Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AJG 2.4 163 KM] Demontaż i montaż zaślepek wałka rozrządu

Silniki benzynowe
pawel_puma2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
Lokalizacja: Ostrołęka

[ AJG 2.4 163 KM] Demontaż i montaż zaślepek wałka rozrządu

Post autor: pawel_puma2 » 10 cze 2012, 23:55

Witam znalazłem kilka tematów na ten temat ale w sumie tylko wyłącznie demontaż. Jeden kolega z forum pisze że najlepiej jest wbić w starą zaślepkę śrubokręt i w miarę możliwości delikatnie wyciągnąć. Teraz druga sprawa czyli montaż. (Oczywiście mam nadzieje że po wyciągnięciu Starej zaślepki nie zacznie lecieć olej przez ten otwór?)

Proszę o weryfikacje poniżej instrukcji wymiany zaślepki:
1. Demontaż zaślepki najlepiej za pomocą śrubokrętu
2.Odtłuszczenie gniazda gdzie ma znajdować się nowa zaślepka
3. obsmarowanie nowej zaślepki silikonem odpornym na wysokie temperatury
4. Montaż nowej zaślepki wałka rozrządu,i tu mam duże wątpliwości jak to wykonać:
-wbić?
-wcisnąć?
-czy tez jakaś inna metoda ?

Oczywiście cały zabieg ma byc wykonany na zamontowanym silniku w aucie czyli dostep jest troszke bardziej utrudniony ja będę wymieniał od strony kierowcy więc nie jest chyba najgorzej.


Proszę o pomoc i postaram się już po wykonaniu tego zabiegu zamieścić instrukcje ze zdjęciami aby kolejni forumowicze nie mieli z tym problemy :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 11 cze 2012, 11:19

pawel_puma2 pisze:Oczywiście mam nadzieje że po wyciągnięciu Starej zaślepki nie zacznie lecieć olej przez ten otwór?)
Nie wyleci gdyż będzie w misce olejowej, oczywiście mówimy o nie pracującym silniku :)
pawel_puma2 pisze:Proszę o weryfikacje poniżej instrukcji wymiany zaślepki:
1. Demontaż zaślepki najlepiej za pomocą śrubokrętu
2.Odtłuszczenie gniazda gdzie ma znajdować się nowa zaślepka
3. obsmarowanie nowej zaślepki silikonem odpornym na wysokie temperatury
Tak
pawel_puma2 pisze:4. Montaż nowej zaślepki wałka rozrządu,i tu mam duże wątpliwości jak to wykonać:
Wcisnąć

pawel_puma2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: pawel_puma2 » 12 cze 2012, 00:30

dziękuje za odpowiedź <brawo> :) pod koniec tygodnia lub na początku drugiego tygodnia wstawię zdjęcia razem z opisem wymiany ;) Pozdrawiam

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 12 cze 2012, 17:57

kolego ja to robilem ostatnio u znajomego .. niecale 20 min 2 strony na gotowo :)
dostep troche trudny ale jak masz troche zdolnosci manualnych to dasz rade.
Najlepiej zacznij od kupienia orygianlow w ASO - placisz ok 10 zl wiecej a jakosc jest nieporownywala (u mnie 1 zamiennik mial za mala srednice i zaslepka wyleciala podczas jazdy <szok> )
Wbij srubokret , zrob zwykla dzwignie wyciagniesz stara zaslpeke, odtluszcz wyciagni resztki zaslepki ze srodka bloku, naloz sylikon na obzeza dookola zaslepki i wcisnij mocno i rownomiernie do konca palcami czy zastosoj jakas podkladke czy cos :)
Do konca i tak jej nie wbijesz bo bedzie blokowac.

i finito , piwko , fajeczka czy co tam chcesz :)
Najlepiej zostaw zeby przeschlo na noc

pawel_puma2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: pawel_puma2 » 13 cze 2012, 11:04

dzięki kolego wyżej za opisanie, w tym momencie co pisales to ja byłem w trakcie wymiany :D faktycznie chyba lepiej kupic orginalny bo ja zamontowałem zamiennik i jakoś luźno wlazł w te gniazdo :/ no ale zobaczymy czy będzie ok jak nie to kupie w ASO. Nie kupilem odrazu takiego bo do serwisu daleko mam.
a poniżej dołączam instrukcje wymiany tak jak pisałem wcześniej, mam nadzieję że wszystko opisałem w miarę dobrze :)

-a6-c5-wymiana-broku-zaslepki-walka-roz ... t47116.htm

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 13 cze 2012, 12:42

dobrze to zrobiles ale niepotrzebnie nawaliles tyle sylikonu :)
trzeba bylo tylko dookola maly pasek zrobic na styku,
Jesli wlazl lekko to moze cieknac ;/ musisz to kontrolowac - i wcale nie musisz pilowac auta, na wolnych obrotach nawet jak bedzie mialo cieknac to pocieknie :)

pawel_puma2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: pawel_puma2 » 13 cze 2012, 13:28

ale chyba nic złego się nie stało że tak dużo dałem silikonu :P do silnika raczej się nie dostanie :P a co do cieknięcia to będe pilnował :Da jak pocieknie to się chyba wściekane :P będę musiał jak coś w serwisie zamówić oryginalny brok :) DUZY plus że nie duży koszt i szybko się robi :)

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 13 cze 2012, 14:14

jak wszedl luzno to zaschnie na broku, gdyby wszedl ciasno to nadmiar pozostal by na scianie :)
Nawet nie w serwisie , w wiekszym motoryzacyjnym tez moga zamowic tylko doplacisz troche za to :)

lukwojciech
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 17 cze 2012, 14:48
Lokalizacja: dobre miasto

Post autor: lukwojciech » 20 lut 2013, 17:37

kupujcie zaślepki tylko w aso!!!! mi tez wyleciała w czasie jazdy,koszt nowej w aso około 35 zł i po kłopocie

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 21 lut 2013, 13:45

Sam kupiłem w ASO i zmieniałem je przy okazji uszczelki pod napinaczem. Z tego co mówicie wiem że można to zrobić bez ściągania pokryw zaworów, ale osobiście uważam że są one bardzo spasowane żeby je tak wciskać na chama jak "pan Henio w garażu". Przy wymianie miałem wszystko na wierzchu poluzowane. Wyczyściłem, posmarowałem silikonem, włożyłem i zacisnąłem. Uważam że tak to powinno się wymieniać profesjonalnie. :]
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 24 lut 2013, 11:43

Jak nie cieknie pod pokrywami to chyba lepiej tego nie ruszać, bo można sobie z tym narobić problemów. Raczej dobre nie jest otwieranie pokryw i na tę samą uszczelkę zakładanie ponownie. Ja zaślepkę wcisnąłem bez otwierania, weszła ciasno, ale nie musiałem cię wysilać przy tym. Dałem sylikon. Na razie od dwóch miesięcy jest spokój. Powodem wywalenia u mnie było prawdopodobnie jazda bez dolnej osłony silnika. Olej się nie dogrzewał, wytwarzała się maź, zamarzły odmy.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 11 wrz 2016, 21:28

Witam. Odgrzeje troche kotleta&#9786;u mnie tez po krotkim odcinku juz czuc lekki smrod spalonego oleju. Jak otworze maske to czuc wlasnie bardziej z tylu silnika. Po jezdzie autostrada tez dymek spod maski. W tamtym roku wymieniany ezektor,odmy i uszczelki zaworow. Swiece suchutkie wiec chyba beda to zaslepki walka. Juz zamowilem w aso,koszt jednej 43zl ale teraz pytanie...czy ta nieszczelnosc na zaslepkach moze tez powodowac,ze nie bedzie sie wytwarzalo podcisnienie gdy np. Odkrecam korek wlewu oleju i bardzo slabiutko czuc zasysanie? W innym temacie chlopaki pisali ze u nich jest mocne zasysanie.

[ Dodano: 2016-09-11, 21:28 ]
Powiedzcie chociaz po jakim czasie od zalozenia i zasilikonowania mozna jechac bez obaw?mam czerwony silikon,rano bede robil w pracy i o 19 wracal. I ile tego silikonu?w jednym miejscu dookola czy obsmarowac cala ta czesc jak by gwintowana?

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 11 wrz 2016, 23:16

Zaślepki tylko ori, smarujesz bardzo delikatnie tylko tą część jak to nazwałeś gwintowaną, wystarczy spokojnie 2-3 godziny poczekać. Ja tyle czekałem i już ponad rok suchutko.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 13 wrz 2016, 06:22

Dziekuje Ci bardzo. Zaslepki mam ori zamawiane w serwisie. No to w takim razie biore sie zaraz za wymiane.

[ Dodano: 2016-09-12, 10:25 ]
Operacja udana. Jakies 20 min na strone,gorzej po stronie pasazera bo przeszkadza ten zawor od powietrza wtornego. Ale udalo sie,dosyc lekko wchodzi ta zaslepka. Oby zniknal ten dymek po ostrzejszej jezdzie i smrod oleju.

[ Dodano: 2016-09-13, 06:22 ]
Male zmieszanie po jezdzie probnej bo dymilo spod machy jak cholera i niemilosiernie smierdzialo ale okazalo sie,ze to olej ktory skapal przy wymianie. Po przegonieniu na trasie olej sie wypalil i juz brak dymka i zapachu spalenizny. Ale powiedzcie czy te zaslepki mogly kleknac jak mi mechanik zalal za duzo oleju,ponad max i troche tak pojezdzilem?

michuuu2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2017, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re:

Post autor: michuuu2 » 21 sie 2022, 23:52

[ Dodano: 2016-09-12, 10:25 ]
Operacja udana. Jakies 20 min na strone,gorzej po stronie pasazera bo przeszkadza ten zawor od powietrza wtornego. Ale udalo sie,dosyc lekko wchodzi ta zaslepka. Oby zniknal ten dymek po ostrzejszej jezdzie i smrod oleju.

Czy po stronie pasażera trzeba demontować zawór powietrza? Bo nikt o tym nie pisze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga