Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] Audi 2.5 tdi - chwilowe odcięcie mocy, kop

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
jaroch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 06 cze 2012, 22:56
Lokalizacja: Toruń

[ AKN 2.5 150 KM] Audi 2.5 tdi - chwilowe odcięcie mocy, kop

Post autor: jaroch » 06 cze 2012, 23:09

Witam!
Mam dziwny problem przy którym żadny z mechaników nie potrafi sie okreslić wymyślając każdy co innego do wymiany. Mój problem polega na tym, że w czasie jazdy przy rozgrzanym silniku potrafi przy 120 km/h odciąć moc... tylko wygląda to tak, że odcina na chwile nie reagując w ogóle na pedał gazu a po chwili po zredukowaniu biegu znów można "cisnąć". Zaznaczam ze takie odcięcie nie jest co każde dodanie gazu... Drugim problemem jest to, że potrafi mi "kopcić" prawie cały czas a za chwile przestaje i już w ogóle nie "kopci" i tak w kółko macieju. Ostatnio zaobserwowałem, że po otwarciu drzwi przy uruchomionym silniku czuje spalenizne.
Ostateczna opinia mechaników padła na przepływomierz. Czy przepływomierz może dawać takie objawy ?
Prosiłbym o jak najszybsze porady bo z takim "kopceniem" nie da sie wytrzymać...

Pozdrawiam!

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: Audi 2.5 tdi - chwilowe odcięcie mocy, kop

Post autor: tx-didi » 08 cze 2012, 08:38

jaroch pisze:Witam!
Mam dziwny problem przy którym żadny z mechaników nie potrafi sie okreslić wymyślając każdy co innego do wymiany. Mój problem polega na tym, że w czasie jazdy przy rozgrzanym silniku potrafi przy 120 km/h odciąć moc... tylko wygląda to tak, że odcina na chwile nie reagując w ogóle na pedał gazu a po chwili po zredukowaniu biegu znów można "cisnąć". Zaznaczam ze takie odcięcie nie jest co każde dodanie gazu... Drugim problemem jest to, że potrafi mi "kopcić" prawie cały czas a za chwile przestaje i już w ogóle nie "kopci" i tak w kółko macieju. Ostatnio zaobserwowałem, że po otwarciu drzwi przy uruchomionym silniku czuje spalenizne.
Ostateczna opinia mechaników padła na przepływomierz. Czy przepływomierz może dawać takie objawy ?
Prosiłbym o jak najszybsze porady bo z takim "kopceniem" nie da sie wytrzymać...

Pozdrawiam!
mozna wymyslic taki scenariusz, ze moze (przeplywka), rownie dobrze mozna wymyslic pare innych scenariuszy. Wiekszosc z nich zapisze jednak w ECU jakis blad - dasz rade odczytac zawartosc pamieci usterek w sterowniku silnika ?

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 cze 2012, 08:46

Moge sie wypowiedziec odnosnie spadku mocy. u mnie padlo egr bylo winne. ale nic nie smierdzialo itp.
Podczas wyprzedzania tira samochod mial spadek mocy przy ok 120 + kopcenie oczywiscie. na poczatku myslalem, ze to turbo ale mechanik stwierdzil, ze egr.

jaroch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 06 cze 2012, 22:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jaroch » 08 cze 2012, 20:49

Dzisiaj miałem wymieniony przepływomierz. Niestety pomogło tylko w mocy - brak nagłej blokady przy 120km/h. Ostatnio sie dowiedziałem że miałem zablokowane EGR wczesniej i ten "zapychacz" sie rozwarstwił i znow zablokowali mi EGR aby nie dymiło (niby miało pomóc). Dzisiaj po wymianie przepływomierza zauważyliśmy że wydobywa mi się z rur niebieski dym (zjada olej?). Czy zablokowanie EGR może powodować takie objawy wykluczając już przepływomierz ? padło też hasło, że turbina "zjada" olej...

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 09 cze 2012, 10:47

Moze warto przeskanowac kompa ?
w logach zobaczysz czy turbo mowi papa.
z tego co pamietam to niebieski dym zawsze oznacza koniec turbo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja