Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Słaba klimatyzacja na postoju

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
CzarekJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 cze 2008, 08:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarekJ » 30 cze 2011, 17:29

RomanS pisze: Problem może być w wentylatorze (że wcale nie chodzi) lub w załączaniu 2 biegu (poza wentylatorem).
Kolega Sebastian napisał, że wentylator elektryczny włącza się razem z klimatyzacją.
Proszę czytać ze zrozumieniem a nie czepiać sie z byle powodu do postów innych osób.
Dobrze by było doprecyzować tylko czy włącza się drugi bieg tego wentylatora.

Gdybym rozumował tak jak kolega to bym nigdy w swoim aucie nie wymieniał np. filtra "kabinowego", no bo po co, przecież znajduje się ponad 1 metr od zderzaka.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 30 cze 2011, 17:49

CzarekJ pisze:RomanS napisał/a:

Problem może być w wentylatorze (że wcale nie chodzi) lub w załączaniu 2 biegu (poza wentylatorem).


Kolega Sebastian napisał, że wentylator elektryczny włącza się razem z klimatyzacją.
Proszę czytać ze zrozumieniem a nie czepiać sie z byle powodu do postów innych osób.
O, widzę, że Kolega się obraził <mysli>

A niepotrzebnie ! Jeszcze nie przywitałeś się na forum a już fochy ? <mysli>

O wentylatorze wiem, bo sam jako pierwszy w tym temacie pytałem o to autora !

Także również prosze o czytanie ze zrozumieniem !

Tyle, że autor odpowiedział ogólnie, że wentylator chodzi a nie napisał czy załącza się 2 bieg ??? I nie wiem, czy potrafi odróżnić ten 2 bieg od 1 biegu ?
CzarekJ pisze:Gdybym rozumował tak jak kolega to bym nigdy w swoim aucie nie wymieniał np. filtra "kabinowego", no bo po co, przecież znajduje się ponad 1 metr od zderzaka.
To już czysta złosliwość !!! Nigdzie tak nie napisałem o filtrze kabinowym !!!

Mysle, że to w odwecie, że wytknąłem bezsens pisania o niedroznych przewodach wentylacyjnych <lol> Jak przewody o średnicy kilku cm mogłyby być niedrożne ? Czyżby mchem zarosły ? <lol>

Zaś co do filtrów kabinowych to niejednokrotnie spotkałem się z filtrami (nie w moich autach) tak zapakowanymi, że mozna by w nich przysłowiowe ziemniaki sadzić <szok>
Skutkowało to oczywiscie smrodem w kabinie i zaparowywaniem szyb, ale nie eliminowało to działania klimatyzacji !!! I znowu dlaczego niby na postoju ten filtr kabinowy miałby eliminować dzialanie klimy a w czasie jazdy już nie ???

Jeszcze raz powtórzę: skupmy się na pisaniu rzeczy mogących pomóc autorowi tematu a nie na tym co komu przychodzi do głowy ! <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 03 lip 2011, 14:52

Przyłacze sie.. i moze naprowadze...
W moim A6 jest zwykłe sprzęgło na kompresorze , nie wiem jaki jest moment zmiany na tzw "zawór sterujący pracą sprężarki" moze rok produkcji , rodzaj klimatyzacji - nieistotne, ale do czego zmierzam... - w wielu Audi jest problem "zrywanych zabespieczen" na kompresorze - tych z zaworem elektrycznym - dzieje sie to w momencie wzrostu ciśnienia po stronie HI wiec sprężarke bym odrzucił... co najwyżej zastanowiłbym sie czy sam zawór czasami nie płata figla czasami tak bywa... Może rodzaj dyszy rozprężnej trzeba zmienić na te , która ma inne wartosci ciśnienia LO - moze ona kiksuje... chłodnice i wentylator... mozliwe poniewaz gdy dostateczna wymiana ciepła miedzy skraplaczem (chłodnicą) a otoczeniem nie ma miejsca wtedy zawór sterujacy spręzarką "rozłacza" obieg z duzego (do parownika) na mały - wewnatrz spręzarki za pośrednictwem czujnika cisnienia....zagmatwałem ale czegoś trzeba sie uczepic ;)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

vitex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 11 lip 2012, 11:41
Lokalizacja: Trzemeszno

Post autor: vitex » 12 lip 2012, 12:15

Witam kolegów !!!

Jestem nowy - bo kupiłem sobie a6 :)

I mam pytanie. Właśnie jestem w trakcie wymiany wentylatora chłodnicy klimatyzacji. Dziś przyjedzie i będzie zakładany. Pytanie brzmi : jak możliwe jest (czytam to już w którymś wątku), że silnik wentylatora jest dwu biegowy, skoro złącze jest dwupinowe ?? No jak to jest możliwe ?? Rozumiem, że jakąś "rezystancją" sterowana jest prędkość obrotów - ale jaki 1 bieg czy drugi ?? Dwoma pinami nie da się tego uzyskać ....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 12 lip 2012, 15:35

vitex, bardzo prosto: 2 rózne napięcia ! :>
Części samochodowe online - Motostacja pl

rafal28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 lip 2010, 19:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rafal28 » 12 lip 2012, 19:05

U mnie tez tak było że w czasie jazdy wszystko ok a gdy zatrzymywałem się na skrzyżowaniu w korku trochę dłużnej niż minuta to leciało ciepłe powietrze no i po wymianie wentylatora problem zniknął,(wymieniłem bo mi padł i nawet nie chciał już startować) nowy wentylator chodzi jak burza teraz 30 minut stałem samochodem i sprawdzałem i jest ok :)

vitex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 11 lip 2012, 11:41
Lokalizacja: Trzemeszno

Post autor: vitex » 13 lip 2012, 09:16

RomanS pisze:vitex, bardzo prosto: 2 rózne napięcia ! :>
No tak - ale nie jest dwu biegowy .... Roznica w obrotach, ale biegow jako takich nie ma

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 lip 2012, 09:27

vitex pisze:No tak - ale nie jest dwu biegowy .... Roznica w obrotach, ale biegow jako takich nie ma
Gdy napięcie będzie się zmieniało liniowo, to i obroty będą zachowywać się podobnie... bezstopniowo <okok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 13 lip 2012, 09:43

vitex, no jak nie 2 biegowy ? Są 2 różne napięcia, w wyniku czego otrzymuje się 2 różne prędkości obrotowe. To jest jedna z metod sterowania obrotami silnika elektrycznego <okok>

Chciałbys tu mieć skrzynię biegów ? :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

pawel0502
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwie 2013, 19:20
Lokalizacja: mława

Post autor: pawel0502 » 12 maja 2013, 21:39

witam tak czytam wasze wątki i zastanawiam się co jest u mnie (wentylator wymieniony czynnik nabity a po 2 -3 dniach koniec chłodzenia podczas odpalenia klimy po długim postoju gdy auto jest nagrzane jak w piekle załącza się wentylator tylko na pierwszy bieg a obie rurki są takie sobie nie powiem bo zaczyna być to trochę wkurzające tak więc proszę o pomoc

[ Dodano: 2013-07-04, 20:21 ]
witam ponownie Panowie pomóżcie nabiłem klime, 875g czynnika bo podobno tyle wchodzi po nabiciu świetnie spisywała się przez 2 dni sprawdziłem szczelność, wymieniłem dławik sprawdziłem ciśnienie sprężarki 1,9 bara, nowy wentylator po nabiciu pracował na 1 i 2 drugim biegu jak powinien co najlepsze zastanawiałem się nad sprężarką ale przez te 2 dni przy 32 *C wychłodziła mi momentalnie wyczyściłem chłodnice a teraz gucio po wejściu do auta i odpaleniu klimy parówa jak nie wiem co no jakby ogniem po oczach ktoś dawał nie wiem czy czyszczenie parownika coś pomoże PROSZę O PODPOWIEDÂŻ bo już mi ręce opadają :|

EDDIE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 mar 2012, 07:59
Lokalizacja: chrzanow

Post autor: EDDIE » 04 lip 2016, 12:30

Witam podpinam się pod temat <okok> . Mam problem z klimatyzacja a dokładnie chodzi o to ze słabo chłodzi podczas jazdy a na postoju po jakiś 2 min. <uoee> słychac jak przestawiają sie klapy i przestaje w ogóle chłodzić :| . Klima byla nabijana jakis miesiac temu u znajomego i jest napewno szczelna tylko oboje odnieslismy wrażenie ze dziala słabo , wiatra sie załącza wraz z klima ale chyba sie nie włącza drugi bieg bo kiedy wydaje mie sie ze lepiej bylo go słychac. jak sprawdzic wiatrak albo co jeszcze moze byc z ta klima ?? Pomocy bo zapawiadaja gorace dni ....

Ajlar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwie 2016, 18:21
Lokalizacja: KrK

Post autor: Ajlar » 14 lip 2016, 18:00

Sporo ciekawych i przydatnych informacji odnosnie dzialania klimy i jak poprawnie ja uzywac, mozna znalezc na blogu http:..............................................
Ostatnio zmieniony 17 mar 2018, 18:29 przez Ajlar, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja