Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Turbina a tłumik - po naprawie skrzyni TIP

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
massive02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:30
Lokalizacja: Lublin

[ AKE 2.5 180 KM] Turbina a tłumik - po naprawie skrzyni TIP

Post autor: massive02 » 11 cze 2012, 03:36

Witam,

tydzieĂą temu miałem małą naprawę skrzyni, wymiana uszczelek oraz wymiana oleju. Spokojnie wróciłem autem do chaty, a po dzisiejszej jeździe zauważyłem, że turbina nie działa. Tak zastanawiam się skoro od góry mechanik nic nie robił to czy skrzynia może mieć wpływ na turbo albo tłumik ? Tak mi się wydaje, że tłumik jest bardziej prawdopodobny. Przed naprawą nie było najmniejszego kłopotu, świst, zryw aż miło. Teraz prawie 12 sek do 100 :(

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 11 cze 2012, 08:12

Jak by turbin a nie działała to byś miał ze 30 s do setki,.
Jeżeli po wymianie oleju to pewnie coś ze skrzynią, jak to na forum piszą pogrzebać przy sofcie trzeba, adaptacja.

Awatar użytkownika
massive02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: massive02 » 11 cze 2012, 08:32

biernik pisze:Jak by turbin a nie działała to byś miał ze 30 s do setki,.
Jeżeli po wymianie oleju to pewnie coś ze skrzynią, jak to na forum piszą pogrzebać przy sofcie trzeba, adaptacja.
Wcześniej przy dodawaniu gazu był taki "zryw" nagły jak turbina się włączała, także charakterystyczny dźwięki. I autko miało poniżej 10sek do 100. Teraz cisza i pcha go do przodu tylko silnik. Zaraz wezmę go na jazdę testową jeszcze i poszukam speca od softu.

Mimo wszystko nie może to być jakiś bajer/czujnik czy coś od wydechu ? Jedna osoba mi powiedziała, że to są powiązane elementy dlatego tak się trzymam tego.

michu1002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:29
Lokalizacja: barlinek

Post autor: michu1002 » 11 cze 2012, 22:16

Może chodziło temu komuś o EGR bo niema żadnego czujnika w układzie wylotowym poza tym egr. Możesz sprawdzić jeszcze zaworek n18 od egr ale myślę że to coś ze skrzynią, mam nadzieje że się mylę . Sprawdź logi to będziesz wiedział. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
massive02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: massive02 » 11 cze 2012, 23:37

michu1002 pisze:Może chodziło temu komuś o EGR bo niema żadnego czujnika w układzie wylotowym poza tym egr. Możesz sprawdzić jeszcze zaworek n18 od egr ale myślę że to coś ze skrzynią, mam nadzieje że się mylę . Sprawdź logi to będziesz wiedział. Pozdrawiam
Rozmawiałem z mechanikiem już, jutro do niego wracam. Powiedział mi, że przy turbo nic nie ruszał ale może jak opuszczał tłumik to jakiś przewód do niego dochodzący (powiązany z turbo) mógł się urwać/poluzować czy whatever i to może być przyczyną. Liczę, że to to... bardzo. Z tego co patrzyłem na schematy to chyba koleś nie rzuca ściemy, nie ?

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 13 cze 2012, 23:44

massive02 rzadnych przewodow od strony skrzyni do turbo nie ma. Turbina ma wszystko na wierzchu jedyne co to wylot spalin do rury wydechowej ale napewno bys zlyszal ze jest nei skrecona albo czul spaliny w kabinie...

Nic z turbina nie ma wspolnego skrzynia. Jedynie jak turbina podaje za malo powietrza to skrzynia moze wpadac w tryb awaryjny.

Jak sugeruje kolega biernik przy sofcie skrzyni trzeba pogrzebac.
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 cze 2012, 19:28

philiphser pisze:Jak sugeruje kolega biernik przy sofcie skrzyni trzeba pogrzebac.
Ale po co ?

Jezeli nikt nie grzebał przy sofcie to nic nie zepsuł. Skrzynia tiptronik 5 biegowa w A6C5 nie ma takiej rzeczy jak adaptacja, czy odnawianie softu. To jest dopiero w A6C6 w tiptroniku 6 biegowym <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 14 cze 2012, 21:04

Po co gdybać???
Logi!

Awatar użytkownika
massive02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: massive02 » 16 cze 2012, 12:32

Logi dostarczę niedługo ale chciałem dopisać, że turbo zadziałało... nagle turbina zaczęła się załączać, na początku nie co jakiś czas, a teraz już całkiem działa tak jak przed naprawą.

Samo-naprawa?! <szok> Może coś się "odetkało" ?

Znajomy jeszcze podpiął samochód do "dominatora" jakiegoś i pokasował błędy ale nie miały nic wspólnego z turbo. Niestety jeden błąd pozostaje cały czas, 00542 (błąd czujnika wzniosu iglicy G80) także tym teraz muszę się zająć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja