Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 SDI] Wywaliło dziurę w bloku - od czego?

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
klezmer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: Ostrołęka

[1.9 SDI] Wywaliło dziurę w bloku - od czego?

Post autor: klezmer » 16 cze 2012, 14:06

Golf IV kolegi, z silnikiem 1.9 SDI.
Wywalilo mu dwie dziury w bloku. Jedna gdzies tak wielkosci 4cmx4cm na wysokosci walu korbowego, a druga z dwa razy mniejsza, nizej, tuz nad miską.
Problem oczywiscie juz zostal zazegnany, skonczylo sie rzecz jasna swapem silnika, ale kolega probuje dojsc przyczyny i obwinia mechanika o zle ustawienie rozrzadu. Silnika nie rozbieral, zostal u mechanika. Przebieg ma tam 110 tysiecy wiec takich jaj nie powinno byc jeszcze w tym silniku moim zdaniem, chyba że 3 razy cofany... Mowi, ze od jakiegos czasu slyszal chyba jakies stuki. Dziura na wysokosci walu, jakby korbowod wytlukl. Ale ta druga nizej... <szok> Mial tez taka akcje raz ze zalal podwojna dawke oleju i jezdzil tak przez jakis czas. Jak myslicie od czego to moglo sie stac? Czy moglo byc od zle ustawionego rozrzadu? Ja osobiscie watpie, chyba raczej najpierw by polecialy zawory.

Awatar użytkownika
klezmer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: klezmer » 16 cze 2012, 15:02

Orientowalem sie troche w temacie i uslyszalem opinie, w sumie dosc sensowne, ze nadmiar oleju moze spowodowac wygięcie wału. Pytanie teraz czy wygięty wał może wywalić dziure w bloku... w sumie chyba może.

Awatar użytkownika
klezmer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: klezmer » 16 cze 2012, 17:12

Brzmi sensownie. A jestes w stanie jeszcze nas oswiecic jaka jest przyczyna ze ten korbowód pęka w silniku, ktory nie jest dojechany i slynie z wytrzymalosci?

Awatar użytkownika
klezmer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: klezmer » 17 cze 2012, 10:58

Tylko ze jeszcze taka sprawa, ze jak jeden korbowod mialby wyrwac obie dziury to chyba powinny byc one w jednej linii, tzn jedna nad druga, a jesli dobrze pamietam to tam tak nie bylo.

Awatar użytkownika
klezmer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: klezmer » 17 cze 2012, 15:12

Rocznik bodajze 99, pompa wtryskowa jak sie nie myle. Dzieki chlopy za wyjasnienie sprawy. Piotruś, widać że ogarniasz temat. Czyli ogolem zle ustawiony rozrzad przy wymianie mozna wykluczyc?

Awatar użytkownika
klezmer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: klezmer » 20 cze 2012, 09:39

Piotruś pisze:
Pomijając "drobiazg", że kazdy mechanik dla własnego bezpieczeĂąstwa zanim poskłada obudowy, chłodnice i resztę kramu - bezpośrednio po załozeniu paska zębatego i zwolnieniu blokady napinacza - zakłada klucz na śrubę centralną wału korbowego i obraca parokrotnie silnikiem "na sucho" - sprawdzając siebie samego ... .
Tylko ze wlasnie ten rozrzad byl wymieniany przez takiego mechanika ala szwagier wiesiek w swoim garazu wiec tu nic nie jest pewne, stad cala wojna :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga