[ ACK 2.8 193 KM] AUDI A6 C5 1998 2,8 ACK quattro LPG 3 prob
[ ACK 2.8 193 KM] AUDI A6 C5 1998 2,8 ACK quattro LPG 3 prob
Witam! Od niedawna mam problem z autem na LPG. A mianowicie cały czas skaczą mi obroty biegu jałowego tak że przy ostrym skręcie auto potrafi zgasnąć i jak stoi wibruje autem. Wcześniej podobny problem miałem na benzynie. Pomogło
-czyszczenie i adaptacja przepustnicy
-wymiana wężyków od podciśnienia
-wymiana świec
-wymiana filtra powietrza i czyszczenie dolotu
-wycięcie katalizatorów
-czyszczenie odm i sprawdzanie ezektora (są przepływy we właściwym kierunku)
Obroty na benzynie ustabilizowały się ale odczuwalny jest duży spadek mocy auto bardzo powoli się zbiera i czasami czuję jakbym jeździł maluchem. A więc to pierwszy problem występuje na LPG na benzynie chodzi prawie idealnie poza tak mi sie wydaje spadkiem mocy.
Drugi problem polega na tym że 3ech gazowników sprawdzało instalacje i wszyscy mówią że jest OK. Sprawdzane i czyszczone wtryskiwacze sprawdzane połączenia wymieniony moduł wymienione filtry gazu oraz węże. Ciśnienie na reduktorze OK. Gdy zaciśnie się na 6 cylindrze weżyk od gazu lub wypnie wtyczkę od wtryskiwacza, praktycznie brak reakcji. Dodam że to Gaz PRINSA Mówią że problem jest na szóstym cylindrze tak jakby auto nie miało tam dobrej iskry (świeca okopcona na czarno) lub kompresji. We wtorek jadę na kompresję wiec napisze jaki jest tego wynik.
Jeszcze jedna sprawa to wycieki oleju i smród palonego oleju z tyłu silnika po lewej stronie. Tam jest taka okrągła zaślepka. Potrzebowałbym informacji jak sie nazywa albo nr producenta. Może ktoś ma ETKę.Czy ktoś spotkał się z takim problem. A mianowicie
1.Spadek mocy na benzynie i na gazie (być może przez szalejące obroty na gazie i brak możliwości jej regulacji)
2.Obroty biegu jałowego, trzęsienie silnikiem podczas postoju i czasami gaśnięcie podczas skręcania i wrzucania na LPG
3. Informacja na temat zaślepki wałka
ps
Co do sprawy nr 1 to podejrzewam jeszcze cewke bo jeden z gazowników mowil ze słabo chodzi na 6 cylindrze i troche słabej na 1. Jak sprawdzić cewkę zapłonową? Da się jakoś z VAG a czy jedynie podmianka?? A może to wina samego gazu. Ma ktoś dobrego gazownika co ustawia PRINSA z okolic Sosnowca (Katowic). I czy ktoś pomógł mi podmienić cewkę ze swoją powinna pasować również od 2,4. Proszę o pomoc.
Dodam tylko że VAG pokazuje sporadyczne błędy sondy po odpięciu ich nie było żadnej różnicy.
skany z VAG a auto pracowało na PB
http://obrazki.elektroda.pl/7391532100_1340217666.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/9099714700_1340217667.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/6906926700_1340217669.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/5112564500_1340217670.jpg
Jak na pierwszy post trochę się rozpisałem ale wiem że tak być może bedzie lepiej.
Pozdrawiam
i mam nadzieje że ktoś pomoże bo na innych forach nikt nie pomógł:(
-czyszczenie i adaptacja przepustnicy
-wymiana wężyków od podciśnienia
-wymiana świec
-wymiana filtra powietrza i czyszczenie dolotu
-wycięcie katalizatorów
-czyszczenie odm i sprawdzanie ezektora (są przepływy we właściwym kierunku)
Obroty na benzynie ustabilizowały się ale odczuwalny jest duży spadek mocy auto bardzo powoli się zbiera i czasami czuję jakbym jeździł maluchem. A więc to pierwszy problem występuje na LPG na benzynie chodzi prawie idealnie poza tak mi sie wydaje spadkiem mocy.
Drugi problem polega na tym że 3ech gazowników sprawdzało instalacje i wszyscy mówią że jest OK. Sprawdzane i czyszczone wtryskiwacze sprawdzane połączenia wymieniony moduł wymienione filtry gazu oraz węże. Ciśnienie na reduktorze OK. Gdy zaciśnie się na 6 cylindrze weżyk od gazu lub wypnie wtyczkę od wtryskiwacza, praktycznie brak reakcji. Dodam że to Gaz PRINSA Mówią że problem jest na szóstym cylindrze tak jakby auto nie miało tam dobrej iskry (świeca okopcona na czarno) lub kompresji. We wtorek jadę na kompresję wiec napisze jaki jest tego wynik.
Jeszcze jedna sprawa to wycieki oleju i smród palonego oleju z tyłu silnika po lewej stronie. Tam jest taka okrągła zaślepka. Potrzebowałbym informacji jak sie nazywa albo nr producenta. Może ktoś ma ETKę.Czy ktoś spotkał się z takim problem. A mianowicie
1.Spadek mocy na benzynie i na gazie (być może przez szalejące obroty na gazie i brak możliwości jej regulacji)
2.Obroty biegu jałowego, trzęsienie silnikiem podczas postoju i czasami gaśnięcie podczas skręcania i wrzucania na LPG
3. Informacja na temat zaślepki wałka
ps
Co do sprawy nr 1 to podejrzewam jeszcze cewke bo jeden z gazowników mowil ze słabo chodzi na 6 cylindrze i troche słabej na 1. Jak sprawdzić cewkę zapłonową? Da się jakoś z VAG a czy jedynie podmianka?? A może to wina samego gazu. Ma ktoś dobrego gazownika co ustawia PRINSA z okolic Sosnowca (Katowic). I czy ktoś pomógł mi podmienić cewkę ze swoją powinna pasować również od 2,4. Proszę o pomoc.
Dodam tylko że VAG pokazuje sporadyczne błędy sondy po odpięciu ich nie było żadnej różnicy.
skany z VAG a auto pracowało na PB
http://obrazki.elektroda.pl/7391532100_1340217666.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/9099714700_1340217667.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/6906926700_1340217669.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/5112564500_1340217670.jpg
Jak na pierwszy post trochę się rozpisałem ale wiem że tak być może bedzie lepiej.
Pozdrawiam
i mam nadzieje że ktoś pomoże bo na innych forach nikt nie pomógł:(
Pozdrawiam.
Marcin Bański
Marcin Bański
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Nic nie piszesz o filtrze paliwa, może już zasyfiony i nie przepuszcza odpowiedniej ilości paliwa. Warto sprawdzić również wskazania przepływki.
Nr zaślepki 078 103 113 E, w aso około 30 zł.
No i lpg ewidentnie do regulacji. Musisz zalogować grupę 006 i 007 na lpg w momencie opisywanych problemów, możliwe że wtryski leją.
Nr zaślepki 078 103 113 E, w aso około 30 zł.
No i lpg ewidentnie do regulacji. Musisz zalogować grupę 006 i 007 na lpg w momencie opisywanych problemów, możliwe że wtryski leją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Witam! Dziś udało zmierzyć mi sie kompresję a więc
1 cylinder - 12,3
2 cylinder - 12,5
3 cylinder - 13,0
4 cylinder - 12,5
5 cylinder - 12,5
6 cylinder - 12,0
Czyli co z tym 6 stym cylindrem czyli jednak dobry gazownik?
[ Dodano: 2012-07-02, 23:30 ]
Powyżej masz linki wiec jak wejdziesz tam masz blok nr 6 i 7
[ Dodano: 2012-07-03, 13:00 ]
Jaka powinna być kompresja w tym autku?
Czy i ewentualnie jak sprawdzić ustawienie rozrządu za pomocą VAG a ?
1 cylinder - 12,3
2 cylinder - 12,5
3 cylinder - 13,0
4 cylinder - 12,5
5 cylinder - 12,5
6 cylinder - 12,0
Czyli co z tym 6 stym cylindrem czyli jednak dobry gazownik?
[ Dodano: 2012-07-02, 23:30 ]
Powyżej masz linki wiec jak wejdziesz tam masz blok nr 6 i 7
[ Dodano: 2012-07-03, 13:00 ]
Jaka powinna być kompresja w tym autku?
Czy i ewentualnie jak sprawdzić ustawienie rozrządu za pomocą VAG a ?
Pozdrawiam.
Marcin Bański
Marcin Bański
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Kompresja na cylindrach w normie.
Ze screenów niewiele da się odczytać, potrzebne są logi. Na forum znajdziesz co i jak.waskinos pisze:Powyżej masz linki wiec jak wejdziesz tam masz blok nr 6 i 7
Między 11 a 13waskinos pisze:Jaka powinna być kompresja w tym autku?
W twoim silniku nie sprawdzisz.waskinos pisze:Czy i ewentualnie jak sprawdzić ustawienie rozrządu za pomocą VAG a ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Poczytaj tu allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm, procedura podobna tylko interesują Cię kanały od 001 do 010.waskinos pisze:Jak sprawdzić te logi zrobisz mi szybką instrukcję ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91021.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91022.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91023.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91024.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91025.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91026.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91027.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91028.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91029.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91030.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91031.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91032.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91033.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91034.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91035.html
[ Dodano: 2012-07-09, 22:07 ]
Troche pomieszałem wiec wrzuce te 3 logi na LPG osobno bo u góry wszystko jest razem
Grupy: 006 - http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91036.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91037.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91038.html
[ Dodano: 2012-07-09, 22:18 ]
Dodam tylko, że przed pomiarem usunąłem błędy z silnika a pokazywało błąd sondy lambda bank 1 i bank 2 innych w silniku nie stwierdzono. Zrobiłem też adaptacje przepustnicy. Chciałem sprawdzić czy bez problemów się adoptuje.
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91022.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91023.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91024.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91025.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91026.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91027.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91028.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91029.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91030.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91031.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91032.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91033.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91034.html
http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91035.html
[ Dodano: 2012-07-09, 22:07 ]
Troche pomieszałem wiec wrzuce te 3 logi na LPG osobno bo u góry wszystko jest razem
Grupy: 006 - http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91036.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91037.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91038.html
[ Dodano: 2012-07-09, 22:18 ]
Dodam tylko, że przed pomiarem usunąłem błędy z silnika a pokazywało błąd sondy lambda bank 1 i bank 2 innych w silniku nie stwierdzono. Zrobiłem też adaptacje przepustnicy. Chciałem sprawdzić czy bez problemów się adoptuje.
Pozdrawiam.
Marcin Bański
Marcin Bański
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Nie potrzebnie skasowałeś błędy przed logiem bo wyzerowałeś korekty więc nie wiele można odczytać.
Ale z powyższych wynika że sondy nie pracują (myślę że log był robiony na rozgrzanym silniku), pewnie czeka cię wymiana.
Szkoda że log przepływki tylko na jałowych które też są za niskie. Ale przed uruchomieniem prawidłowej pracy sond dalsza diagnoza nie ma sensu. Bo może się okazać że tylko tu jest problem.
Ale z powyższych wynika że sondy nie pracują (myślę że log był robiony na rozgrzanym silniku), pewnie czeka cię wymiana.
Szkoda że log przepływki tylko na jałowych które też są za niskie. Ale przed uruchomieniem prawidłowej pracy sond dalsza diagnoza nie ma sensu. Bo może się okazać że tylko tu jest problem.
Sprawdziłem jeszcze raz błedy i cały czas wyrzuca teraz sondy pojezdze troche i jeszcze raz sie podepne vagiem albo miernikiem.
[ Dodano: 2012-07-10, 13:20 ]
ps przepływka podejrzewam że jest ok
[ Dodano: 2012-07-11, 17:03 ]
Dziś wymieniłem sondy miałeś racje kolego były padniete jednak mój problem pozostał wrzucam jeszcze Logi z 002 na benzynie i na LPG (pod obciążeniem czyli rozumiem podczas jazdy) bo mysle ze tam jest parametr przepływki.
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91171.html
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91172.html
[ Dodano: 2012-07-11, 17:20 ]
Mam jeszcze jeden pomysł aby zwiekszyć mu obroty biegu jałowego na 800rpm?
[ Dodano: 2012-08-23, 18:45 ]
Temat zamykam a więc wszystko przez zbyt małe obroty biegu jałowego!!! Dziękuje wszystkim za pomoc.
[ Dodano: 2012-07-10, 13:20 ]
ps przepływka podejrzewam że jest ok
[ Dodano: 2012-07-11, 17:03 ]
Dziś wymieniłem sondy miałeś racje kolego były padniete jednak mój problem pozostał wrzucam jeszcze Logi z 002 na benzynie i na LPG (pod obciążeniem czyli rozumiem podczas jazdy) bo mysle ze tam jest parametr przepływki.
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91171.html
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91172.html
[ Dodano: 2012-07-11, 17:20 ]
Mam jeszcze jeden pomysł aby zwiekszyć mu obroty biegu jałowego na 800rpm?
[ Dodano: 2012-08-23, 18:45 ]
Temat zamykam a więc wszystko przez zbyt małe obroty biegu jałowego!!! Dziękuje wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam.
Marcin Bański
Marcin Bański