44

kup sobie gosciu 5.2 FSI

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 05 sie 2012, 15:52

moze z tym 5.2 fsi to przesadzasz...

chip sie jeszcze oplaca robic...ale reszte ?
Nie lepiej kupic 2.7tdi lub 3.0 tdi ?
bedziesz mial quatro i lepsza opcje...

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 05 sie 2012, 20:33

Witam powiem Ci kolego na moim przykładzie . nie baw sie w sam program bo szkoda kasy . Wsadz sobie turbine CAHA bo BRD tylko nowe ze sprawdzonego zródła inaczej może późno wstawać . Wsadz jeszcze IC centralny koszta niewielki ja mam wsadzony od a4 b8 3.0 tdi ja dałem 250 zł + turbina 1700zł (pamietac trzeba zeby brac z kolektorem wtedy nie ma problemu z montażem trzeba przespawac flansze ). Jak to wsadzisz wtedy tylko trzeba jechac do kumatego Tunera zeby zrobił program z glowa u mnie wyszlo 205KM

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 05 sie 2012, 23:08

Mi sie zawsze "podoba" jedno.. Ktos tworzy POSTA z konkretnym pytaniem, zeby sie czegos dowiedziec/poradzic, ale w zamian za to otrzymuje dziwne wpisy typu : kup sobie 5.2 V10, lub szkoda kasy kup sobie 2.7 lub 3.0 TDI.

Pytanie murzyn89 jest konretne : "podniesienie mocy w moim aucie" nigdzie nie ma napisane : podniesienie mocy w moim aucie czy zmiana na inny ?!

murzyn89

Zrob tak jak napisal Peter22 i spokojnie bedziesz mial te 200KM ;) Zastanow sie tylko co Cie interesuje, jaki zakres modyfikacji i do roboty :) :) :)

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 06 sie 2012, 21:12

dodam jeszcze ze zastanawiam sie nad kolejnym modem , czyli wsadzenie turbo gtb22 wydeszek troszke wiekszy przelot i mam nadzieje ze z 240 KM wyda . Pzdrawiam

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 06 sie 2012, 22:58

Peter22 pisze:dodam jeszcze ze zastanawiam sie nad kolejnym modem , czyli wsadzenie turbo gtb22 wydeszek troszke wiekszy przelot i mam nadzieje ze z 240 KM wyda . Pzdrawiam
No czekam na wyniki Twoich zmian jesli dojda do skutku :)

Awatar użytkownika
murzyn89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 paź 2011, 08:48
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: murzyn89 » 08 sie 2012, 21:38

Ja myślałem o delikatnym podniesieniu mocy (ok 160-165 KM), tak żeby samochód żwawiej ruszał z 1-biegu, bo trochę wkurza mnie to, że ciężko ma ruszyć z miejsca, potem na dalszych biegach jest już OK. Nie chce też tracić za dużo pieniędzy na to, bo tak jak ktoś już kiedyś napisał, lepiej kupić 2.7 lub 3.0TDI, niż zwiększać moc w 2.0 i obciążać silnik, lecz w tym wypadku chciałbym, choć trochę zyskać więcej mocy, bo czasami naprawde czuję się jakbym jechał taczką:).. nie obrażając pozostałych użytkowników 2.0TDI:)

A co do 5.2 fsi michok, to sory ale póki co nie stać mnie na takie wydatki :p

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 sie 2012, 21:54

Ja nie pisalem o 5.2 fsi :P, ja pisalem o 2.7/3.0 tdi :)
Kolego...zakup to pikus...utrzymac to jest problem :P.

Ludzie chipuja bo brakuje im mocy w calym zakresie ( podczas wyprzedzania np. )...
Tobie brakuje mocy przy ruszaniu...
na Twoim miejscu dalbym sobie spokoj...
chip kosztuje 1200-1400 zl...sam napisales, ze pozniej jest ok.

ja na Twoim miejscu bym jezdzil i olal sprawe ( przyzwyczail sie )...

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1124
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Rocznik: 2021
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 08 sie 2012, 23:29

Jeśli ma ktoś wątpliwości czy robic 2.0 tdi to zapraszam
Ostatnio zmieniony 12 sie 2012, 16:10 przez shaqal, łącznie zmieniany 1 raz.

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 09 sie 2012, 15:51

dokładnie 3.0 to juz jest klocek i 225 tez słabo jedzie wiem bo ojciec ma 3.0 tdi i tez dopiero po programie zaczyna jechac. jak bym mial kupowac 3.0 to dopiero po lifcie 240 KM i w manualu super sprawa

silny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 maja 2012, 22:32
Lokalizacja: WrocłaW

Post autor: silny » 26 sie 2012, 22:02

witam.
większość ma ten sam problem!! a to dla tego że 1 blokuje jakiś tam program skrzyni!!
w niektórych egzemplarzach tego niema, a niestety w niektórych jest. Użytkuje A6 C6 avant z 2008 rok sprowadzona z belgii 2.0 Tdi BRE. Przyśpieszenie jest lepsze ale tylko na lepszym paliwie i tu czuć różnice przy zwykłym ON a verwie. Zalej lepsze paliwo. Po drugie na biegu jałowym po wciśnieciu pedału gazu skazówka zatrzymuje się na 3000 tys. obr dalej nie idzie. a przy ruszaniu na około 1900 obr. koniec z mocą. Słyszałem że to program. Może ktoś się na tym zna. Automat by przładował, ty musisz szybko wajchować. Ja także zbieram się z zamiarem podniesienia mocy ale gdzieś na około 200km. czekam na zastrzyk got. pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
MICHALKAROLINA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 26 lut 2012, 01:40
Lokalizacja: FELTHAM/WROCLAW

Post autor: MICHALKAROLINA » 29 paź 2012, 17:50

Zajcu pisze:kup sobie gosciu 5.2 FSI a nie swirujesz z tuningowaniem 2 litrowego klekota.
Co za koles masakra ja mam 2.0 TDI i jestem zadowolony murzyn89 wrzuc wirusika i bedziesz zadowolony ja mialem 136 KM a teraz ponad 175KM i mi styka

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl