Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AJL 1.8T 180KM] Silnik nierówno pracuje - wibracja silnika

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2701
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

[AJL 1.8T 180KM] Silnik nierówno pracuje - wibracja silnika

Post autor: Doc » 15 cze 2012, 21:37

Cześć,

Jak nie urok, to sraczka... znowu mam problem i za cholerę nie wiem o co chodzi.

Przejechałem się... wszystko działa elegancko. Wyłączyłem silnik, 40 minut i dalej chce jechać. Włączam i zupełnie nierówno pracuje. Szukałem, patrzyłem wszystkie węże... niby jest ok, ale kiepsko wygląda przewód odpowietrzający (za odmą) (058103221A). No nic... kupiłem w OBI, nie oryginalne oczywiście. Opaska, wąż gruby itd. Włącza silnik... WOW, super, działa.

1 dzieĂą, wszystko git. Wyłączam silnik... 30 minut, dalej chce jechać... w mordę to samo..
To wygląda jakby nie było jednej świecy. Ten sam nierówny silnik. Niepotrzebnie zmieniłem ten przewód odpowietrzający. (chyba)

No nic... sprawdzam dalej....
Zmieniam świece (stare, które mam). Dalej to samo.
Sprawdzam czy w którejś świecy widać olej, benzynę - nie, nic nie ma. Wygląda OK.
Zmieniam cewki (również stare). Dalej to samo.
Poleciałem po laptopa, lukam na VAGa - zero błędów. ( i to jest najgorsze :/ )

Co to może być? Silnik strasznie nierówno pracuje, nawet lata kierownica, drzwi itd. Nawet jeśli nie daje gazu, wolne obroty, dalej to samo.

To jest kurde strasznie dziwne... że jutro, na chwilę może być OK po wyłączeniu silnika. Kilka minut, odpalanie i znowu strasznie nierówna praca silnika :/ Za cholerę nie można się przejechać.

ps.
Oczywiście nie ma LPG i nie miałem.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2012, 00:06 przez Doc, łącznie zmieniany 2 razy.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 cze 2012, 22:25

Zakładam że filtr powietrza i paliwa regularnie wymieniany.
Czyli pozostaje do sprawdzenia na początek przepływomierz, jakie ma wskazania czy czasem nie zaniża. Jeśli nie ma vaga w czasie gdy silnik zaczyna nierówno pracować można odpiąć przepływkę w celu diagnozy. Jeśli nie będzie poprawy trzeba skasować błąd wywołany odpięciem przepływki i szukać nieszczelności w dolocie lub układzie podciśnienia.

Po za tym jest jeszcze sporo do sprawdzenia które mają wpływ na falowanie.
ÂŚwiece i cewki wykluczamy bo podmieniałeś.
sonda
pompa paliwa
przepustnica
zawór dv
a może po prostu czujnik cieczy g62.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2701
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 15 cze 2012, 23:53

grzemo pisze:Czyli pozostaje do sprawdzenia na początek przepływomierz
grzemo, sprawdzałem. Odłączyłem przepływkę, dalej to samo.
grzemo pisze:szukać nieszczelności w dolocie lub układzie podciśnienia.
No właśnie... tylko kurna gdzie? :/
grzemo pisze:Po za tym jest jeszcze sporo do sprawdzenia które mają wpływ na falowanie.
Hmm, to nawet nie jest falowanie, tylko całkowita wibracja silnika.
grzemo pisze:ÂŚwiece i cewki wykluczamy bo podmieniałeś.
Tak.
grzemo pisze:sonda
Niestety nie zmieniłem. Skoro nie ma błędu, to pewnie nie ma sensu kupować.
grzemo pisze:przepustnica
Hmm... umyłem, sprawdzałem... to było rok temu.
zawór dv
Raczej nie. Na wolnych, szybkiej obrotach nie powinien nierówno pracować. To wygląda jakby ktoś odkręcił jedną święcę.

Ale to jest ciężkie z tym silnikiem.
Może to być: wtryskiwacz, brak zapłonu w jednym cylindrze itd ;/ Jak ktoś ma własny szrot z 1.8T, to można sobie przepinać wszystkie części :/
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 16 cze 2012, 10:37

nie wiem jak jest w audi ale spotkalem sie w innych autach z takimi objawami tam szly wezyki podcisnienia do takiego mapsensora tylko nie wiem czy tam takie cos jest przez to silnik chodzil nierowno.
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 16 cze 2012, 11:56

Doc, Miałem podobne objawy - z początku raz chodził ok raz nie w koĂącu tylko nieregularnie, żadnych błędów VAG, ale okazało się że nie pali na jeden gar - sprawdź czy to nie przekaźnik stopnia mocy - to ten scalak na filtrze powietrza pod osłonką. Ja kupiłem zamiennik na e-bay najtaĂąszy dla sprawdzenia - i hula na nim do dziś jak fabryka chciała <rotfl>

Jak to szybko sprawdzić? Po zamianach cewek, nowych świecach odłączałem cewki po kolei i trafiłem że to drugi gar. Na forum doszukałem o tym przekaźniku i problem znikł.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2701
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 16 cze 2012, 15:12

tomekkk1, właśnie byłem u elektryka samochodowego. Koszt nie duży ;-) 50 zł, ale dokładnie sprawdził wszystkie cewki z VAGiem (nie VAG, tylko coś lepszego, nie pamiętam). 2 gar nie działa z cewką. (cewka oczywiście sprawna)
To jest rozwalony moduł zapłonowy (8d0 905 351). (tak mi powiedział) No nic... będę musiał kupić.
to ten scalak na filtrze
Ty miałeś to samo?
Obrazek

ps.
Nie wiem czy kupić nową / używaną?
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... d0+905+351

Mam nadzieję, że będę miał gitMajonez z moim autem. ;-)
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 16 cze 2012, 17:56

Tak to jest dokładnie to. W ETCE nazywa się "przekaźnik stopnia mocy" i właśnie zapomniałem dodać, że objawia się to na drugim garze :)

To jest układ tranzystorowy (z jednej strony metalowy odpromiennik), zawsze grzejący się w czasie pracy, przez co ma swoją określoną żywotność - mój wniosek jest taki, że chyba lepiej kupić nowy zamiennik niż nawet kilka używek. Ja kupiłem zamiennik i do czasu aż zobaczyłem Twój post nigdy o tym już nie myślałem.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2701
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 16 cze 2012, 18:44

tomekkk1, zrobiłem śmieszny "sprawdzian" :) Wsadziłem moduł do zamrażarki na 15 minut. Szybko poleciałem do auta, śrubki modułu, bla bla..., zapalam auto... działa hehe :)
To samo mi powiedział ten elektryk... "sprawdź (...)" :) Za cholerę do głowy by mi nie przyszło z lodówką hehe.

Wszystko już wiadomo o co chodzi. W poniedziałek kupuję. :-)

Dzięki.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 16 cze 2012, 21:01

Z lodówką to stary numer powszechnie stosowany wśród... sprzedawców części elektronicznych - scalak do lodówki, krótki pokaz, klient zachwycony dojeżdża do domu montuje i mały pożar... Podobnie piekarnik - w przypadku kart graficznych - ludzie wymyślą wszystko by sprzedać graty. Niestety.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga