Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ALG 2.8 193 KM] ustawienie wałków rozrządu

Silniki benzynowe
luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

[ ALG 2.8 193 KM] ustawienie wałków rozrządu

Post autor: luke_A6 » 01 cze 2012, 15:41

Witam, ostatnio zajrzałem do rozrządu dla sprawdzenia poprawności. Przód zdjąłem, wał idealnie na znak ustawiony. Teraz mam pytanie, jak powinny stać wałki rozrządu? Wewnętrzną częścią są minimalnie w górę. ÂŻeby zobrazować sytuację zaznaczyłem to na zapożyczonym zdjęciu. Proszę o odp. Blokady nie miałem a wałki względem siebie stoją symetrycznie.

Obrazek

Fontesen

Post autor: Fontesen » 01 cze 2012, 16:28

No to źle Ci stoją. Skoro wal się zgrał, to wałki powinny stać równo w poziomie wobec siebie. Wniosek - masz przestawiony rozrząd. Podejrzewam, ze ktoś jak go zmieniał, nie luzował kół, i popuścił napinacz.

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 01 cze 2012, 16:52

Sprawdz w logach silnika kanał 91 tam masz korekcej wałków. Te walki mogą tak delikatnie stać ponieważ jak zakładasz blokade to lekko naciągasz pasek i się równają wałki bez przestawienia wału korbowego.

Ja u siebie jak wymieniałem to też na początku myśałem, że źle stoja ale po założeniu blokady wszystko było OK. nie zminia to faktu, że najlepiej to sprawdzić w logach silnika jaka jest korekcja bo może jest w granicach dopuszczalnych wartości więc nie ma co robić afery.

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 01 cze 2012, 17:57

Ale żeby było idealnie to muszą być całkowicie poziomo, tak? Patrzyłem, że jeśli by te wałki o ząbek przekręcić to też nie były by równo, tylko znowu były by nachylone w drugą stronę..

[ Dodano: 2012-06-01, 17:59 ]
Czy może nie sugerować się znakiem na wale tylko zablokować wał, bo znak na obudowie z kołem pasowym może nie być idealnie zrobiony??

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 01 cze 2012, 18:08

Ale żeby było idealnie to muszą być całkowicie poziomo, tak? Patrzyłem, że jeśli by te wałki o ząbek przekręcić to też nie były by równo, tylko znowu były by nachylone w drugą stronę..
Tak jak pisałem, lekkie naciągnięcie paska pozwoli na lekkie przekrecenia wałków rozrządu tak aby blokade wsadzić bez ingenrencji w wał korbowy (pasek nigdy nie jest spięty na sztywno z zębatkami kółek, to nie łaĂącuch chociaż o on miewa luzy na zębatkach). U mnie też było podobnie ale blokując wał korbowy aby założyłć blokade musiałem lekko przekręcić te kółka. Kółka same nie staną ci idealnie zawsze musisz lekko naciągnąć blokadą ponieważ w pozycji blokady wałki przez sprezyny zaworowe moga mieć opór i być lekko odchylona na znakach, podczas pracy silnika korektor niweluje te odchyłki. W praktyce bardzo cieżo ustawić wałki idealnie czyli tak aby korekcje miały wartości zerowe.

Ponownie namawiam cię na sprawdze logów silnika tam wszystko wyjdzie a tak niepotrzebnie będziesz się martwił :]

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 01 cze 2012, 22:48

Mam tą grupę 091, i co tu widać? Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 02 cze 2012, 09:02

Zajrzyj w grupy 26 i 27 - pewności nie mam, ale w Twoim silniku ustawienie wałków jest chyba właśnie tam
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 02 cze 2012, 10:01

Mała poprawka w V8 to są grupy 90 i 93.

Tak czy inaczej spróbuj jak kolega wyzej wspomniał.
Szukaj następujących grup o nazwie:

Camshaft Adjustment (Intake) oraz Camshaft Adjustment Adaptation

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 02 cze 2012, 11:54

grupa 027. na wolnych obr wszystkie wartosci na 0 , po bucie w podloge skacza do ok 24 26 a tamta wartosc zmienia sie na 1 albo 2.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 02 cze 2012, 12:06

Pozycje wałków powinny być w 3 i 4 polu i na wolnych obrotach powinno być ~0, a przy bucie powinno skakać w okolice 16-25. Najlepiej wklej screen'a, bo ja nie bardzo rozumiem, o jakiej "tamtej" wartości piszesz?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 02 cze 2012, 12:39

tamta wartosc to ta ktora ma przelaczac sie z 0 na 1 kiedy fazy sie zmieniaja. A te dwie skacza od kilkunastu do ponad 20 przy bucie. Na wolnych stoi 0.

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 03 cze 2012, 01:44

luke_A6, Dla świętego spokoju,zakładasz blokadę na wał korbowy TDC,następnie trzeba poluzować zębatki na wałkach (nie za mocno),luzujesz napinacz poprzez przekręcenie go zgodnie z ruchem wskazówek zegara używając ciągle tej samej siły(za szybko ,za mocno może doprowadzić do zniszczenia hydraulicznego napinacza),blokujesz hydrauliczny napinacz,zakładasz blokadę na wałki,musi pasować (może trzeba będzie je lekko obrócić tak żeby się zgrały z blokadą),naciągasz pasek rozrządu rolką zgodnie z ruchem wskazówek zegara do momentu aż będziesz miał możliwość wyjąc blokadę z napinacza hydraulicznego,dociągasz rolkę 55Nm,wstępnie dociągasz zębatki na wałkach 30Nm,sciagasz blokadę z wałków i dociągasz zębatki z kontrą na 55Nm sciągasz blokadę z wału.

Wtedy,na beton masz prawidłowo ustawiony rozrząd <okok>

Pozdrawiam.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 04 cze 2012, 11:41

luke_A6 pisze:tamta wartosc to ta ktora ma przelaczac sie z 0 na 1 kiedy fazy sie zmieniaja. A te dwie skacza od kilkunastu do ponad 20 przy bucie. Na wolnych stoi 0.
No i dobrze, bo w tej grupie mamy kontrolę zmiennych faz. Pierwsza pozycja to 1/0, czyli on/off, a pozostałe dwie to wskaźniki dla banków. Jak masz 24, to regulatory zmiennych faz działają właściwie. Ale w tej grupie nie sprawdzisz ustawienia rozrządu jako takiego.
Pozdrawiam,
Krisker

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 08 cze 2012, 21:52

Jeszcze jedno tylko pytanie, czy jazda (10-20tyś km) na przestawionym lekko rozrządzie może powodować jakieś uszkodzenia typu nadpalenie zaworów itd?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 09 cze 2012, 08:57

Trzeba by wiedzieć o ile są te wałki przestawione. Jak nie masz blokady, to możesz ustawić wałki po ściągnięciu pokryw zaworów, ale to mogą być kolejne koszta (niemałe). Blokada wałków jest taĂąsza niż 2 komplety uszczelek pokryw <uoee> Jeśli silnik pracuje poprawnie i nie ma niepokojących objawów i błędów VAG, to pewnie można dojeździć te parę km.
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga