Golf IV kolegi, z silnikiem 1.9 SDI.
Wywalilo mu dwie dziury w bloku. Jedna gdzies tak wielkosci 4cmx4cm na wysokosci walu korbowego, a druga z dwa razy mniejsza, nizej, tuz nad miską.
Problem oczywiscie juz zostal zazegnany, skonczylo sie rzecz jasna swapem silnika, ale kolega probuje dojsc przyczyny i obwinia mechanika o zle ustawienie rozrzadu. Silnika nie rozbieral, zostal u mechanika. Przebieg ma tam 110 tysiecy wiec takich jaj nie powinno byc jeszcze w tym silniku moim zdaniem, chyba że 3 razy cofany... Mowi, ze od jakiegos czasu slyszal chyba jakies stuki. Dziura na wysokosci walu, jakby korbowod wytlukl. Ale ta druga nizej... <szok> Mial tez taka akcje raz ze zalal podwojna dawke oleju i jezdzil tak przez jakis czas. Jak myslicie od czego to moglo sie stac? Czy moglo byc od zle ustawionego rozrzadu? Ja osobiscie watpie, chyba raczej najpierw by polecialy zawory.
[1.9 SDI] Wywaliło dziurę w bloku - od czego?
Tylko ze wlasnie ten rozrzad byl wymieniany przez takiego mechanika ala szwagier wiesiek w swoim garazu wiec tu nic nie jest pewne, stad cala wojnaPiotruś pisze:
Pomijając "drobiazg", że kazdy mechanik dla własnego bezpieczeĂąstwa zanim poskłada obudowy, chłodnice i resztę kramu - bezpośrednio po załozeniu paska zębatego i zwolnieniu blokady napinacza - zakłada klucz na śrubę centralną wału korbowego i obraca parokrotnie silnikiem "na sucho" - sprawdzając siebie samego ... .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga