[ All ] [100 C4]Wymiana osłony przekładni kierowniczej
[ All ] [100 C4]Wymiana osłony przekładni kierowniczej
Witam
Ostatnio zauważyłem że osłona maglownicy w mojej 100 C4 (2.5 TDI, 1991r.) z jednej strony jest całkowicie przerwana a z drugiej już nadpęka.
Jakie są konsekwencje jazdy ze zmasakrowaną osłoną ?
Czy ktoś wymieniał tą osłonę ? Niestety trzeba wyciągnąć całą przekładnię (wg. ELSY także pompy hamulcowej z serwem itd.).
Wygląda ona tak:
Więc oprócz wymontowania trzeba będzie ją jeszcze kompletnie rozmontować (na 2 części) żeby nałożyć nową gumę.
Czy poradzi sobie z tym średnio-zaawansowany człowiek ? Mam instrukcję w postaci ELSY. A może próbować naprawić tą gumę jakoś ? Z tego co się orientuję będzie z wyciąganiem trochę roboty.
Pozdrawiam
Ostatnio zauważyłem że osłona maglownicy w mojej 100 C4 (2.5 TDI, 1991r.) z jednej strony jest całkowicie przerwana a z drugiej już nadpęka.
Jakie są konsekwencje jazdy ze zmasakrowaną osłoną ?
Czy ktoś wymieniał tą osłonę ? Niestety trzeba wyciągnąć całą przekładnię (wg. ELSY także pompy hamulcowej z serwem itd.).
Wygląda ona tak:
Więc oprócz wymontowania trzeba będzie ją jeszcze kompletnie rozmontować (na 2 części) żeby nałożyć nową gumę.
Czy poradzi sobie z tym średnio-zaawansowany człowiek ? Mam instrukcję w postaci ELSY. A może próbować naprawić tą gumę jakoś ? Z tego co się orientuję będzie z wyciąganiem trochę roboty.
Pozdrawiam
Info poszło na priv ale dla potomnych:
Ja wymieniałem tylko gumę na przekładni (maglownicy) i nie wyciągałem całej przekładni. Na pewno serwa nie trzeba odkręcać. Przewody tak gdyż idą one przez gumę. Gdy to wszystko odkręcisz odchylamy przekładnie, trzeba ja popuścić na śrubach, i ściągasz starą gumę przez nadkole prawego koła. Montujesz nową osłonę wszystko skręcasz i gra. Oczywiści trochę płynu od wspomagania wypłynie więc dobrze jest sobie wymienić na nowy.
Kanału nie trzeba, podnosisz sam przód do góry. Pracy na spokojnie pare h 2-3-4 h z pifkiem :D
Ja wymieniałem tylko gumę na przekładni (maglownicy) i nie wyciągałem całej przekładni. Na pewno serwa nie trzeba odkręcać. Przewody tak gdyż idą one przez gumę. Gdy to wszystko odkręcisz odchylamy przekładnie, trzeba ja popuścić na śrubach, i ściągasz starą gumę przez nadkole prawego koła. Montujesz nową osłonę wszystko skręcasz i gra. Oczywiści trochę płynu od wspomagania wypłynie więc dobrze jest sobie wymienić na nowy.
Kanału nie trzeba, podnosisz sam przód do góry. Pracy na spokojnie pare h 2-3-4 h z pifkiem :D
- hubos21
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
- Imię: Hubert
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V6 3.2 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Mogilno
Czołem
W koĂącu też się zawziąłem i wyjąłem maglownice żeby zmienić osłonę ale nie zwróciłem uwagi na jedną rzecz i mam taki mały problem, od strony kierowcy tam gdzie koĂączy się guma jest taka plastikowa obejma jak na zdjęciu poniżej i teraz nie wiem czy ona ma być przesunięta w stronę rozdzielacza w prawo czy ma być po lewej stornie i przykrywać ten otwór?
W koĂącu też się zawziąłem i wyjąłem maglownice żeby zmienić osłonę ale nie zwróciłem uwagi na jedną rzecz i mam taki mały problem, od strony kierowcy tam gdzie koĂączy się guma jest taka plastikowa obejma jak na zdjęciu poniżej i teraz nie wiem czy ona ma być przesunięta w stronę rozdzielacza w prawo czy ma być po lewej stornie i przykrywać ten otwór?
- hubos21
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
- Imię: Hubert
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V6 3.2 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Mogilno
Thx
Pzdr
[ Dodano: 2012-05-06, 18:30 ]
Dzisiaj trochę mi się nudziło to zrobiłem podejscie do montażu maglownicy ale po godzinie podziękowałem, maglownice włożyć to pikuś ale połączyć ten wieloklin to jakaś masakra. Czy on wchodzi tylko w jednej pozycji bo jest spłaszczony na kawałku i brzeg nie ma rowków, czy jest jakiś stożkowy? Czy ktoś może ma jakiś patent na to....?
Pzdr
[ Dodano: 2012-05-06, 18:30 ]
Dzisiaj trochę mi się nudziło to zrobiłem podejscie do montażu maglownicy ale po godzinie podziękowałem, maglownice włożyć to pikuś ale połączyć ten wieloklin to jakaś masakra. Czy on wchodzi tylko w jednej pozycji bo jest spłaszczony na kawałku i brzeg nie ma rowków, czy jest jakiś stożkowy? Czy ktoś może ma jakiś patent na to....?
- emilooo007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 cze 2012, 16:51
- Lokalizacja: Andrychów
cieknąca maglownica
Witam jestem nowy na forum i posiadam swoją pierwszą a6 c4 z 1994 roku, od pewnego czasu zauważyłem, z auta wycieka jakiś olej, myślałem że z pod klawiatury więc postanowiłem wymienić uszczelki ale jak się okazało, nie uszczelki pod klawiaturą były złe ale mam problem z cieknącą maglownicą, cały silnik od spodu jest zapaćkany czerwonym płynem od wspomki, kuzyn zdiagnozował uszkodzone osłony, jeśli dobrze rozumiem będą tam uszczelki, i czy oddawać całą maglownice do regeneracji kupić używkę czy może jeszcze coś innego proszę o pomoc, jak na razie auto stoi staram się nie jeździć a jak już to kontrolować stan płynu od wspomagania
Kiedyś BMW, dzisiaj Audi,
cztery kółka dla powagi
cztery kółka dla powagi
Ale to nie ratuje w niczym że nadal nie będzie ciekło.. Zdania sa podzielone.. Regenerować ? Nie znam żadnego warsztatu który dawałby sensowna gwarancje na swoja robotę, kupić używkę ? Trafić w taką aby nie była do roboty.. Nowa ? Koszty ogromne. Kiedyś widziałem na portalu aukcyjnym maglownice do 100 za 1 tys zł .. Ale nie wiem co to było, czy regenerowana czy nowa w zamienniku..hubos21 pisze:tam jest jedna długa osłona, jak jest poprzerywana to trzeba ją zmienić, żeby się syf nie dostawał
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga