[A6 C5 1.8T 2000] Drżenie kierownicy przy ponad 100km/h
[A6 C5 1.8T 2000] Drżenie kierownicy przy ponad 100km/h
Witam. Autko mam od niedawna i tak dopiero po czasie widze wszystkie niuanse poukrywane. Jednym z nich jest drżąca kierownica przy prędkości ponad 100km/h, a jak przycisnę jeszcze o parę kilometrów to zaczyna drżeć jakby cała podłoga pod pedałami. Od czego to może być? Auto przeszło przegląd techniczny tydzień temu i nic nie wykazało. Na przeglądzie wymienili tarcze i klocki hamulcowe. Czy może to mieć coś wspólnego? Dzięki za porady!
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Miałem takie same objawy w Mondeo, tzn przy 110 km/h deska rozdzielcza zaczynała drżeć, i tak do 140 później prawie cisza i przy 160 km/h dosłownie cała auto tak drżało jakby miało sie za chwilę rozlecieć
Zawiechę miałem po remoncie, tarcze przetoczone, byłem na wyważaniu i nic, zamieniałem kolejnością koła i nic, zmniejszałem cisnienei i zwiększałem i też nic. :!: :!: :!:
Jeździłem z tym chyba ze 2 miesiące, magicy rozkładali ręce, dopiero zmiana w listopadzie opon z letnich na zimowe i w całym zakresie prędkości nic, żadnego nawet najmniejszego drżenia
W moim przypadku była to wina opon, które nie były w złym stanie wizualnym, nie miały guzów :-?
Po przełożeniu opon wszystkie objawy z drżeniem nagle ustały :mrgreen:
Moim zdaniem weź przełóż od kogoś 4 koła do swojej A6 i spróbuj się przejechać, być może tak jak u mnie zjawisko drżenia zniknie.
Zawiechę miałem po remoncie, tarcze przetoczone, byłem na wyważaniu i nic, zamieniałem kolejnością koła i nic, zmniejszałem cisnienei i zwiększałem i też nic. :!: :!: :!:
Jeździłem z tym chyba ze 2 miesiące, magicy rozkładali ręce, dopiero zmiana w listopadzie opon z letnich na zimowe i w całym zakresie prędkości nic, żadnego nawet najmniejszego drżenia


W moim przypadku była to wina opon, które nie były w złym stanie wizualnym, nie miały guzów :-?
Po przełożeniu opon wszystkie objawy z drżeniem nagle ustały :mrgreen:
Moim zdaniem weź przełóż od kogoś 4 koła do swojej A6 i spróbuj się przejechać, być może tak jak u mnie zjawisko drżenia zniknie.
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
censored możesz mieć rację,ja miałem tzw. balony na prawie nowych oponkach,jedna z przodu,druga z tyłu po przekątnej,diagnostyka zawiechy nic nie wykazała,gumojad wyważał koło z drugiej strony,perfekt stwierdził,podszedł z drugiej strony,pomacał naookoło ręką i powiedział,że to nie to,a ja durny,bo jak zwykle pośpiech,wsiadłem i po 500m krew mnie zalała,bo dalej to samo...wziąłem od kolesia zimówki na stalowych felach na chwilę i ... cud! płynąłem jak autobusem...po ściągnięciu opon,tu się zdziwiłem :shock: ,balon się zrobił ale do środka,tak była opona felerna,że zbrojenie w środku puściło,a jak ten mi sprawdzał,to nie mógł tego wyczuć,ktoś się spotkał z czymś takim?censored pisze:dodam jeszce,że oponki mogą być do wyrzucenia
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl
- mruczek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 lis 2008, 18:50
- Lokalizacja: podkarpacie/korczowa
Re: [A6 C5 1.8T 2000] Drżenie kierownicy przy ponad 100km/h
kolego do trzesienia kierownicą ma tylko albo nie wywarzone koła lub usatawienie zbieznosci czasami jak sa zjechane tarcze ale to by ci robiło przy chamowaniu ajak wymieniłes to odpadają tarcze
mruczeksp
Felgi wyglądają w porządku, ale co zauważyłem że koleś od którego kupowałem auto na każdym kółku ma założoną inna oponę, znaczy rózne bieżniki, jeszcze jedna opona z przodu nowa widać, a reszta już nawet zjechana sporo. może to być od tego że się opony różnią od siebie? Nie chce wywalić po daremno kupe kasy żeby opony 4 wymienić...
Co zrobiłem wczoraj to dopusciłem do opon tyle powietrza ile ma byc (wg naklejki przy wlewie paliwa) i musze stwierdzic ze to bicie znacznie sie zredukowało. Dzis rano spieszylem sie do roboty i jechalem kolo 130km/h i to nic w porownaniu z tym co dzialo sie przy 100km/h przed dopompowaniem,wtedy prawie kierownica mi odpadała. Wiec wielu z Was ma racje i problem pewnie tkwi w oponach, a więc trzeba wymienić. Dziękuje za wszelkie uwagi i sugestie!censored pisze:gks1, sprawdź daty produkcji na wszystkich oponach, mogą być już stare, z tego co piszesz w oponach właśnie szukałbym w tym momencie przyczyny, mogą być już pościnane i powstał efekt kwadratu a wtedy dzieją się cyrki z autem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa