Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] Czyszczenie parownika klimatyzacji

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

[ A6 C5] Czyszczenie parownika klimatyzacji

Post autor: Slawek 100 » 26 lip 2012, 09:36

Panowie potrzebuje porady technicznej. Jak się dostać do parownika klimatyzacji?

Z tego co się zorientowałem najlepszy dostęp jest po wymontowaniu schowka i tak gdzieś pod nogami pasażera jest ów takie cudo.

Chodzi mi generalnie o fakt iż czyszczenie klimatyzacji nie przyniosło zakładanych rezultatów i żeby nie marnować kasy ani czasu na kolejne próby postanowiłem bezpośrednio wyczyścić parownik. Wiem że najlepiej dostać się do niego i bez demontażu psiknąć pianką bakteriobójcza, a reszta syfu powinna wypłynąć na zewnątrz. Tyle teoria pytanie teraz jak?

Ktoś już takie coś przerabiał i może się podzielić wiedzą??

Z góry dzięki!

PS jakaś fota to już w ogóle zwali mnie z nóg ;)
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 lip 2012, 09:53

Slawek 100, ja to robiłem nie raz, w kilku różnych autach koncernu VAG (wszędzie podobnie). Po wymontowaniu schowka i wentylatora masz dostep do jednej strony parownika. Opisywalem to wielokrotnie, jakby Ci się chciało poszperac w moich postach... <okok>
Ostatnio był opisywany sposób z nawierceniem obudowy (ten czarny plastik) i aplikacji przez otwór środków grzybobójczych.

Jednak jeśli nikt wcześniej nie czyścił to zaręczam Ci, że najwięcej brudów masz na samym wentylatorze i w jego obudowie. Będą tam pokłady kurzu na kilka mm. To one przy zmianach temperatury i wilgotnosci śmierdzą. Wentylator po prostu umyłem a w obudowie to ręczniki papierowe + jakis płyn aby nawilzyć + robota ręczna <okok>

Wiadomo, że dalej w tych kanałach pewnie tez jest co nieco, ale nie byłem az tak zdeterminowany aby to rozbierać, wyczyscilem więc tylko tyle ile miałem dostep :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 26 lip 2012, 10:37

Powiedz mi czy dam rade to zrobić bez wyciągania tego parownika? Którędy jest tam dostęp do wprowadzenia wężyka ze środkiem czyszczącym?

Wydawało mi się że wentylator jest od góry pod filtrem kabinowym, a z opisów wnioskuje że do parownika można się dostać od środka po wymontowaniu schowka?

Dużo roboty z wymontowaniem schowka??
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 lip 2012, 10:44

Parownika nie wyciagniesz bez rozbierani całej obudowy a więc i całej deski rozdzielczej <okok>
Poza tym jak ? ze spuszczeniem czynnika ?
dostep jak pisałem po wyjeciu wentylatora, do jednej strony parownika ale wtedy można zapakować naniego piane i po włożeniu wentylatora właczyć go i pęd powietrza wtłoczy ja przez parownik <okok>

Wentylator jest na widoku po wyjeciu chowka.

Schowek jest mocowany na ok. 6 śrubkach, górne widać po otwarciu schowka, na dole, to trzeba sie schylić <okok> Czas pracy ok. 5 minnut moze mniej <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 26 lip 2012, 10:56

Dzięki wielkie za pomoc!

Dostęp do wnętrza żeby wprowadzić czynnik jest na widoku? czy trzeba coś wiercić albo rozkręcać?
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 lip 2012, 13:14

Slawek 100 pisze:Dostęp do wnętrza żeby wprowadzić czynnik jest na widoku? czy trzeba coś wiercić albo rozkręcać?
Dostep do parownika nie jest za wygodny, bardziej namacalne to jest niż widoczne :> ale da sie zrobić gdy masz środek z wężykiem <okok> Natomiast wnętrze obudowy wentylatora to już nie ma problemów <okok>

Mozna wywiercić otwór w obudowie ale poszukaj niedawno jeden z kolegów to opisywał i dał fotk bo otwor trzeba zrobić ostrożnie żeby nie wwiercić się w parownik. Z tym, że widoczności i tak nie ma za bardzo, tym bardziej jak wsadzisz przez otwór wężyk. Sam tego nie robiłem ale może to wygodniej ?

Z rozkręcania to tylko wyjęcie wentylatora, ale to juz duży otwór :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 26 lip 2012, 17:49

Dzięki za pomoc. Myślę że z takimi informacjami podołam :)

Pozdrawiam
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 08 lip 2014, 10:50

Ostatnio mało używam auto, więc klima zaczęła lekko walić grzybem

Wpadłem na pomysł, żeby przez otwór w którym zamontowany jest regulator obrotów dmuchawy wprowadzić końcówkę myjki ciśnieniowej i dobrze tam wszystko spłukać - ma to sens, czy narobię jakiegoś gnoju?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 lip 2014, 14:21

mwx pisze:wprowadzić końcówkę myjki ciśnieniowej i dobrze tam wszystko spłukać - ma to sens, czy narobię jakiegoś gnoju?
Hmm, dopóki nie zrobisz to się nie dowiesz <okok>

Weź tylko pod uwagę, że myjką ciśnieniową zrobisz pewnie niezłą zadymę wewnątrz obudowy a sa tam pewne rzeczy elektryczne (silniczki klap) no i tez wymiennik ma delikatne aluminiowe blaszki :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

banancz99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2011, 07:51
Lokalizacja: Lublin-Zamość

Post autor: banancz99 » 10 sie 2014, 22:23

Ja wepchałem przez ten otwór wężyk od środka do klimy prawie do parownika dostawał resztę dziury zapchałem żeby powietrze nie uciekało i włączyłem nawiew na Maxa i prawie cały środek wypryskałem (miałem środek za 10zł najtańszy) na 3 tygodnie był spokój wiec myślę żeby wurthem spróbować
Nie masz problemu?? znajdź kobietę kup samochód i przygarnij psa.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 11 sie 2014, 08:29

Właśnie problem w tym, że tak długo, jak będzie tam zalegał kurz i przeróżne śmieci, wszelkie środki będą pomagały na chwilę, głównie maskując zapach.
Nawet jeśli wytłuczesz całą tę zwierzynę z parownika to zaraz się na kurzu wyhoduje nowa.
Stąd mój hardkorowy plan brutalnego mycia.

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 01 sie 2015, 21:46

ktos podpowie motyw z nawierceniem plastiku zeby dostac sie do parownika od drugiej strony?
Był AFN 1997r.
Był AVG 1999r.
Był ASG 2003r.
Jest ANK 2001r.

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 02 sie 2015, 19:20

A ja mi sie wydaje ze to nie kurz w nawiewach tylko parownik, z wiatrakiem tez wydaje mi sie ze to nie to, sam rozbieralem chyba pierwszy raz i kurzu nie bylo. Problemem moze byc sam parownik do ktorego jest probem sie dostac, narazie sam probuje jezdzic tylko na klimie (nie wlaczam econ) i mam nadzieje ze wkoncu smrodzik przy pomocy srodkow bakterjobujczych sam ustanie.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 sie 2015, 22:23

damianio pisze:ktos podpowie motyw z nawierceniem plastiku zeby dostac sie do parownika od drugiej strony?
mam to nawiercone przez mechanika - już komuś obiecałem że zrobię fotki i pomierzę co i jak , postaram się to w tym tygodniu zrobić

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 03 sie 2015, 22:14

byloby milo z Twojej strony :D
wydaje mi sie ze trzeba nawiercic w miejscu pod wykadzina gdzie idzie taki jakby trojkatny plastik, chyba od niego odchodzi kanalik ktorym wydalane sa skropliny
Obrazek
Przed nawierceniem wole sie upewnic
Był AFN 1997r.
Był AVG 1999r.
Był ASG 2003r.
Jest ANK 2001r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl