Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] [Audi a6 c5 2.5 tdi v6 ] problem z alterna

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

[ AKN 2.5 150 KM] [Audi a6 c5 2.5 tdi v6 ] problem z alterna

Post autor: JARGUT » 22 lip 2012, 20:21

Witam wszystkich mam problem z alternatorem a mianowicie już dwa razy wymieniałem regulator napięcia i efekt był taki że raz jezdziłem 2 dni zrobiłem około 120km i ponownie jakby go spaliło i znowu ładowanie 17.5 volta
Kolejny raz wymieniłem regulator i problem ponownie sie pojawił przejechałem około 20 km i znowy padł regulator napięcia
Jesli ktoś miał podobny problem bać wie co jest przyczyną prosze o pomoc
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 22 lip 2012, 20:30

Jakie regulatory zakładałeś ? Firmowe czy chiĂąskie no name ?

U mnie swego czasu uparty elektryk wymienił kolejno 4 chinczyki, które od razu padały az sie wkurzyłem i zmieniłem "fachowca" <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Post autor: JARGUT » 22 lip 2012, 20:49

Zakładałem jakies chiĂąskie bo tylko tkie dostępne były ,na boscha trzeba było czekać tydzien
Jakiej firmy najlepiej założyć ??
Ja myśle o boschu ale nie ma nigdzie
Kolega mówił że moge mieć uwaloną diode i dla tego tak sie dzieje sam nie wiem czy mogło by tak być !

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 22 lip 2012, 22:47

JARGUT pisze:Jakiej firmy najlepiej założyć
Najlepiej takiej jak producent alternatora. Ja mam Valeo 120A (chociaż lepsza opinię ma Bosch) więc został zamontowany Valeo.
JARGUT pisze:Kolega mówił że moge mieć uwaloną diode i dla tego tak sie dzieje sam nie wiem czy mogło by tak być !
Tu nie chciałbym się wymądrzać ani zgadywac. Jeśli wymontowujesz alternator to należałoby go sprawdzić kompleksowo, jesli tylko regulator bez wyciągania alternatora to może bym jeden raz zaryzykował (zalezy ile będzie kosztował regulator :) ).
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 23 lip 2012, 09:05

JARGUT, w alternatorze są jeszcze diody, które mogły się przypalić i co za tym idzie regulator nie jest w stanie wytrzymać takiego napięcia i siada.
Jak już go wymontujesz to oddaj do regeneracji, tam wszystko sprawdzą i będzie miał pewność że sytuacji już się raczej nie powtórzy.
Fuck Fuel Economy

mibimibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 lip 2012, 12:20
Lokalizacja: śląsk

Post autor: mibimibi » 29 lip 2012, 22:55

Też miałem taki przypadek,ale nie w audi. Wysokie ładowanie ok 15-15,5v i pulsowało. Wymiana regulatora- zero efektu. Demontaż alternatora i wylutowanie mostków prostowniczych. Na jednym mostku nie pamiętam którym przebicie miała jedna dioda.
Kupiłem alternator ze szrotu, przełożyłem mostek, nowy regulator, łożyska i śmiga już rok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja