[ MULTI] Multitronic a stromy podjazd
[ MULTI] Multitronic a stromy podjazd
Czytalem,ze multitronic nie lubi jazdy w gorach.
A jak sie ma do jego trwalosci srednio stromy podjazd z garazu podziemnego?
Zastanawialem sie czy nie obciaza to mocno skrzyni,jednak trzeba troche gazu dac aby podjechac a skrzynia zimna rano... dodatkowo musze sie na gorze zatrzymac/zwolnic zeby nie 'zaszurac' no i wtedy znowu obciazenie ruszanie pod gorke.
A jak sie ma do jego trwalosci srednio stromy podjazd z garazu podziemnego?
Zastanawialem sie czy nie obciaza to mocno skrzyni,jednak trzeba troche gazu dac aby podjechac a skrzynia zimna rano... dodatkowo musze sie na gorze zatrzymac/zwolnic zeby nie 'zaszurac' no i wtedy znowu obciazenie ruszanie pod gorke.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
azes, delikatnosć delikatnością ale musi przecież móc przenieść cały moment obrotowy wyprodukowany przez AVF-a
.
A chyba ten wyjazd z garazu nie zmusza Cię do wyciśnięcia z silnika jego maksymalnych mozliwości ?
Pytanie retoryczne, bo wiadomo, że nie
W takich sprawach dla mnie nie ma taryfy ulgowej. Widziałem rozbebeszona skrzynię multitronik i wiadomo jest jedno: nie ma siły zeby to się nie zużyło! Mam na mysli stozki i łaĂącuch. To wynika z konstrukcji. Ale nie dlatego, że ktoś wyjedzie z garazu pod górkę ! Takie obciążenia cześciowe każda skrzynia musi przenieść bez uszczerbku
Inaczej należałoby reklamować audi z multitronikiem : tylko do jeżdżenia po płaskim i z górki no i oczywiście zawsze z wiatrem

A chyba ten wyjazd z garazu nie zmusza Cię do wyciśnięcia z silnika jego maksymalnych mozliwości ?
Pytanie retoryczne, bo wiadomo, że nie

W takich sprawach dla mnie nie ma taryfy ulgowej. Widziałem rozbebeszona skrzynię multitronik i wiadomo jest jedno: nie ma siły zeby to się nie zużyło! Mam na mysli stozki i łaĂącuch. To wynika z konstrukcji. Ale nie dlatego, że ktoś wyjedzie z garazu pod górkę ! Takie obciążenia cześciowe każda skrzynia musi przenieść bez uszczerbku

Inaczej należałoby reklamować audi z multitronikiem : tylko do jeżdżenia po płaskim i z górki no i oczywiście zawsze z wiatrem

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
azes, żarty żartami ale tak poważnie to skrzynia została tak zaprojektowana aby wytrzymać maksymalny moment obrotowy silnika. Zakładamy, że została dobrana odpowiednio
To czy ja obciążysz jazdą w górach czy na prostej to nie ma chyba znaczenia bo momentu maksymalnego i tak nie przekroczysz, z silnika nie wycisniesz więcej niż on w sobie ma
Wiadomo natomiast, że im cześciej będziesz wykorzystywał maksymalne możliwości mechanizmu tym szybciej ten mechanizm się zużyje, no ale to wiadome
Może być tak, że jeden kierowca bedzie w górach jeździł spokojnie a drugi poza górami szalał ciągnąc jeszcze załadowaną lawetę
W takim przypadku nie wiem co bardziej niezdrowe ? 

To czy ja obciążysz jazdą w górach czy na prostej to nie ma chyba znaczenia bo momentu maksymalnego i tak nie przekroczysz, z silnika nie wycisniesz więcej niż on w sobie ma

Wiadomo natomiast, że im cześciej będziesz wykorzystywał maksymalne możliwości mechanizmu tym szybciej ten mechanizm się zużyje, no ale to wiadome

Może być tak, że jeden kierowca bedzie w górach jeździł spokojnie a drugi poza górami szalał ciągnąc jeszcze załadowaną lawetę


Części samochodowe online - Motostacja pl
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Ja gdzieś czytałem że skrzynia liczona jest do każdego z typów silników oddzielnie z zakładką ok 28%... Czyli w teorii powinna wytrzymać niecałe 130% mocy Twojego silnika. Ile w tym prawdy to nie wiem.RomanS pisze:skrzynia została tak zaprojektowana aby wytrzymać maksymalny moment obrotowy silnika. Zakładamy, że została dobrana odpowiednio
Fuck Fuel Economy
RomanS,chyba mnie przekonales i uspokoiles
Poprostu wiele sie naczytalem o multitronicu i jego delikatnosci,moja skrzynia jest bardzo zadbana i chcialem jej oszczedzic nadwyrezania - moze ciut przesadzam no ale kilka razy dziennie z tej garazyny wyjezdzam. A od tego mamy forum zeby rozwiac watpliwosci.
Takze stokrotne dzieki za dyskusje.
No coz pozostaje sie przyzwyczaic do parkingu podziemnego
Roman dodalem Ci punkt za pomoc,teraz masz tyle punktow ile lat

Takze stokrotne dzieki za dyskusje.
No coz pozostaje sie przyzwyczaic do parkingu podziemnego
Roman dodalem Ci punkt za pomoc,teraz masz tyle punktow ile lat

azes, też się nad tym czasem zastanawiałem szczególnie, że silnik i skrzynia są zimne... ale wyjeżdżając z garażu podziemnego, robię to na 2 biegu i nie przekraczając 2k obrotów... więc myślę, że nie powinno być problemów... warto też, aby auto chwilę pochodziło przed ruszeniem... chociaż pół minuty... 
