Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MULTI] Multitronic a stromy podjazd

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

[ MULTI] Multitronic a stromy podjazd

Post autor: azes » 19 lip 2012, 20:05

Czytalem,ze multitronic nie lubi jazdy w gorach.
A jak sie ma do jego trwalosci srednio stromy podjazd z garazu podziemnego?

Zastanawialem sie czy nie obciaza to mocno skrzyni,jednak trzeba troche gazu dac aby podjechac a skrzynia zimna rano... dodatkowo musze sie na gorze zatrzymac/zwolnic zeby nie 'zaszurac' no i wtedy znowu obciazenie ruszanie pod gorke.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 19 lip 2012, 21:58

azes, nie przesadzasz ? Od tego auto jest aby jeździło <okok>

Troszkę żartując to zawsze można kupić jakiś traktor który bedzie je wciągał pod każdą górkę a z górki to już będziesz zjeżdżał samodzielnie <okok>

Ewentualnie wyciągarka na przednim zderzaku <radocha>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 19 lip 2012, 23:45

Romanie drogi musisz wiedziec ze multi jest bardzo delikatna skrzynia w przeciwienstwie do twojego tiptronica :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 20 lip 2012, 00:16

azes, delikatnosć delikatnością ale musi przecież móc przenieść cały moment obrotowy wyprodukowany przez AVF-a <okok> .

A chyba ten wyjazd z garazu nie zmusza Cię do wyciśnięcia z silnika jego maksymalnych mozliwości ?
Pytanie retoryczne, bo wiadomo, że nie <okok>

W takich sprawach dla mnie nie ma taryfy ulgowej. Widziałem rozbebeszona skrzynię multitronik i wiadomo jest jedno: nie ma siły zeby to się nie zużyło! Mam na mysli stozki i łaĂącuch. To wynika z konstrukcji. Ale nie dlatego, że ktoś wyjedzie z garazu pod górkę ! Takie obciążenia cześciowe każda skrzynia musi przenieść bez uszczerbku <okok>

Inaczej należałoby reklamować audi z multitronikiem : tylko do jeżdżenia po płaskim i z górki no i oczywiście zawsze z wiatrem <radocha>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 20 lip 2012, 00:40

Prawisz Pan z sensem.

Pytanie moje winika stad,iz czytalem,ze multi nie lubi jazdy w gorach. Pomyslawszy wiec,ze podjazdow tez.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 20 lip 2012, 01:02

azes, żarty żartami ale tak poważnie to skrzynia została tak zaprojektowana aby wytrzymać maksymalny moment obrotowy silnika. Zakładamy, że została dobrana odpowiednio <okok>
To czy ja obciążysz jazdą w górach czy na prostej to nie ma chyba znaczenia bo momentu maksymalnego i tak nie przekroczysz, z silnika nie wycisniesz więcej niż on w sobie ma <okok>
Wiadomo natomiast, że im cześciej będziesz wykorzystywał maksymalne możliwości mechanizmu tym szybciej ten mechanizm się zużyje, no ale to wiadome <okok>

Może być tak, że jeden kierowca bedzie w górach jeździł spokojnie a drugi poza górami szalał ciągnąc jeszcze załadowaną lawetę <mysli> W takim przypadku nie wiem co bardziej niezdrowe ? :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 20 lip 2012, 08:21

RomanS pisze:skrzynia została tak zaprojektowana aby wytrzymać maksymalny moment obrotowy silnika. Zakładamy, że została dobrana odpowiednio <okok>
Ja gdzieś czytałem że skrzynia liczona jest do każdego z typów silników oddzielnie z zakładką ok 28%... Czyli w teorii powinna wytrzymać niecałe 130% mocy Twojego silnika. Ile w tym prawdy to nie wiem.
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 20 lip 2012, 08:40

RomanS,chyba mnie przekonales i uspokoiles :) Poprostu wiele sie naczytalem o multitronicu i jego delikatnosci,moja skrzynia jest bardzo zadbana i chcialem jej oszczedzic nadwyrezania - moze ciut przesadzam no ale kilka razy dziennie z tej garazyny wyjezdzam. A od tego mamy forum zeby rozwiac watpliwosci.

Takze stokrotne dzieki za dyskusje.

No coz pozostaje sie przyzwyczaic do parkingu podziemnego

Roman dodalem Ci punkt za pomoc,teraz masz tyle punktow ile lat <rotfl>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 lip 2012, 09:03

azes, też się nad tym czasem zastanawiałem szczególnie, że silnik i skrzynia są zimne... ale wyjeżdżając z garażu podziemnego, robię to na 2 biegu i nie przekraczając 2k obrotów... więc myślę, że nie powinno być problemów... warto też, aby auto chwilę pochodziło przed ruszeniem... chociaż pół minuty... <okok>

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 20 lip 2012, 09:20

0x4B25A, niestety u mnie zbyt stromy i krotki wyjazd zebym mogl zapiac 'dwojkie',wyjazd powolutku i jeszcze musze przyhamowac na szczycie z obawy przed przytarciem podwoziem. dziadowski zrobili ten parking...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 lip 2012, 09:44

azes, uu... no to niefajnie... ;| Poza tym, w moim przypadku moc robi swoje... jak miałem stare auto, to też na 1 biegu musiałem ostro jechać ;|

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 20 lip 2012, 16:17

No wyjazd kiepski i waski do tego. Moznaby szybciej ale wasko i po wyjezdzie od razu chodnik i wyjazd na ulice takze trzeba powoli. No nic bede musial sie przyzwyczaic :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja