[ A6 C5] ciepłe powietrze z klimatyzacji
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 cze 2012, 23:37
- Lokalizacja: Włocławek
[ A6 C5] ciepłe powietrze z klimatyzacji
Witam wszystkich na forum.
Mam problem z klimką, która po rozgżaniu się silnika wyłącza się i dmucha ciepłym powietrzem.
Na klawiszu econ pojawia się czerwona dioda, która nie gaśnie po naciśnięciu klawisza.
Czyściłem chłodnicę, wymieniłem dodatkowy wentylator elektryczny i dzisiaj odebrałem autko z serwisu po wymianie wiskozy.
Niestety żaden z tych zabiegów nie pomógł.
Jeśli ktoś wie co może być przyczyną tej awarii to bardzo proszę o kilka słów na forum.
Dzięki i pozdrawiam.
Mam problem z klimką, która po rozgżaniu się silnika wyłącza się i dmucha ciepłym powietrzem.
Na klawiszu econ pojawia się czerwona dioda, która nie gaśnie po naciśnięciu klawisza.
Czyściłem chłodnicę, wymieniłem dodatkowy wentylator elektryczny i dzisiaj odebrałem autko z serwisu po wymianie wiskozy.
Niestety żaden z tych zabiegów nie pomógł.
Jeśli ktoś wie co może być przyczyną tej awarii to bardzo proszę o kilka słów na forum.
Dzięki i pozdrawiam.
Podłączałeś auto pod vaga czy coś pokazało ewentualnie samodiagnoze climatronica http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic294434.htm może się coś wyjaśni. Możesz zrobić też krótki reset odłączyć klemę na 10minut i zobaczysz czy jest zmiana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 cze 2012, 23:37
- Lokalizacja: Włocławek
Dzięki za podpowiedź.Odłączę klemę i zobaczymy, może to coś pomoże.
Zapomniałem dodać, że po podłączeniu pod komputer ciśnienie wskazywało powyżej 20atmosfer i wtedy klimka się wyłączyła.Podejżewam, że jest jakiś zawór lub czujnik, który po przekroczeniu ciśnienia powoduje wyłączenie klimy.Nie wiem tylko co powoduje, że to ciśnienie tak rośnie.
Zapomniałem dodać, że po podłączeniu pod komputer ciśnienie wskazywało powyżej 20atmosfer i wtedy klimka się wyłączyła.Podejżewam, że jest jakiś zawór lub czujnik, który po przekroczeniu ciśnienia powoduje wyłączenie klimy.Nie wiem tylko co powoduje, że to ciśnienie tak rośnie.
danielnowak45, tak na szybko, co przykładowo może powodować wzrost ciśnienia w układzie:
- za dużo czynnika w układzie;
- nie działający wentylator (zbyt niskie obroty, przez co jest problem z odprowadzaniem ciepła);
- niedrożna chłodnica;
- uszkodzony czujnik/i ciśnienia;
- uszkodzony zawór rozprężny przy parowniku klimy.
Oczywiście część z nich można wyeliminować, gdyż wymieniłeś te elementy
Ja bym zaczął od sprawdzenia zaworów i tego, czy reagują... można to sprawdzić za pomocą VAGa... choć osobiście tego nie robiłem, więc nie powiem dokładnie co i jak...
- za dużo czynnika w układzie;
- nie działający wentylator (zbyt niskie obroty, przez co jest problem z odprowadzaniem ciepła);
- niedrożna chłodnica;
- uszkodzony czujnik/i ciśnienia;
- uszkodzony zawór rozprężny przy parowniku klimy.
Oczywiście część z nich można wyeliminować, gdyż wymieniłeś te elementy

Ja bym zaczął od sprawdzenia zaworów i tego, czy reagują... można to sprawdzić za pomocą VAGa... choć osobiście tego nie robiłem, więc nie powiem dokładnie co i jak...
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 cze 2012, 23:37
- Lokalizacja: Włocławek
Na zimnym silniku obydwa wentylatory działają bez zarzutu, a klima chłodzi normalnie.Gdy temp. silnika dojdzie do 90 stopni i auto pochodzi jakieś 10-15 minut, wiatrak dodatkowy staje, klima się wyłącza, a na konsoli zapala się dioda ECON i dmucha ciepłym powietrzem.I tak w kółko, do puki silnik nie ostygnie i nie zejdzie ciśnienie z układu klimy.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
danielnowak45, z tego co napisałeś wynika, że wentylator klimy zamiast przełączyć się na 2 bieg to wyłącza się. Nie napisałeś tego wprost tzn. na którym biegu chodzi i czy załącza 2 bieg).
Potwierdź lub zaprzecz moim domysłom, OK ?
Jesli by tak było jak napisałem to wyłączenie klimy po wyłączeniu wentylatora jest logicznym nastepstwem.
Sama temperatura silnika nie ma tu bezpośredniego zwiazku.
Potwierdź lub zaprzecz moim domysłom, OK ?
Jesli by tak było jak napisałem to wyłączenie klimy po wyłączeniu wentylatora jest logicznym nastepstwem.
Sama temperatura silnika nie ma tu bezpośredniego zwiazku.
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 cze 2012, 23:37
- Lokalizacja: Włocławek
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 cze 2012, 23:37
- Lokalizacja: Włocławek
Mam nadzieję, że macie rację.Dzięki za wskazówkę i pozdrawiam - Daniel
Odezwę się po sprawdzeniu sterowania.
[ Dodano: 2012-06-30, 23:25 ]
Dzisiaj wymieniłem kryzę, co pomogło na 10 minut i 2 kilometry jazdy od warsztatu do domu.
Pojawiło się światełko w tunelu po podłączeniu vag-a, gdyż okazało się, że wariuje czujnik ciśnienia klimatyzacji.Raz pokazuje 24 bary, po chwili 1bar,następnie 13 i znowu 1 bar.
W poniedziałek wymieniam czujnik.Napiszę kilka słów o efektach w poniedziałek wieczorem.
Pozdrawiam - Daniel
[ Dodano: 2012-07-02, 19:59 ]
No i tego sie obawialem Po wymianie czujnika klimy nic sie nie zmienilo.Klimka nadal sie wylacza.Jutro postaram sie podlozyc drugi panel sterujacy, moze w nim tkwi problem.
Rece juz mi opadaja.
Pozdrawiam.
Acha, vag pokazal blad czujnika klimatyzacji (jakies przerwy) ale jak juz napisalem wymiana czujnika nie pomogla.
[ Dodano: 2012-07-02, 20:48 ]
Witam wszystkich.
Tego sie obawialem.Wymiana czujnika nie pomogla, nadal klima sie wylacza.
Komputer pokazuje blad czujnika klimy (jakies przerwy).
Jutro postaram sie podlozyc drugi panel sterujacy, moze w nim tkwi problem.
Rece juz mi opadaja.
Pozdrawiam - Daniel
[ Dodano: 2012-07-02, 20:56 ]
Sorry,ze sie zdublowalem.Myslalem, ze nie jestem zalogowany i napisalem jeszcze raz, a jednak bylem zalogowany.
To chyba nerwy!!!
Odezwę się po sprawdzeniu sterowania.
[ Dodano: 2012-06-30, 23:25 ]
Dzisiaj wymieniłem kryzę, co pomogło na 10 minut i 2 kilometry jazdy od warsztatu do domu.
Pojawiło się światełko w tunelu po podłączeniu vag-a, gdyż okazało się, że wariuje czujnik ciśnienia klimatyzacji.Raz pokazuje 24 bary, po chwili 1bar,następnie 13 i znowu 1 bar.
W poniedziałek wymieniam czujnik.Napiszę kilka słów o efektach w poniedziałek wieczorem.
Pozdrawiam - Daniel
[ Dodano: 2012-07-02, 19:59 ]
No i tego sie obawialem Po wymianie czujnika klimy nic sie nie zmienilo.Klimka nadal sie wylacza.Jutro postaram sie podlozyc drugi panel sterujacy, moze w nim tkwi problem.
Rece juz mi opadaja.
Pozdrawiam.
Acha, vag pokazal blad czujnika klimatyzacji (jakies przerwy) ale jak juz napisalem wymiana czujnika nie pomogla.
[ Dodano: 2012-07-02, 20:48 ]
Witam wszystkich.
Tego sie obawialem.Wymiana czujnika nie pomogla, nadal klima sie wylacza.
Komputer pokazuje blad czujnika klimy (jakies przerwy).
Jutro postaram sie podlozyc drugi panel sterujacy, moze w nim tkwi problem.
Rece juz mi opadaja.
Pozdrawiam - Daniel
[ Dodano: 2012-07-02, 20:56 ]
Sorry,ze sie zdublowalem.Myslalem, ze nie jestem zalogowany i napisalem jeszcze raz, a jednak bylem zalogowany.
To chyba nerwy!!!