Witam!
Mam dziwny problem przy którym żadny z mechaników nie potrafi sie okreslić wymyślając każdy co innego do wymiany. Mój problem polega na tym, że w czasie jazdy przy rozgrzanym silniku potrafi przy 120 km/h odciąć moc... tylko wygląda to tak, że odcina na chwile nie reagując w ogóle na pedał gazu a po chwili po zredukowaniu biegu znów można "cisnąć". Zaznaczam ze takie odcięcie nie jest co każde dodanie gazu... Drugim problemem jest to, że potrafi mi "kopcić" prawie cały czas a za chwile przestaje i już w ogóle nie "kopci" i tak w kółko macieju. Ostatnio zaobserwowałem, że po otwarciu drzwi przy uruchomionym silniku czuje spalenizne.
Ostateczna opinia mechaników padła na przepływomierz. Czy przepływomierz może dawać takie objawy ?
Prosiłbym o jak najszybsze porady bo z takim "kopceniem" nie da sie wytrzymać...
Pozdrawiam!
[ AKN 2.5 150 KM] Audi 2.5 tdi - chwilowe odcięcie mocy, kop
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: Audi 2.5 tdi - chwilowe odcięcie mocy, kop
mozna wymyslic taki scenariusz, ze moze (przeplywka), rownie dobrze mozna wymyslic pare innych scenariuszy. Wiekszosc z nich zapisze jednak w ECU jakis blad - dasz rade odczytac zawartosc pamieci usterek w sterowniku silnika ?jaroch pisze:Witam!
Mam dziwny problem przy którym żadny z mechaników nie potrafi sie okreslić wymyślając każdy co innego do wymiany. Mój problem polega na tym, że w czasie jazdy przy rozgrzanym silniku potrafi przy 120 km/h odciąć moc... tylko wygląda to tak, że odcina na chwile nie reagując w ogóle na pedał gazu a po chwili po zredukowaniu biegu znów można "cisnąć". Zaznaczam ze takie odcięcie nie jest co każde dodanie gazu... Drugim problemem jest to, że potrafi mi "kopcić" prawie cały czas a za chwile przestaje i już w ogóle nie "kopci" i tak w kółko macieju. Ostatnio zaobserwowałem, że po otwarciu drzwi przy uruchomionym silniku czuje spalenizne.
Ostateczna opinia mechaników padła na przepływomierz. Czy przepływomierz może dawać takie objawy ?
Prosiłbym o jak najszybsze porady bo z takim "kopceniem" nie da sie wytrzymać...
Pozdrawiam!
Dzisiaj miałem wymieniony przepływomierz. Niestety pomogło tylko w mocy - brak nagłej blokady przy 120km/h. Ostatnio sie dowiedziałem że miałem zablokowane EGR wczesniej i ten "zapychacz" sie rozwarstwił i znow zablokowali mi EGR aby nie dymiło (niby miało pomóc). Dzisiaj po wymianie przepływomierza zauważyliśmy że wydobywa mi się z rur niebieski dym (zjada olej?). Czy zablokowanie EGR może powodować takie objawy wykluczając już przepływomierz ? padło też hasło, że turbina "zjada" olej...