[ AJG 2.4 163 KM] Demontaż i montaż zaślepek wałka rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
- Lokalizacja: Ostrołęka
[ AJG 2.4 163 KM] Demontaż i montaż zaślepek wałka rozrządu
Witam znalazłem kilka tematów na ten temat ale w sumie tylko wyłącznie demontaż. Jeden kolega z forum pisze że najlepiej jest wbić w starą zaślepkę śrubokręt i w miarę możliwości delikatnie wyciągnąć. Teraz druga sprawa czyli montaż. (Oczywiście mam nadzieje że po wyciągnięciu Starej zaślepki nie zacznie lecieć olej przez ten otwór?)
Proszę o weryfikacje poniżej instrukcji wymiany zaślepki:
1. Demontaż zaślepki najlepiej za pomocą śrubokrętu
2.Odtłuszczenie gniazda gdzie ma znajdować się nowa zaślepka
3. obsmarowanie nowej zaślepki silikonem odpornym na wysokie temperatury
4. Montaż nowej zaślepki wałka rozrządu,i tu mam duże wątpliwości jak to wykonać:
-wbić?
-wcisnąć?
-czy tez jakaś inna metoda ?
Oczywiście cały zabieg ma byc wykonany na zamontowanym silniku w aucie czyli dostep jest troszke bardziej utrudniony ja będę wymieniał od strony kierowcy więc nie jest chyba najgorzej.
Proszę o pomoc i postaram się już po wykonaniu tego zabiegu zamieścić instrukcje ze zdjęciami aby kolejni forumowicze nie mieli z tym problemy
Proszę o weryfikacje poniżej instrukcji wymiany zaślepki:
1. Demontaż zaślepki najlepiej za pomocą śrubokrętu
2.Odtłuszczenie gniazda gdzie ma znajdować się nowa zaślepka
3. obsmarowanie nowej zaślepki silikonem odpornym na wysokie temperatury
4. Montaż nowej zaślepki wałka rozrządu,i tu mam duże wątpliwości jak to wykonać:
-wbić?
-wcisnąć?
-czy tez jakaś inna metoda ?
Oczywiście cały zabieg ma byc wykonany na zamontowanym silniku w aucie czyli dostep jest troszke bardziej utrudniony ja będę wymieniał od strony kierowcy więc nie jest chyba najgorzej.
Proszę o pomoc i postaram się już po wykonaniu tego zabiegu zamieścić instrukcje ze zdjęciami aby kolejni forumowicze nie mieli z tym problemy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Nie wyleci gdyż będzie w misce olejowej, oczywiście mówimy o nie pracującym silnikupawel_puma2 pisze:Oczywiście mam nadzieje że po wyciągnięciu Starej zaślepki nie zacznie lecieć olej przez ten otwór?)
Takpawel_puma2 pisze:Proszę o weryfikacje poniżej instrukcji wymiany zaślepki:
1. Demontaż zaślepki najlepiej za pomocą śrubokrętu
2.Odtłuszczenie gniazda gdzie ma znajdować się nowa zaślepka
3. obsmarowanie nowej zaślepki silikonem odpornym na wysokie temperatury
Wcisnąćpawel_puma2 pisze:4. Montaż nowej zaślepki wałka rozrządu,i tu mam duże wątpliwości jak to wykonać:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
kolego ja to robilem ostatnio u znajomego .. niecale 20 min 2 strony na gotowo
dostep troche trudny ale jak masz troche zdolnosci manualnych to dasz rade.
Najlepiej zacznij od kupienia orygianlow w ASO - placisz ok 10 zl wiecej a jakosc jest nieporownywala (u mnie 1 zamiennik mial za mala srednice i zaslepka wyleciala podczas jazdy <szok> )
Wbij srubokret , zrob zwykla dzwignie wyciagniesz stara zaslpeke, odtluszcz wyciagni resztki zaslepki ze srodka bloku, naloz sylikon na obzeza dookola zaslepki i wcisnij mocno i rownomiernie do konca palcami czy zastosoj jakas podkladke czy cos
Do konca i tak jej nie wbijesz bo bedzie blokowac.
i finito , piwko , fajeczka czy co tam chcesz
Najlepiej zostaw zeby przeschlo na noc
dostep troche trudny ale jak masz troche zdolnosci manualnych to dasz rade.
Najlepiej zacznij od kupienia orygianlow w ASO - placisz ok 10 zl wiecej a jakosc jest nieporownywala (u mnie 1 zamiennik mial za mala srednice i zaslepka wyleciala podczas jazdy <szok> )
Wbij srubokret , zrob zwykla dzwignie wyciagniesz stara zaslpeke, odtluszcz wyciagni resztki zaslepki ze srodka bloku, naloz sylikon na obzeza dookola zaslepki i wcisnij mocno i rownomiernie do konca palcami czy zastosoj jakas podkladke czy cos
Do konca i tak jej nie wbijesz bo bedzie blokowac.
i finito , piwko , fajeczka czy co tam chcesz
Najlepiej zostaw zeby przeschlo na noc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
- Lokalizacja: Ostrołęka
dzięki kolego wyżej za opisanie, w tym momencie co pisales to ja byłem w trakcie wymiany :D faktycznie chyba lepiej kupic orginalny bo ja zamontowałem zamiennik i jakoś luźno wlazł w te gniazdo no ale zobaczymy czy będzie ok jak nie to kupie w ASO. Nie kupilem odrazu takiego bo do serwisu daleko mam.
a poniżej dołączam instrukcje wymiany tak jak pisałem wcześniej, mam nadzieję że wszystko opisałem w miarę dobrze
-a6-c5-wymiana-broku-zaslepki-walka-roz ... t47116.htm
a poniżej dołączam instrukcje wymiany tak jak pisałem wcześniej, mam nadzieję że wszystko opisałem w miarę dobrze
-a6-c5-wymiana-broku-zaslepki-walka-roz ... t47116.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 17 cze 2012, 14:48
- Lokalizacja: dobre miasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Sam kupiłem w ASO i zmieniałem je przy okazji uszczelki pod napinaczem. Z tego co mówicie wiem że można to zrobić bez ściągania pokryw zaworów, ale osobiście uważam że są one bardzo spasowane żeby je tak wciskać na chama jak "pan Henio w garażu". Przy wymianie miałem wszystko na wierzchu poluzowane. Wyczyściłem, posmarowałem silikonem, włożyłem i zacisnąłem. Uważam że tak to powinno się wymieniać profesjonalnie.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Jak nie cieknie pod pokrywami to chyba lepiej tego nie ruszać, bo można sobie z tym narobić problemów. Raczej dobre nie jest otwieranie pokryw i na tę samą uszczelkę zakładanie ponownie. Ja zaślepkę wcisnąłem bez otwierania, weszła ciasno, ale nie musiałem cię wysilać przy tym. Dałem sylikon. Na razie od dwóch miesięcy jest spokój. Powodem wywalenia u mnie było prawdopodobnie jazda bez dolnej osłony silnika. Olej się nie dogrzewał, wytwarzała się maź, zamarzły odmy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. Odgrzeje troche kotleta☺u mnie tez po krotkim odcinku juz czuc lekki smrod spalonego oleju. Jak otworze maske to czuc wlasnie bardziej z tylu silnika. Po jezdzie autostrada tez dymek spod maski. W tamtym roku wymieniany ezektor,odmy i uszczelki zaworow. Swiece suchutkie wiec chyba beda to zaslepki walka. Juz zamowilem w aso,koszt jednej 43zl ale teraz pytanie...czy ta nieszczelnosc na zaslepkach moze tez powodowac,ze nie bedzie sie wytwarzalo podcisnienie gdy np. Odkrecam korek wlewu oleju i bardzo slabiutko czuc zasysanie? W innym temacie chlopaki pisali ze u nich jest mocne zasysanie.
[ Dodano: 2016-09-11, 21:28 ]
Powiedzcie chociaz po jakim czasie od zalozenia i zasilikonowania mozna jechac bez obaw?mam czerwony silikon,rano bede robil w pracy i o 19 wracal. I ile tego silikonu?w jednym miejscu dookola czy obsmarowac cala ta czesc jak by gwintowana?
[ Dodano: 2016-09-11, 21:28 ]
Powiedzcie chociaz po jakim czasie od zalozenia i zasilikonowania mozna jechac bez obaw?mam czerwony silikon,rano bede robil w pracy i o 19 wracal. I ile tego silikonu?w jednym miejscu dookola czy obsmarowac cala ta czesc jak by gwintowana?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Dziekuje Ci bardzo. Zaslepki mam ori zamawiane w serwisie. No to w takim razie biore sie zaraz za wymiane.
[ Dodano: 2016-09-12, 10:25 ]
Operacja udana. Jakies 20 min na strone,gorzej po stronie pasazera bo przeszkadza ten zawor od powietrza wtornego. Ale udalo sie,dosyc lekko wchodzi ta zaslepka. Oby zniknal ten dymek po ostrzejszej jezdzie i smrod oleju.
[ Dodano: 2016-09-13, 06:22 ]
Male zmieszanie po jezdzie probnej bo dymilo spod machy jak cholera i niemilosiernie smierdzialo ale okazalo sie,ze to olej ktory skapal przy wymianie. Po przegonieniu na trasie olej sie wypalil i juz brak dymka i zapachu spalenizny. Ale powiedzcie czy te zaslepki mogly kleknac jak mi mechanik zalal za duzo oleju,ponad max i troche tak pojezdzilem?
[ Dodano: 2016-09-12, 10:25 ]
Operacja udana. Jakies 20 min na strone,gorzej po stronie pasazera bo przeszkadza ten zawor od powietrza wtornego. Ale udalo sie,dosyc lekko wchodzi ta zaslepka. Oby zniknal ten dymek po ostrzejszej jezdzie i smrod oleju.
[ Dodano: 2016-09-13, 06:22 ]
Male zmieszanie po jezdzie probnej bo dymilo spod machy jak cholera i niemilosiernie smierdzialo ale okazalo sie,ze to olej ktory skapal przy wymianie. Po przegonieniu na trasie olej sie wypalil i juz brak dymka i zapachu spalenizny. Ale powiedzcie czy te zaslepki mogly kleknac jak mi mechanik zalal za duzo oleju,ponad max i troche tak pojezdzilem?
Re:
[ Dodano: 2016-09-12, 10:25 ]
Operacja udana. Jakies 20 min na strone,gorzej po stronie pasazera bo przeszkadza ten zawor od powietrza wtornego. Ale udalo sie,dosyc lekko wchodzi ta zaslepka. Oby zniknal ten dymek po ostrzejszej jezdzie i smrod oleju.
Czy po stronie pasażera trzeba demontować zawór powietrza? Bo nikt o tym nie pisze.
Operacja udana. Jakies 20 min na strone,gorzej po stronie pasazera bo przeszkadza ten zawor od powietrza wtornego. Ale udalo sie,dosyc lekko wchodzi ta zaslepka. Oby zniknal ten dymek po ostrzejszej jezdzie i smrod oleju.
Czy po stronie pasażera trzeba demontować zawór powietrza? Bo nikt o tym nie pisze.