Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] brak płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
aguamak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:32
Lokalizacja: Pomorskie

[ A6 C5] brak płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: aguamak » 22 lip 2012, 14:57

witam, koledzy po wczorajszej jeździe zauważyłem brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy, zasygnalizowane czerwoną kontrolką,dodam, że jechałem autostradką dłuższy czas w okolicach 180 km/h,boje się, że to może być uszczelka pod głowicą, ale jednocześnie dodam, że 5 dni wcześniej miałem naprawiane auto i spuszczany płyn z chłodnicy, więc moje pytanie jest czy poprostu układ mógł się odpowietrzyć po tym spuszczeniu i teraz trzeba było dolewkę zrobić, czy to może być ta uszczelka? dodam, że wycieku nie zauważyłem,a jadąc wczoraj również kontrolka od płynu się nie świeciła. dolewkę miałem ok 1,5 l. w zbiorniczku śladów oleju nie stwierdzam, podkorkiem oleju również dziwnych zmian nie widzę...jakie są jeszcze obawy ewentualnej nieszczelnej uszczelki pod głowicą? bo trochę się naczytałem i przestraszyłem <szok> proszę napiszcie, ja zaraz śmignę kawałek nad morze (60km) i dam znać czy płynu znowu ubyło, choć wolę dmuchać na zimne. pozdrawiam
dodam również,że nie stwierdziłem podwyższonej temperatury płynu chłodzącego podczas tej jazdy, było ciągle 90'C,a termostat mam nowy

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 22 lip 2012, 17:08

aguamak, nie strasz sam siebie na zapas :) na to zawsze bedzie czas <okok>

Płyn uzupełnileś to obseruj, albo wręcz wróć na autostradę i sobie pojedź dłuższy kawałek, i co jakiś czas sprawdzaj poziom <okok>

Poza tym podglądaj, wąchaj itp. Moze coś wykryjesz <okok>

Pamietaj, że plyn wyciekając na gorące części odparowuje i jedynie ewentualny osad może cos zdradzać.

A korek zbiorniczka miałeś dobrze zakręcony ? (wiem, że teraz o to pytac to troche póxno ale zwróć też na to uwagę) :)

Jest też metoda warsztatowa, ale trzeba mieć taki przyrząd w postaci pompki, którą montuje się zamiast korka zbiorniczka. Pompując nia wytwarza się ciśnienie i obserwuje wszystkie polączenia przewodów, weże itp. Oczywiście wycieku do wnętrza silnika nie zobaczysz, ale jeżeli po napompowaniu nie będzie się utrzymywało nadciśnienie a nie będzie wycieków zewnętrznych to też już cos oznacza <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

aguamak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:32
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: aguamak » 22 lip 2012, 21:35

dzięki, no ale wystraszyć się troszkę mogłem czytając forum, póki co wygląda na to, że przy ściąganiu chłodnicy mechanik następnie uzupełnił płyn a teraz układ się po prostu odpowietrzył i trzeba było zrobić dolewkę,narazie płynu nie ubyło :-)
tylko takie pytanko:
na stacji benzynowej mieli jedynie borygo różowy, i dolałem 1,5 l, wiem, że powinno być G-12 więc podpowiedźcie mi czy taka mieszanka borygo z G-12 się nie zważy? czy lepiej to spuścić i zalać całość G-12 rozcieĂączonym wodą destylowaną?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 22 lip 2012, 22:33

aguamak pisze:na stacji benzynowej mieli jedynie borygo różowy, i dolałem 1,5 l, wiem, że powinno być G-12 więc podpowiedźcie mi czy taka mieszanka borygo z G-12 się nie zważy? czy lepiej to spuścić i zalać całość G-12 rozcieĂączonym wodą destylowaną?
Teraz to juz po fakcie ale lepiej chyba było dolac wody destylowanej. Teraz to nie wiadomo co masz w układzie pod wzgledem właściwości i temperatury krzepnięcia.

Pewnie nic złego się nie stanie, ale ja bym najpierw sie upewnił, ze teraz płynu nie ubywa a jak juz bedzie wiadomo, że jest OK to bym wymienił.
To jednak koszt nie jest duzy a swięty spokój bezcenny <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja