Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALF 2.4 165 KM] czasem mocny, czasem słaby silnik

Silniki benzynowe
maluski55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 paź 2011, 09:05
Lokalizacja: PODARPACIE

[ ALF 2.4 165 KM] czasem mocny, czasem słaby silnik

Post autor: maluski55 » 13 cze 2012, 14:12

witam!!
mam taki problem, bo czasem jest tak ze silnik pracuje lux i autko smiga a zdarza sie ze nawet nie ma czym przycisnąc. Byłem na kompie wczoraj to pokazal bład odnośnie powietrza
MALUSKI55 POZDRAWIAM

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 13 cze 2012, 17:23

Jeżeli błąd odnośnie powietrza czyli air mass (przepływomierz) uszkodzony to by wszystko wyjaśniało.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 cze 2012, 17:40

maluski55,
Podaj dokładny nr błędu.

maluski55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 paź 2011, 09:05
Lokalizacja: PODARPACIE

Post autor: maluski55 » 13 cze 2012, 19:48

a ten przepływomierz to droga sprawa ???
a numer błedu spisał ten gosc od kompa wiec nie wiem na obecna chwile
MALUSKI55 POZDRAWIAM

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 cze 2012, 20:05

maluski55 pisze:a ten przepływomierz to droga sprawa ?
Nowy w aso około 1100 zł.
Ale przed wymianą warto sprawdzić czy to na pewno wina przepływomierza.
Można sprawdzić wskazania vagiem lub podmienić na próbę od kolegi lub kupić używkę ale to loteria.
maluski55 pisze:a numer błedu spisał ten gosc od kompa wiec nie wiem na obecna chwile
To niech Ci go poda.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 14 cze 2012, 10:33

nikoniecznie musi byc ASO :)
ja kupilem ok 2 lata temu w zwyklym motoryzacyjnym sklepie jakis zmamiennik za 180 zl , przeplywki na vagu wsumie nie sprawdzalem <mysli> - trzeba bedzie go sprawdzic dzis z ciekawosci :p
Ale od zakupu zero bledow , autko chodzi idealnie , spalanie nie zmienia sie .

Najtaniej wiadomo - podmianka od znajomka, uzywana sztuka to loteria.

ALe faktem jest ze musisz podac blad jaki wyskoczyl - to podstawa

maluski55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 paź 2011, 09:05
Lokalizacja: PODARPACIE

Post autor: maluski55 » 15 cze 2012, 18:30

panowie komp pokazał cos takiego:

- obwód sterowania zaworu powietrza dolotowego bank 2 - 17930
- długoterminowa korekta mieszanki bank 1 - mieszanka zauboga - 17544
MALUSKI55 POZDRAWIAM

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 cze 2012, 21:09

maluski55 pisze: obwód sterowania zaworu powietrza dolotowego bank 2 - 17930
Jeśli dobrze spisałeś to błąd 17930 dotyczy rozrządu. Czyli czujnik położenia wałka rozrządu, nastawnik wałka rozrządu.

maluski55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 paź 2011, 09:05
Lokalizacja: PODARPACIE

Post autor: maluski55 » 15 cze 2012, 22:07

a to droga sprawa mnie czeka??? jest jeszcze opcja sprawdzenia tego zeby w ciemno nie wymieniac?? co sie wogole moze stac przez ten błąd??
MALUSKI55 POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
robi1704
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 maja 2009, 23:04
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robi1704 » 17 cze 2012, 20:04

Witam wszystkich,

A czy ten problem z mocą o którym piszesz nie w dni kiedy na dworzu jest bardzo ciepło ? pytam ponieważ mam też A6 2,4 99r i mam z tego co czytałem baaardzo podobny problem jak nie ten sam :(.
I powiem tak. Zrobiłem i wymieniłem już chyba wszystko co tylko możliwe żeby coś się zmieniło i niestety nic się nie zmienia :(.
- wymieniłem przepływomierz (na Oryginalny) i nic :(,
- wymieniłem sondy lambda dwie i zmieniło się spalanie bo sondy były trafione,
- zmieniłem czujnik temp. powietrza dolotowego i nic :(,
- wymieniłem ezektor i nic :(
- świece ,kable itd wymieniane co 10 tysięcy i to nic nie daje,
- kupiłem i wymieniłem na prube komputer i też żadnej poprawy :(,
Zero błędów a samochód dalej nie jedzie jak wydaje mi się że powinien. Jak jest chłodny silnik to auto jedzie naprawde fajnie, ale jak się nagrzeje to już zaczynają się problemy. Nie reaguje praktycznie na pedał gazu i oraktycznie przyspieszenia nie ma. Normalnie nie chce się nim wtedy jeździć bo to istna meczarnia a nie przyjemność.
Może ktoś miał podobny przypadek i ma jakieś pomysły co tomoże być ? Bo ja osobiście wyczerpałem pomysły. Acha dodam że jak na dworzu jest chłodno to jest ok ale jak przychodzi lato to normalnie masakra bo nie da się jeździć. Nie mam szans na starcie z seicento bo moja !6 zwyczejnie nie przyspiesza.

Proszę o jakieś podpowiedzi

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 cze 2012, 21:44

robi1704 pisze:- zmieniłem czujnik temp. powietrza dolotowego i nic ,
Bo może trzeba było wymienić czujnik cieczy :)
uszkodzony też może powodować problemy, gdyż ecu dobiera mieszankę również korzystając z jego wskazaĂą.

maluski55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 paź 2011, 09:05
Lokalizacja: PODARPACIE

Post autor: maluski55 » 18 cze 2012, 06:07

auto osiaga prędkość ale żeby sie rozbujac to troche mu schodzi, wczoraj golf 4 sie ze mnie smial bo nie moglem mu dac rady na trasie bo prktycznie zero przyspieszenia ale jak juz sie bujną to gosc zostal daleko z tylu. Tez kiedys mialem wrazenie wlasnie ze jest roznica w zaleznosci od temp. na zewnatrz.

Mi mechanik powiedzial ze wlasnie moze wina lezy po stronie rozrzadu lub powietrza ale wiecie w ciemno to sobie mozna
MALUSKI55 POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
robi1704
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 maja 2009, 23:04
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robi1704 » 18 cze 2012, 09:36

Zapomniałem dodać rzeczywiście, ale czujnik temp. cieczy tez wymieniony na NOWY i to kompletnie nic nie dało.
Wymienię dzisiaj jeszcze f. paliwa i świece moze wtedy się coś zmieni ale wątpię bo ten obiaw braku mocy jest co roku jak tylko na dworzu zaczyna sie robić ciepło. Wtedy auto zostawiam w garażu i jeżdze skuterkiem albo rowerem :). Nie muszę sie męczyć autem bo nie ma wówczas żadnej przyjemności z jazdy. Może mi się uda umówić na tą sobote na Hamownie to wtedy może coś więcej się dowiem. Bo jak na razie to czarna dziura :( bark jakichkolwiek pomysłów. A co gorsza nikt nie umie mi pomóc :(. A żeby było śmieszniej wczoraj zaczął mi na zimnym silniku na biegu jałowym bujać na obrotach. Chodził chwile na jałowym bujał, obroty spadły i zaczął falować aż obroty podbiło i zaczął chodzi ok. Mam ochotę czasem go spalić, ale jak pomyśl ile kasy wpakowałem w niego to żal mi tych pieniędzy i mojej roboty. :(
U mnie rozrząd zakładany był Oryginalny na blokadach wałków i wału więc nie ma opcji żey rozrząd był przestawiony. Też sądze ze to wina powietrza ale ja juz wymieniłem wszystko co związane z powietrzem i nic to nie dało :(. Czasem sobie myśle ze może fajnie by było założyć intercooler żeby powietrze zasysane było zawsze zimne ale to jest wolno ssący silnik więc nie wiem jak to zrobić i nie mam 100% gwarancji że to pomoże :(

maluski55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 paź 2011, 09:05
Lokalizacja: PODARPACIE

Post autor: maluski55 » 18 cze 2012, 14:32

no ja swiece wymienilem bo myslaem ze to moze tego wina alenic z tego, co do filtru paliwa to ja auto mam na gazie a silnik pracuje zarówno na benzynie jak i na gazie czyli zero mocy. Czyzby nagle obydwa filtry na raz sie zatkały?? kiedys cos mi wspominali ze moze cewka ale ja wiem, bede szukał dalej bo jak sobie pomysle jak jezdzilo autko w porównaniu co do teraz to mi sie plakac chce, pieniadze pakuje i wymieniam co sie da a tu brak efektu
MALUSKI55 POZDRAWIAM

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 18 cze 2012, 17:13

robi1704 pisze:- zmieniłem czujnik temp. powietrza dolotowego i nic ,
A jak byś go oszukał, znaczy kompa. Czujnik temperatury - jego oporność zależy od temperatury im niższa temperatura tym oporność większa (strzelam). Oporniczek w szereg i będzie myślał, że jest -15C. Zresztą sprawdzisz w vagu pomiary.
W infotechu piszą o jakimś "zawór dwusuwakowy" który w zależnosci od obrotów zmienia długość kolektora dolotowego. Ciekawym co to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja