Cześć,
Jak nie urok, to sraczka... znowu mam problem i za cholerę nie wiem o co chodzi.
Przejechałem się... wszystko działa elegancko. Wyłączyłem silnik, 40 minut i dalej chce jechać. Włączam i zupełnie nierówno pracuje. Szukałem, patrzyłem wszystkie węże... niby jest ok, ale kiepsko wygląda przewód odpowietrzający (za odmą) (058103221A). No nic... kupiłem w OBI, nie oryginalne oczywiście. Opaska, wąż gruby itd. Włącza silnik... WOW, super, działa.
1 dzieĂą, wszystko git. Wyłączam silnik... 30 minut, dalej chce jechać... w mordę to samo..
To wygląda jakby nie było jednej świecy. Ten sam nierówny silnik. Niepotrzebnie zmieniłem ten przewód odpowietrzający. (chyba)
No nic... sprawdzam dalej....
Zmieniam świece (stare, które mam). Dalej to samo.
Sprawdzam czy w którejś świecy widać olej, benzynę - nie, nic nie ma. Wygląda OK.
Zmieniam cewki (również stare). Dalej to samo.
Poleciałem po laptopa, lukam na VAGa - zero błędów. ( i to jest najgorsze )
Co to może być? Silnik strasznie nierówno pracuje, nawet lata kierownica, drzwi itd. Nawet jeśli nie daje gazu, wolne obroty, dalej to samo.
To jest kurde strasznie dziwne... że jutro, na chwilę może być OK po wyłączeniu silnika. Kilka minut, odpalanie i znowu strasznie nierówna praca silnika Za cholerę nie można się przejechać.
ps.
Oczywiście nie ma LPG i nie miałem.
[AJL 1.8T 180KM] Silnik nierówno pracuje - wibracja silnika
- Doc
- Administrator
- Posty: 2701
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
[AJL 1.8T 180KM] Silnik nierówno pracuje - wibracja silnika
Ostatnio zmieniony 16 cze 2012, 00:06 przez Doc, łącznie zmieniany 2 razy.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl
Ps: Polecam iParts.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Zakładam że filtr powietrza i paliwa regularnie wymieniany.
Czyli pozostaje do sprawdzenia na początek przepływomierz, jakie ma wskazania czy czasem nie zaniża. Jeśli nie ma vaga w czasie gdy silnik zaczyna nierówno pracować można odpiąć przepływkę w celu diagnozy. Jeśli nie będzie poprawy trzeba skasować błąd wywołany odpięciem przepływki i szukać nieszczelności w dolocie lub układzie podciśnienia.
Po za tym jest jeszcze sporo do sprawdzenia które mają wpływ na falowanie.
ÂŚwiece i cewki wykluczamy bo podmieniałeś.
sonda
pompa paliwa
przepustnica
zawór dv
a może po prostu czujnik cieczy g62.
Czyli pozostaje do sprawdzenia na początek przepływomierz, jakie ma wskazania czy czasem nie zaniża. Jeśli nie ma vaga w czasie gdy silnik zaczyna nierówno pracować można odpiąć przepływkę w celu diagnozy. Jeśli nie będzie poprawy trzeba skasować błąd wywołany odpięciem przepływki i szukać nieszczelności w dolocie lub układzie podciśnienia.
Po za tym jest jeszcze sporo do sprawdzenia które mają wpływ na falowanie.
ÂŚwiece i cewki wykluczamy bo podmieniałeś.
sonda
pompa paliwa
przepustnica
zawór dv
a może po prostu czujnik cieczy g62.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2701
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
grzemo, sprawdzałem. Odłączyłem przepływkę, dalej to samo.grzemo pisze:Czyli pozostaje do sprawdzenia na początek przepływomierz
No właśnie... tylko kurna gdzie?grzemo pisze:szukać nieszczelności w dolocie lub układzie podciśnienia.
Hmm, to nawet nie jest falowanie, tylko całkowita wibracja silnika.grzemo pisze:Po za tym jest jeszcze sporo do sprawdzenia które mają wpływ na falowanie.
Tak.grzemo pisze:ÂŚwiece i cewki wykluczamy bo podmieniałeś.
Niestety nie zmieniłem. Skoro nie ma błędu, to pewnie nie ma sensu kupować.grzemo pisze:sonda
Hmm... umyłem, sprawdzałem... to było rok temu.grzemo pisze:przepustnica
Raczej nie. Na wolnych, szybkiej obrotach nie powinien nierówno pracować. To wygląda jakby ktoś odkręcił jedną święcę.zawór dv
Ale to jest ciężkie z tym silnikiem.
Może to być: wtryskiwacz, brak zapłonu w jednym cylindrze itd Jak ktoś ma własny szrot z 1.8T, to można sobie przepinać wszystkie części
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl
Ps: Polecam iParts.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
nie wiem jak jest w audi ale spotkalem sie w innych autach z takimi objawami tam szly wezyki podcisnienia do takiego mapsensora tylko nie wiem czy tam takie cos jest przez to silnik chodzil nierowno.
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Doc, Miałem podobne objawy - z początku raz chodził ok raz nie w koĂącu tylko nieregularnie, żadnych błędów VAG, ale okazało się że nie pali na jeden gar - sprawdź czy to nie przekaźnik stopnia mocy - to ten scalak na filtrze powietrza pod osłonką. Ja kupiłem zamiennik na e-bay najtaĂąszy dla sprawdzenia - i hula na nim do dziś jak fabryka chciała
Jak to szybko sprawdzić? Po zamianach cewek, nowych świecach odłączałem cewki po kolei i trafiłem że to drugi gar. Na forum doszukałem o tym przekaźniku i problem znikł.
Jak to szybko sprawdzić? Po zamianach cewek, nowych świecach odłączałem cewki po kolei i trafiłem że to drugi gar. Na forum doszukałem o tym przekaźniku i problem znikł.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2701
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
tomekkk1, właśnie byłem u elektryka samochodowego. Koszt nie duży 50 zł, ale dokładnie sprawdził wszystkie cewki z VAGiem (nie VAG, tylko coś lepszego, nie pamiętam). 2 gar nie działa z cewką. (cewka oczywiście sprawna)
To jest rozwalony moduł zapłonowy (8d0 905 351). (tak mi powiedział) No nic... będę musiał kupić.
ps.
Nie wiem czy kupić nową / używaną?
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... d0+905+351
Mam nadzieję, że będę miał gitMajonez z moim autem.
To jest rozwalony moduł zapłonowy (8d0 905 351). (tak mi powiedział) No nic... będę musiał kupić.
Ty miałeś to samo?to ten scalak na filtrze
ps.
Nie wiem czy kupić nową / używaną?
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... d0+905+351
Mam nadzieję, że będę miał gitMajonez z moim autem.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl
Ps: Polecam iParts.pl
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tak to jest dokładnie to. W ETCE nazywa się "przekaźnik stopnia mocy" i właśnie zapomniałem dodać, że objawia się to na drugim garze
To jest układ tranzystorowy (z jednej strony metalowy odpromiennik), zawsze grzejący się w czasie pracy, przez co ma swoją określoną żywotność - mój wniosek jest taki, że chyba lepiej kupić nowy zamiennik niż nawet kilka używek. Ja kupiłem zamiennik i do czasu aż zobaczyłem Twój post nigdy o tym już nie myślałem.
To jest układ tranzystorowy (z jednej strony metalowy odpromiennik), zawsze grzejący się w czasie pracy, przez co ma swoją określoną żywotność - mój wniosek jest taki, że chyba lepiej kupić nowy zamiennik niż nawet kilka używek. Ja kupiłem zamiennik i do czasu aż zobaczyłem Twój post nigdy o tym już nie myślałem.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2701
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
tomekkk1, zrobiłem śmieszny "sprawdzian" Wsadziłem moduł do zamrażarki na 15 minut. Szybko poleciałem do auta, śrubki modułu, bla bla..., zapalam auto... działa hehe
To samo mi powiedział ten elektryk... "sprawdź (...)" Za cholerę do głowy by mi nie przyszło z lodówką hehe.
Wszystko już wiadomo o co chodzi. W poniedziałek kupuję.
Dzięki.
To samo mi powiedział ten elektryk... "sprawdź (...)" Za cholerę do głowy by mi nie przyszło z lodówką hehe.
Wszystko już wiadomo o co chodzi. W poniedziałek kupuję.
Dzięki.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl
Ps: Polecam iParts.pl
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga