Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ACK 2.8 193 KM] AUDI A6 C5 1998 2,8 ACK quattro LPG 3 prob

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
waskinos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2012, 02:04
Lokalizacja: Sosnowiec

[ ACK 2.8 193 KM] AUDI A6 C5 1998 2,8 ACK quattro LPG 3 prob

Post autor: waskinos » 02 lip 2012, 02:27

Witam! Od niedawna mam problem z autem na LPG. A mianowicie cały czas skaczą mi obroty biegu jałowego tak że przy ostrym skręcie auto potrafi zgasnąć i jak stoi wibruje autem. Wcześniej podobny problem miałem na benzynie. Pomogło
-czyszczenie i adaptacja przepustnicy
-wymiana wężyków od podciśnienia
-wymiana świec
-wymiana filtra powietrza i czyszczenie dolotu
-wycięcie katalizatorów
-czyszczenie odm i sprawdzanie ezektora (są przepływy we właściwym kierunku)
Obroty na benzynie ustabilizowały się ale odczuwalny jest duży spadek mocy auto bardzo powoli się zbiera i czasami czuję jakbym jeździł maluchem. A więc to pierwszy problem występuje na LPG na benzynie chodzi prawie idealnie poza tak mi sie wydaje spadkiem mocy.
Drugi problem polega na tym że 3ech gazowników sprawdzało instalacje i wszyscy mówią że jest OK. Sprawdzane i czyszczone wtryskiwacze sprawdzane połączenia wymieniony moduł wymienione filtry gazu oraz węże. Ciśnienie na reduktorze OK. Gdy zaciśnie się na 6 cylindrze weżyk od gazu lub wypnie wtyczkę od wtryskiwacza, praktycznie brak reakcji. Dodam że to Gaz PRINSA Mówią że problem jest na szóstym cylindrze tak jakby auto nie miało tam dobrej iskry (świeca okopcona na czarno) lub kompresji. We wtorek jadę na kompresję wiec napisze jaki jest tego wynik.
Jeszcze jedna sprawa to wycieki oleju i smród palonego oleju z tyłu silnika po lewej stronie. Tam jest taka okrągła zaślepka. Potrzebowałbym informacji jak sie nazywa albo nr producenta. Może ktoś ma ETKę.Czy ktoś spotkał się z takim problem. A mianowicie
1.Spadek mocy na benzynie i na gazie (być może przez szalejące obroty na gazie i brak możliwości jej regulacji)
2.Obroty biegu jałowego, trzęsienie silnikiem podczas postoju i czasami gaśnięcie podczas skręcania i wrzucania na LPG
3. Informacja na temat zaślepki wałka



ps

Co do sprawy nr 1 to podejrzewam jeszcze cewke bo jeden z gazowników mowil ze słabo chodzi na 6 cylindrze i troche słabej na 1. Jak sprawdzić cewkę zapłonową? Da się jakoś z VAG a czy jedynie podmianka?? A może to wina samego gazu. Ma ktoś dobrego gazownika co ustawia PRINSA z okolic Sosnowca (Katowic). I czy ktoś pomógł mi podmienić cewkę ze swoją powinna pasować również od 2,4. Proszę o pomoc.


Dodam tylko że VAG pokazuje sporadyczne błędy sondy po odpięciu ich nie było żadnej różnicy.



skany z VAG a auto pracowało na PB
http://obrazki.elektroda.pl/7391532100_1340217666.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/9099714700_1340217667.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/6906926700_1340217669.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/5112564500_1340217670.jpg


Jak na pierwszy post trochę się rozpisałem ale wiem że tak być może bedzie lepiej.

Pozdrawiam

i mam nadzieje że ktoś pomoże bo na innych forach nikt nie pomógł:(
Pozdrawiam.

Marcin Bański

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 02 lip 2012, 13:32

Nic nie piszesz o filtrze paliwa, może już zasyfiony i nie przepuszcza odpowiedniej ilości paliwa. Warto sprawdzić również wskazania przepływki.
Nr zaślepki 078 103 113 E, w aso około 30 zł.
No i lpg ewidentnie do regulacji. Musisz zalogować grupę 006 i 007 na lpg w momencie opisywanych problemów, możliwe że wtryski leją.

waskinos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2012, 02:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: waskinos » 02 lip 2012, 13:39

Witam! Dzięki za zainteresowanie Filtr niedawno wymieniany, a auto ma wiekszy problem na LPG niż na benzynie. Jeżeli chodzi o przepływomierz to VAG nie pokazuje błędów był czyszczony.
Pozdrawiam.

Marcin Bański

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 02 lip 2012, 20:52

waskinos pisze:Jeżeli chodzi o przepływomierz to VAG nie pokazuje błędów był czyszczony.
Błędu może nie być (elektrycznie może być ok) a wskazania mogą być zaniżone. Dlatego warto go zalogować aby mieć pewność.

waskinos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2012, 02:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: waskinos » 02 lip 2012, 23:28

Witam! Dziś udało zmierzyć mi sie kompresję a więc
1 cylinder - 12,3
2 cylinder - 12,5
3 cylinder - 13,0
4 cylinder - 12,5
5 cylinder - 12,5
6 cylinder - 12,0

Czyli co z tym 6 stym cylindrem czyli jednak dobry gazownik?

[ Dodano: 2012-07-02, 23:30 ]
Powyżej masz linki wiec jak wejdziesz tam masz blok nr 6 i 7

[ Dodano: 2012-07-03, 13:00 ]
Jaka powinna być kompresja w tym autku?
Czy i ewentualnie jak sprawdzić ustawienie rozrządu za pomocą VAG a ?
Pozdrawiam.

Marcin Bański

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 lip 2012, 21:16

Kompresja na cylindrach w normie.
waskinos pisze:Powyżej masz linki wiec jak wejdziesz tam masz blok nr 6 i 7
Ze screenów niewiele da się odczytać, potrzebne są logi. Na forum znajdziesz co i jak.
waskinos pisze:Jaka powinna być kompresja w tym autku?
Między 11 a 13
waskinos pisze:Czy i ewentualnie jak sprawdzić ustawienie rozrządu za pomocą VAG a ?
W twoim silniku nie sprawdzisz.

waskinos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2012, 02:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: waskinos » 03 lip 2012, 23:02

Jak sprawdzić te logi zrobisz mi szybką instrukcję ?
Pozdrawiam.

Marcin Bański

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 04 lip 2012, 13:53

waskinos pisze:Jak sprawdzić te logi zrobisz mi szybką instrukcję ?
Poczytaj tu allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm, procedura podobna tylko interesują Cię kanały od 001 do 010.

waskinos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2012, 02:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: waskinos » 04 lip 2012, 23:43

Ok zrobie to dopiero w poniedziałek z powodu wyjazdu. Dzięki Serdeczne za podpowiedz jak bede miał z czyms problem to napisze ale powinienem dać rade robić pomiar na LPG czy na PB?
Pozdrawiam.

Marcin Bański

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 05 lip 2012, 20:54

Na pb, a na lpg możesz zrobić kanał 006, 007 i 009.

waskinos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2012, 02:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: waskinos » 09 lip 2012, 18:51

Nie wiem jak dodać tu plik bo rozszerzenie nie jest dozwolone. Może wyślę Ci na E maila zrobiłem bloki pomiarowe od 000 do 011 na PB i blok 000, 006 i 007 na LPG. Mam nadzieje że nic nie zrypałem.
Pozdrawiam.

Marcin Bański

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 09 lip 2012, 21:04

Aby wkleić logi skorzystaj z tego http://vaglog.rtnet.pl/

waskinos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2012, 02:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: waskinos » 09 lip 2012, 22:00

Pozdrawiam.

Marcin Bański

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 lip 2012, 13:13

Nie potrzebnie skasowałeś błędy przed logiem bo wyzerowałeś korekty więc nie wiele można odczytać.
Ale z powyższych wynika że sondy nie pracują (myślę że log był robiony na rozgrzanym silniku), pewnie czeka cię wymiana.
Szkoda że log przepływki tylko na jałowych które też są za niskie. Ale przed uruchomieniem prawidłowej pracy sond dalsza diagnoza nie ma sensu. Bo może się okazać że tylko tu jest problem.

waskinos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lip 2012, 02:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: waskinos » 10 lip 2012, 13:19

Sprawdziłem jeszcze raz błedy i cały czas wyrzuca teraz sondy pojezdze troche i jeszcze raz sie podepne vagiem albo miernikiem.

[ Dodano: 2012-07-10, 13:20 ]
ps przepływka podejrzewam że jest ok

[ Dodano: 2012-07-11, 17:03 ]
Dziś wymieniłem sondy miałeś racje kolego były padniete jednak mój problem pozostał wrzucam jeszcze Logi z 002 na benzynie i na LPG (pod obciążeniem czyli rozumiem podczas jazdy) bo mysle ze tam jest parametr przepływki.


Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91171.html
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/waski1984_91172.html

[ Dodano: 2012-07-11, 17:20 ]
Mam jeszcze jeden pomysł aby zwiekszyć mu obroty biegu jałowego na 800rpm?

[ Dodano: 2012-08-23, 18:45 ]
Temat zamykam a więc wszystko przez zbyt małe obroty biegu jałowego!!! Dziękuje wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam.

Marcin Bański

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja