tydzieĂą temu miałem małą naprawę skrzyni, wymiana uszczelek oraz wymiana oleju. Spokojnie wróciłem autem do chaty, a po dzisiejszej jeździe zauważyłem, że turbina nie działa. Tak zastanawiam się skoro od góry mechanik nic nie robił to czy skrzynia może mieć wpływ na turbo albo tłumik ? Tak mi się wydaje, że tłumik jest bardziej prawdopodobny. Przed naprawą nie było najmniejszego kłopotu, świst, zryw aż miło. Teraz prawie 12 sek do 100
[ AKE 2.5 180 KM] Turbina a tłumik - po naprawie skrzyni TIP
[ AKE 2.5 180 KM] Turbina a tłumik - po naprawie skrzyni TIP
Witam,
tydzieĂą temu miałem małą naprawę skrzyni, wymiana uszczelek oraz wymiana oleju. Spokojnie wróciłem autem do chaty, a po dzisiejszej jeździe zauważyłem, że turbina nie działa. Tak zastanawiam się skoro od góry mechanik nic nie robił to czy skrzynia może mieć wpływ na turbo albo tłumik ? Tak mi się wydaje, że tłumik jest bardziej prawdopodobny. Przed naprawą nie było najmniejszego kłopotu, świst, zryw aż miło. Teraz prawie 12 sek do 100
tydzieĂą temu miałem małą naprawę skrzyni, wymiana uszczelek oraz wymiana oleju. Spokojnie wróciłem autem do chaty, a po dzisiejszej jeździe zauważyłem, że turbina nie działa. Tak zastanawiam się skoro od góry mechanik nic nie robił to czy skrzynia może mieć wpływ na turbo albo tłumik ? Tak mi się wydaje, że tłumik jest bardziej prawdopodobny. Przed naprawą nie było najmniejszego kłopotu, świst, zryw aż miło. Teraz prawie 12 sek do 100
-
tomaszek99
Wcześniej przy dodawaniu gazu był taki "zryw" nagły jak turbina się włączała, także charakterystyczny dźwięki. I autko miało poniżej 10sek do 100. Teraz cisza i pcha go do przodu tylko silnik. Zaraz wezmę go na jazdę testową jeszcze i poszukam speca od softu.biernik pisze:Jak by turbin a nie działała to byś miał ze 30 s do setki,.
Jeżeli po wymianie oleju to pewnie coś ze skrzynią, jak to na forum piszą pogrzebać przy sofcie trzeba, adaptacja.
Mimo wszystko nie może to być jakiś bajer/czujnik czy coś od wydechu ? Jedna osoba mi powiedziała, że to są powiązane elementy dlatego tak się trzymam tego.
Rozmawiałem z mechanikiem już, jutro do niego wracam. Powiedział mi, że przy turbo nic nie ruszał ale może jak opuszczał tłumik to jakiś przewód do niego dochodzący (powiązany z turbo) mógł się urwać/poluzować czy whatever i to może być przyczyną. Liczę, że to to... bardzo. Z tego co patrzyłem na schematy to chyba koleś nie rzuca ściemy, nie ?michu1002 pisze:Może chodziło temu komuś o EGR bo niema żadnego czujnika w układzie wylotowym poza tym egr. Możesz sprawdzić jeszcze zaworek n18 od egr ale myślę że to coś ze skrzynią, mam nadzieje że się mylę . Sprawdź logi to będziesz wiedział. Pozdrawiam
-
philiphser
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
massive02 rzadnych przewodow od strony skrzyni do turbo nie ma. Turbina ma wszystko na wierzchu jedyne co to wylot spalin do rury wydechowej ale napewno bys zlyszal ze jest nei skrecona albo czul spaliny w kabinie...
Nic z turbina nie ma wspolnego skrzynia. Jedynie jak turbina podaje za malo powietrza to skrzynia moze wpadac w tryb awaryjny.
Jak sugeruje kolega biernik przy sofcie skrzyni trzeba pogrzebac.
Nic z turbina nie ma wspolnego skrzynia. Jedynie jak turbina podaje za malo powietrza to skrzynia moze wpadac w tryb awaryjny.
Jak sugeruje kolega biernik przy sofcie skrzyni trzeba pogrzebac.
The force will be with you...always
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Ale po co ?philiphser pisze:Jak sugeruje kolega biernik przy sofcie skrzyni trzeba pogrzebac.
Jezeli nikt nie grzebał przy sofcie to nic nie zepsuł. Skrzynia tiptronik 5 biegowa w A6C5 nie ma takiej rzeczy jak adaptacja, czy odnawianie softu. To jest dopiero w A6C6 w tiptroniku 6 biegowym
Części samochodowe online - Motostacja pl
Logi dostarczę niedługo ale chciałem dopisać, że turbo zadziałało... nagle turbina zaczęła się załączać, na początku nie co jakiś czas, a teraz już całkiem działa tak jak przed naprawą.
Samo-naprawa?! <szok> Może coś się "odetkało" ?
Znajomy jeszcze podpiął samochód do "dominatora" jakiegoś i pokasował błędy ale nie miały nic wspólnego z turbo. Niestety jeden błąd pozostaje cały czas, 00542 (błąd czujnika wzniosu iglicy G80) także tym teraz muszę się zająć.
Samo-naprawa?! <szok> Może coś się "odetkało" ?
Znajomy jeszcze podpiął samochód do "dominatora" jakiegoś i pokasował błędy ale nie miały nic wspólnego z turbo. Niestety jeden błąd pozostaje cały czas, 00542 (błąd czujnika wzniosu iglicy G80) także tym teraz muszę się zająć.









