Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AWX 1.9 131 KM] Brak mocy, turbina chodzi jedynie po odcze

Silniki wysokoprężne
dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

[ AWX 1.9 131 KM] Brak mocy, turbina chodzi jedynie po odcze

Post autor: dzban » 02 cze 2012, 17:53

Koledzy mam problem. Wiem, że moja suszarka w najlepszej kondycji nie jest na pewno ma luzy poprzeczne i delikatnie odczuwalne wzdłużne, ale do rzeczy. Turbina w ogóle nie ciągnie wciskam gaz w podłogę i praktycznie brak reakcji, bardzo długo wkręca się na obroty. Odczepiłem wąż podciśnienia od EGRu i wszystko ok pełny zakres obrotów, turbinę słychać i czuć jak ciągnie, ale oczywiście powyżej 3000 obrotów wpada w tryb awaryjny.

Powiedzcie, na których blokach zrobić logi? Nastawiać się na 2 turbinę czy to jakiś inny problem? Mam wymieniony silnik i od początku po przekładce pojawił się ten problem. Dodam, że jakoś w zeszłym roku czyściłem turbinę bo zacinały się kierownice i do tej pory wszystko było idealnie.


Dziękuję za pomoc

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 02 cze 2012, 21:20

To wyczyść kierownice turbiny jeszcze raz. pewnie jeździłeś na niskich obrotach i nagar się na nich zebrał.
Ja czysciłem tym i jest super już 6 miesięcy
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 03 cze 2012, 01:09

Chciałem wrzucić logi jednak w trakcie ich robienia wybadałem co jest. Słychać jak wirnik turbiny trze o obudowę to już wszystko jasne. Jedynie mogę zapytać czy wiecie gdzie w kuj-pom można regenerować ewentualnie czy jest sens zastanowić się nad używką? Różne opinie o tych regeneracjach słyszałem

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 04 cze 2012, 22:57

Obdzwoniłem popytałem i cartur życzy sobie od 900 do 1400zł w zależności jak tam środek wygląda.
Kilka innych punktów trochę taniej do 1000zł. Mam do wyboru jeszcze używkę, ale wiadomo to nic pewnego i za 500zł.
Co myślicie o tych regeneracjach z allegro ?
Pewnie środek jakaś tandeta...

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 744
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Brak mocy, turbina chodzi jedynie po odcze

Post autor: axe » 05 cze 2012, 09:19

dzban pisze:Koledzy mam problem. Wiem, że moja suszarka w najlepszej kondycji nie jest na pewno ma luzy poprzeczne i delikatnie odczuwalne wzdłużne, ale do rzeczy. Turbina w ogóle nie ciągnie wciskam gaz w podłogę i praktycznie brak reakcji, bardzo długo wkręca się na obroty. Odczepiłem wąż podciśnienia od EGRu i wszystko ok pełny zakres obrotów, turbinę słychać i czuć jak ciągnie, ale oczywiście powyżej 3000 obrotów wpada w tryb awaryjny.

Powiedzcie, na których blokach zrobić logi? Nastawiać się na 2 turbinę czy to jakiś inny problem? Mam wymieniony silnik i od początku po przekładce pojawił się ten problem. Dodam, że jakoś w zeszłym roku czyściłem turbinę bo zacinały się kierownice i do tej pory wszystko było idealnie.


Dziękuję za pomoc
mialem identyczny objaw
u mnie korozja na trzpieniu N18 (od egr) zawieszala zawor i egr byl otwarty caly czas.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 744
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 06 cze 2012, 19:26

zibi06 pisze:dzban, Niestety ciężko cokolwiek doradzać bo to Twoje pieniądze. Niestety to kosztuje. Tę i inne podobne z alledrogo moim zdaniem sobie daruj. Ja w swojej miałem do wymiany zmienną geometrię i wirnik. Naprawa w Turbotec-u z Jaworzna . Z wcześniejszymi "firmami" mam złe doświadczenia.. "Regenerowałem" w polecanym warsztacie, lipa. Kupiłem z firmy z Białegostoku (dodatkowo z wymienionym rdzeniem), powiedzmy że źle trafiłem, gwarancja hm... dziwna...
Używka, jak pisałem z pewnego źródła z możliwością sprawdzenia (po montażu).W innym przypadku to loteria ponieważ (z dużym prawdopodobieĂąstwem) będzie po niemałym przebiegu. Ale co zrobisz to Twoja decyzja..
Ostatnio byl przeze mnie przerabiany temat turbin. Jezeli nie masz dobrze zaprzyjaznionego warsztatu z serwisem renerujacym sprezarki to gwarancja jest na bardzo grzaskim gruncie. Zdarzylo sie mojemu znajomemu ze 3 turbina po firmie z niby renoma zaczela dzialac. W pierwszej uszczelniacze polecialy, w drugiej cos bylo znowu niedoregulowane ze na 4 i 5 biegu lapal tryb awaryjny - dopiero zaś trzecia okazala sie taka jak potzreba. Gdyby nie znajomosci pomiedzy mechanikiem a reneratorem to wiem ze temat bylby ciężki do załatwienia w miare krótkim czasie.
Odnośnie nowych - tu już jest ogólnie wesoło. Chiny robia turbosprezarki "garrett" za okolo 230 - 290 $ /sztuka. Ogladalem te turbiny od 2 krajowych sprzedawcow.(czyli te od 1400 do okolo 2000pln). Procedura jest taka. Towar z chin a w kraju jest przekladka czesci chlodnej i goracej. Alu po piaskowaniu/szkiełkowaniu (zupelnie inny wyglad aluminium niz garret z aso audi za 5.4 kPln). To samo ma sie z częścią żeliwna. Jedyne co wyszlo to naklejki na gruszcze i kolorowe zaslepki. W jednej zdarzylo sie ze trzeba bylo nawet obracać część aluminiowa bo żle była skrecona.
Jeżeli u mnie padnie to albo wstawie auto do warsztatu i niech sie warsztat martwi od a do z zeby było dobrze albo kupie używke.
Koledzy nie łudźcie sie na orginalne turbiny w dobrych cenach.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 07 cze 2012, 21:15

Koledzy jak tak mówicie to jednak postawie na używkę. Mam cos nagrane za 500zł jak będzie to z gwarancją to się nie zastanawiam. Jutro przejrze jeszcze cały układ podciśnienia - przedmucham go i zobaczę jak tam szczelności. EGR też przeczyszczę.
Dzięki za pomoc. Powiem co i jak gdy tylko będą postępy.

[ Dodano: 2012-06-27, 22:40 ]
Koledzy turbine podmieniłem i problem dalej jest. Turbina działa ale jak odczepie EGR. Możliwe, ze wtedy tez nie działa zmienna geometria i turbina jest ciągle otwarta? Gdzie dalej szukac problemów? Jakieś elektrozawory czy pompa podcisnienia czy sam już nie wiem.

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 744
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 02 lip 2012, 23:03

dzban pisze:Koledzy jak tak mówicie to jednak postawie na używkę. Mam cos nagrane za 500zł jak będzie to z gwarancją to się nie zastanawiam. Jutro przejrze jeszcze cały układ podciśnienia - przedmucham go i zobaczę jak tam szczelności. EGR też przeczyszczę.
Dzięki za pomoc. Powiem co i jak gdy tylko będą postępy.

[ Dodano: 2012-06-27, 22:40 ]
Koledzy turbine podmieniłem i problem dalej jest. Turbina działa ale jak odczepie EGR. Możliwe, ze wtedy tez nie działa zmienna geometria i turbina jest ciągle otwarta? Gdzie dalej szukac problemów? Jakieś elektrozawory czy pompa podcisnienia czy sam już nie wiem.
wymieniles/podmieniles zawor sterujacy egr? n18 ?
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 07 lip 2012, 16:32

Nic nie dłubałem na razi więcej. Zabrałem się za logi. Nie wiem czemu 000 się nie zapisały. Rozgrzeję ponownie auto i poprawię, najwyżej wrzucę screena z odczytów

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_90748.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_90750.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_90753.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_90747.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_90752.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_90751.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_90749.html
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_90746.html

i BSy
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_90763.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_90765.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_90766.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_90764.html

dzięki za analizę : )

michu1002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:29
Lokalizacja: barlinek

Post autor: michu1002 » 08 lip 2012, 23:48

ja do regeneracji w ogóle nie jestem przekonany, Na warsztacie juz widziałem tyle samochodów po regeneracjach i zawsze koĂączyło się wymianą na nową, a jak byś chciał to chyba mam taką turbinkę po 40 tyś przebiegu ale nie wiem, czy wspólnik nie sprzedał, daje ci pełną gwarancję bo wiem że jest idealna

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 09 lip 2012, 08:35

Piotrus, molgbys rzucic okiem na moje logi ?
a6-c5-25-tdi-prosze-o-ocene-logow-vt47729.htm

dziekuje z gory!

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 14 lip 2012, 00:33

Wymieniony N18 i są zmiany ale nie na lepsze. Niezależnie czy EGR jest podczepiony czy nie to turbo się nie chce załączyć. EGR czyściłem i chodzi bardzo ładnie. Zaworek używany może złom chociaż sam już nie wiem. Wydawało mi się, że wężyk od EGRu nie zasysał teraz w ogóle powietrza. Podmienić pompe VACUM? mam akurat drugą :)

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 18 lip 2012, 00:58

Czyli na bank dostałem rozwalony drugi N18 - zwłaszcza, że mi teraz ten błąd wywala:
17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
i pedał od hamulca robi się twardy! (nawet jak wężyk EGR jest podczepiony)

Za auto zabiorę się ponownie sobota/ niedziela jak tylko trochę czasu dorwę.
Pokuszę się o wymianę wszystkich przewodów od podciśnienia i podmienię wreszcie tą pompę jak i tak mam drugą : )

Wrzucę jeszcze logi z tym nowym zaworkiem

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_91799.html
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_91800.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_91801.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_91802.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_91803.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_91804.html

BSy
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_91805.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dzbansk8_91806.html

Obrazek

Koledzy, a tak ogólnie jesteście w stanie ocenić czy wszystko pozostałe gra z moją 6 czy to dopiero po dynamicznych?

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 27 lip 2012, 21:18

Aż mi wstyd za siebie... odczepił się wężyk od tego N18 <glupek> przejechałem się teraz i powiedzmy, że jest ok. Turbina wkręca się aż miło i by było wszystko dobrze ale pojawiło się coś nowego.

Audica odpala bardzo ładnie ale przejadę kawałek - nawet się porządnie nie rozgrzeje i nie chce odpalić. Zgasła mi dzisiaj 2 razy i musiałem bardzo długo kręcić i było słychać, że chce załapać ale coś ją blokowało i jak już chwyciła to strzeliła czarnym dymem. Sam nie wiem, układ paliwowy mi się zapowietrza czy coś z pompkami może? Na nowym silniku nawet 1000km jeszcze nie zrobiłem więc możliwości jest trochę.

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 30 lip 2012, 13:26

Z podciśnieniem raczej wszystko już ok. Sprawdziłem grupę 007 i przy rozgrzanym silniku na desce miałem 90stopni, a w grupie 007 3 kolumna ok.45, a 4 kolumna 88-90 to może po prostu walnięty ten czujnik od strony sciany grodziowej?

Piotruś pytanie do Ciebie, jak można Ci się odwdzięczyć za wielką pomoc?
Dziękuję najmocniej wszystkim za cenne rady dzięki którym audiczka nie chodzi już jak stara beczka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga